2015-07-14, 00:06
Medlem
Con-artists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batgirlen
vad menar du?
Till att börja med så har du skapat denna tråden. Du tycker att en kille är konstig om han aldrig haft ett förhållande. Du tänker att det måste vara nåt fel på honom. Så tänker majoriteten av tjejer och därför förblir dessa killar singlar.

Killar som har haft sitt första förhållande får väldigt ofta nya. Känner flera som är precis lika alldagliga som mig som kommit in i rullningen med att vara singel 1 år och sedan i förhållande 2 år. Detta har oftast pågått i flera cykler sedan de äldre tonåren. Varför funkar det såhär? Bra fråga men min teori är att tjejer tänker "om denna killen varit god nog till den där tjejen så duger han säkert till mig med". Dvs. en liten vidareutveckling på "tjejer vill ha det andra tjejer vill ha". Ju längre tid det tar för killar att komma in i denna rotation desto svårare kommer det att bli att ta sig dit, allt detta pga. kvinnors mentalitet.
Citera
2015-07-14, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Con-artist
Till att börja med så har du skapat denna tråden. Du tycker att en kille är konstig om han aldrig haft ett förhållande. Du tänker att det måste vara nåt fel på honom. Så tänker majoriteten av tjejer och därför förblir dessa killar singlar.

Killar som har haft sitt första förhållande får väldigt ofta nya. Känner flera som är precis lika alldagliga som mig som kommit in i rullningen med att vara singel 1 år och sedan i förhållande 2 år. Detta har oftast pågått i flera cykler sedan de äldre tonåren. Varför funkar det såhär? Bra fråga men min teori är att tjejer tänker "om denna killen varit god nog till den där tjejen så duger han säkert till mig med". Dvs. en liten vidareutveckling på "tjejer vill ha det andra tjejer vill ha". Ju längre tid det tar för killar att komma in i denna rotation desto svårare kommer det att bli att ta sig dit, allt detta pga. kvinnors mentalitet.
Nej frågan var inte ställd i en föraktfull ton på något sätt. Det jag funderade kring var varför det kan ha blivit så då det verkar vara ett vanligare fenomen nu än tidigare. Samt att jag var mycket intresserad av dessa killar så därför faller din tes, dessa killar hade även kunnat vara i en relation med attraktiva kvinnor ifall de ville. Men de vill inte eller förstår inte " hur man kommer in " i ett förhållande . Ifall det beror på en stark rädsla att binda sig eller för att de har nöjt sig som singlar och att dejta runt och ha något för tillfället det vet jag inte, och jag vet att de inte vet det heller. Jag tog upp frågan för att diskutera kring fenomenet då det är relativt sällsynt ändå att det sker men verkar bli vanligare och vanligare.

Jag är kvinna och tänker definitivt inte så. Av din ton att döma verkar du ha en väldigt negativ syn på kvinnor. Kanske relativt en dålig kvinnosyn.
Citera
2015-07-14, 00:36
Medlem
apelsinhimlens avatar
Som ung tjej förefaller det säkert märkligt att så många killar/män i 30-årsåldern saknar erfarenhet av relationer därför att ni själva har så lätt på relationsmarknaden.

Relationsmarknaden fungerar ungefär som arbetsmarknaden och kommer man in rätt från början så har det en tendens att rulla på. Man får/skaffar nya arbeten och byter partner på ett smidigt sätt utan att man alltid behöver anstränga sig.

Vissa kommer dock aldrig in på marknaden, utan att det behöver vara något fel på dem, och så går åren utan att det händer något nämnvärt.

Kan lätt bli så om man hamnar lite "fel" från början.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2015-07-14 kl. 00:39.
Citera
2015-07-14, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Som ung tjej förefaller det säkert märkligt att så många killar/män i 30-årsåldern saknar erfarenhet av relationer därför att ni själva har så lätt på relationsmarknaden.

Relationsmarknaden fungerar ungefär som arbetsmarknaden och kommer man in rätt från början så har det en tendens att rulla på. Man får/skaffar nya arbeten och byter partner på ett smidigt sätt utan att man alltid behöver anstränga sig.

Vissa kommer dock aldrig in på marknaden, utan att det behöver vara något fel på dem, och så går åren utan att det händer något nämnvärt.

Kan lätt bli så om man hamnar lite "fel" från början.
Nja märkligt varför de inte varit intresserade av det eller förstår vad som krävs för att gå in i ett förhållande. Att man hellre " avslutar det i tid" än att se vart det leder. Att säga att tjejer har det lättare på relationsmarknaden skulle jag säga är en fördom, kvinnor värderas extremt mycket hårdare efter sitt utseende än vad män gör. Att det uppfattas som att kvinnor får mer uppmärksamhet på krogen beror väl mycket på att det är just männens fält att ta för sig sexuellt på krogen , de som får utrymme att ragga och kvinnor blir raggade på då de inte har lika stora ramar att röra sig efter.

Fast kan man inte anpassa sig till det sociala klimatet och situationen och kunna prata med det andra könet så måste väl vissa problem uppstå? Den individen ställs utanför samhället pågrund av avsaknaden av vissa färdigheter. Jag anser inte att dessa individer har defekter däremot att de saknar vissa färdigheter som de behöver hjälp med att träna upp istället för att se sig som ett offer. Det finns många kvinnor utan förhållanden med, jag känner en kvinna som fyller 30 i år, aldrig kysst en man eller har en manlig vän. Hon ser inte bra ut och har inga sociala färdigheter. Sådana kvninor finns med och döms hårdare.
Citera
2015-07-14, 01:46
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
Jag har dejtat runt ett tag och har märkt något ytterst märkligt. Det är vanligt med killar strax under 30 år eller över som inte har haft något förhållande. De är ofta killar som har haft en lång utbildning och nu satsar på sin karriär men vill fortfarande ha en partner och söker då detta. Kanske inte så märkligt tycker ni, men jag är en tjej som satsar på min utbildning och trots det lyckats haft relationer av olika slag. Har dessa killar orimliga förväntningar på förhållanden? Två av de killarna jag dejtade som hade denna historia var väldigt på och intresserade men när det blev lite seriösare fick en av dem panik och svartsjuk och blev konstig och den andra ville inte försöka längre då helt plötsligt distansen var ett problem. Jag förstår mig verkligen inte mig på dessa killar, kan ni fbare hjälpa mig? Vill de flesta killar som är framåt och så bara ha kul? Snurrig fråga , sorry för det men vill ha er bild av dessa killar runt 30 som aldrig har haft ett förhållande eller något seriöst.

Tror du vissa killar (typ de som du försökt ha något seriöst med, men inte kunnat) var sådana som helt enkelt inte ville ha något seriöst? Seriöst förhållande innebär ju att man gör uppoffringar för förhållandets skull: exempelvis att man flyttar ihop, hittar jobb som gör det enklare att kombinera med förhållandet? Killar under 30 som du träffat kanske inte ville offra något av deras livsplanering för dig, ja eller för nån annan. Ibland känner folk så.

Jag har träffat en kvinna för vars skull jag ändrade jättemycket av mitt liv. Flyttade, bytte bransch. Hittills har det bara varit förändringar till det bättre.
Citera
2015-07-14, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebraonion
Tror du vissa killar (typ de som du försökt ha något seriöst med, men inte kunnat) var sådana som helt enkelt inte ville ha något seriöst? Seriöst förhållande innebär ju att man gör uppoffringar för förhållandets skull: exempelvis att man flyttar ihop, hittar jobb som gör det enklare att kombinera med förhållandet? Killar under 30 som du träffat kanske inte ville offra något av deras livsplanering för dig, ja eller för nån annan. Ibland känner folk så.

Jag har träffat en kvinna för vars skull jag ändrade jättemycket av mitt liv. Flyttade, bytte bransch. Hittills har det bara varit förändringar till det bättre.
Fast nu var inte det hurvida de ville det med mig eller inte. Jag har träffat män som har varit mer än villiga att göra det för min skull men jag har inte velat osv. Det är ganska ointressant att resonera i mitt dejtande. Det jag tyckte var intressant och ville diskutera var killar runt 30 som aldrig har haft ett förhållande och varför man inte varit intresserad av sådan kärlek och allt vad det innebär.
Citera
2015-07-14, 04:38
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Nja märkligt varför de inte varit intresserade av det eller förstår vad som krävs för att gå in i ett förhållande. Att man hellre " avslutar det i tid" än att se vart det leder. Att säga att tjejer har det lättare på relationsmarknaden skulle jag säga är en fördom, kvinnor värderas extremt mycket hårdare efter sitt utseende än vad män gör. Att det uppfattas som att kvinnor får mer uppmärksamhet på krogen beror väl mycket på att det är just männens fält att ta för sig sexuellt på krogen , de som får utrymme att ragga och kvinnor blir raggade på då de inte har lika stora ramar att röra sig efter.

Fast kan man inte anpassa sig till det sociala klimatet och situationen och kunna prata med det andra könet så måste väl vissa problem uppstå? Den individen ställs utanför samhället pågrund av avsaknaden av vissa färdigheter. Jag anser inte att dessa individer har defekter däremot att de saknar vissa färdigheter som de behöver hjälp med att träna upp istället för att se sig som ett offer. Det finns många kvinnor utan förhållanden med, jag känner en kvinna som fyller 30 i år, aldrig kysst en man eller har en manlig vän. Hon ser inte bra ut och har inga sociala färdigheter. Sådana kvninor finns med och döms hårdare.
Värderas kvinnor hårdare när det handlar om utseende? En tokful tjej kan i regel få hur mycket sex som helst och då med snygga killar. Även de riktigt snygga killarna tar en ful tjej kvällen de inte får scora med en jämlik kvinna. Apropå det sistnämnda. Låter som du tycker att den 30-åriga tjejen fått vad hon förtjänar i livet då "hon inte ser bra ut". Är man inte snygg så kan man inte räkna med att träffa en partner, enligt ditt sätt att se det.
Senast redigerad av apelsinhimlen 2015-07-14 kl. 04:51.
Citera
2015-07-14, 10:06
Medlem
di.canios avatar
Är ju inte svårt att skaffa förhållande med en tjej, frågan är om man verkligen vill ha den typen av tjej. Jag menar, jag siktar alltid högt när jag raggar på tjejer. Hon ska vara snygg, fina kläder och söt personlighet. Skulle aldrig i helvete nöja mig med en tjej som jag anser är ful och jobbig, då är jag hellre singel och får dissen av en het tjej. Försökte iallafall med den snygga tjejen och så raggar man på nästa snygga tjej.

Varje gång man på stan ser en ful tjej med acne och mjukisbyxor tillsammans med sin pojkvän som är sportig och ligger några snäpp högre brukar jag garva och tänka att den snubben måste ha bra jävla dåligt självförtroende som nöjer sig med en sådan tjej. Visst snubben får knulla en motbjudande tjej några gånger, men är det värt det?

Kalla mig ytlig men jag är muskulös och tycker själv jag är riktigt grym och därför ska jag ha en snygg grym tjej!
Citera
2015-07-14, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Värderas kvinnor hårdare när det handlar om utseende? En tokful tjej kan i regel få hur mycket sex som helst och då med snygga killar. Även de riktigt snygga killarna tar en ful tjej kvällen de inte får scora med en jämlik kvinna. Apropå det sistnämnda. Låter som du tycker att den 30-åriga tjejen fått vad hon förtjänar i livet då "hon inte ser bra ut". Är man inte snygg så kan man inte räkna med att träffa en partner, enligt ditt sätt att se det.

Ja kvinnor värderas mer efter utseendet än vad män gör , män värderas mer efter prestationer än vad kvinnor gör. Där har du en grundskillnad i hur vi värderar män. Och vad säger att tjejer inte gör likadant på krogen? Absolut tycker jag inte att hon förtjänar sin situation. Jag förklarade hennes situation och hennes utseende är en del i det .
Citera
2015-07-14, 10:32
Medlem
SorcererSimons avatar
Citat:
Det finns många kvinnor utan förhållanden med, jag känner en kvinna som fyller 30 i år, aldrig kysst en man eller har en manlig vän. Hon ser inte bra ut och har inga sociala färdigheter. Sådana kvninor finns med och döms hårdare.

Ja dom döms hårdare därför dom har i 99% en mycket lättare lösning. För dessa tjejer handlar det nästan alltid om att dom inte håller kroppen i trim. Med en fin kropp och i vissa fall lite smink så finns det fan inga fula tjejer.
Citera
2015-07-14, 12:26
Medlem
Citat:
Ja kvinnor värderas mer efter utseendet än vad män gör , män värderas mer efter prestationer än vad kvinnor gör. Där har du en grundskillnad i hur vi värderar män. Och vad säger att tjejer inte gör likadant på krogen? Absolut tycker jag inte att hon förtjänar sin situation. Jag förklarade hennes situation och hennes utseende är en del i det .

Män värderas hårdare efter utseende samtidigt som de värderas hårt av sina prestationer.

Kvinnor värderas endast efter utseende, men ganska mjukt.

Att påstå något annat är helt jävla efterblivet.

Faktum är att en 4/10 tjej utan några som helst andra positiva egenskaper har övertaget över en 4.5/10 kille med en 4.5/10 lön, en 4.5/10 personlighet och en 4.5/10 status, på sex- och dejtingmarknaden.
Senast redigerad av speenns 2015-07-14 kl. 12:35.
Citera
2015-07-14, 12:33
Medlem
paperboy85s avatar
Citat:
Det jag tyckte var intressant och ville diskutera var killar runt 30 som aldrig har haft ett förhållande och varför man inte varit intresserad av sådan kärlek och allt vad det innebär.

För min del handlar det om att jag i tonåren satt för mycket framför datorn (internet var nytt och spännande när jag var i den åldern) eller befann mig på gymmet och på så vis isolerade mig från andra. Samtidigt led jag av en undermedveten rädsla att bli avvisad så jag hittade på fel hos tjejerna som visade intresse. Den rädslan höll i sig till drygt mitten av tjugoårsåldern då jag började förstå att något inte stod helt rätt till. Sedan dess har jag arbetat med att bryta det här tankemönstret. Idag träffar jag inga kvinnor naturligt i mitt umgänge eller på arbetet så det är krogen och internetdejting som framförallt gäller, men dessa spelplaner är inte så fördelaktiga om du är en oerfaren, medelmåttig man. Flera kvinnor kan också reagera negativt när det framkommer att mannen saknar en vanlig erfarenhet med kvinnor (främst till sättet att vara).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in