2015-07-12, 21:23
Medlem
wasabi84s avatar
Lite halvt OT men nån frivillig borde lära mig IV så man kunde variera sig om inte annat..u
Citera
2015-07-12, 21:40
Medlem
esants avatar
Är det någon som lyckats vaska fram några trovärdiga EC50/IC50 värden?

Jag har letat men inte funnit. Hade verkligen varit intressant att veta hur vilken affinitet den har för S, N och D.

Katinoner (exklusive pyrrolidiner) sägs ju vara frisättare men någon gång har det sagts att de kan vara återupptagshämmare vid lägre doser. Vad tror ni?

En riktigt skön substans är det i alla fall.
Citera
2015-07-13, 01:19
Medlem
Jusefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Är det någon som lyckats vaska fram några trovärdiga EC50/IC50 värden?

Jag har letat men inte funnit. Hade verkligen varit intressant att veta hur vilken affinitet den har för S, N och D.

Katinoner (exklusive pyrrolidiner) sägs ju vara frisättare men någon gång har det sagts att de kan vara återupptagshämmare vid lägre doser. Vad tror ni?

En riktigt skön substans är det i alla fall.

Jag tror inte det endast gäller pyrrolidiner utan beror också på hur lång alfa-kedjan är. Om du jämför butylon med metylon här så ser du att butylon har lägre EC50 för återupptagningshämning av dopamin. Vad gäller 3-CMC finns det ingen data så vitt jag vet. Hittar ingen på 3-MMC eller någon annan 3-substituerad-metkatinon heller.
Citera
2015-07-13, 01:54
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jusef
Jag tror inte det endast gäller pyrrolidiner utan beror också på hur lång alfa-kedjan är. Om du jämför butylon med metylon här så ser du att butylon har lägre EC50 för återupptagningshämning av dopamin. Vad gäller 3-CMC finns det ingen data så vitt jag vet. Hittar ingen på 3-MMC eller någon annan 3-substituerad-metkatinon heller.

Tack Jusef. Det är tydligen svårt att hitta data för bland annat CMC. Intressant länk dock.

Alfa-kedjan är lika lång för 3-cmc och 4-cmc som för metylon så då är de kanske liknande just på den punkten.
Senast redigerad av esant 2015-07-13 kl. 02:03.
Citera
2015-07-13, 14:33
Bannlyst
Jag kan förvänta mig stark eufori (serotonerg) med kåthet när ruset klingar av, eller samtidigt?
Citera
2015-07-13, 15:02
Medlem
Fick precis en varning för offtopic och trams.. Men jag får rätta mig efter det. Hur ska jag göra när jag tagit 50g förra veckan och inte är förberedd eller påläst om avtändningen då jag räknade med påfyllning idag som jag ej fick? Är det jobbig fysisk avtändning eller psykisk eller blir man bara lite off ett tag? Någon som tagit sånna mängder under kort tid och sen slutat tvärt?
Citera
2015-07-13, 15:16
Medlem
KekeTGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geekforce
Fick precis en varning för offtopic och trams.. Men jag får rätta mig efter det. Hur ska jag göra när jag tagit 50g förra veckan och inte är förberedd eller påläst om avtändningen då jag räknade med påfyllning idag som jag ej fick? Är det jobbig fysisk avtändning eller psykisk eller blir man bara lite off ett tag? Någon som tagit sånna mängder under kort tid och sen slutat tvärt?
Men shit 50 gram av en drog vars drogfamilj du inte vet något om. Hursom, du bör beställa 5-htp och ta det under en tid framöver, äta bra och inse att depressionen/ångesttankar osv enbart är för att du kört hårt, livet är inte meningslöst och allt är precis som vanligt ingen hatar dig och du är lika bra som alltid, du är bara lite låg just nu
Citera
2015-07-13, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KekeTG
Men shit 50 gram av en drog vars drogfamilj du inte vet något om. Hursom, du bör beställa 5-htp och ta det under en tid framöver, äta bra och inse att depressionen/ångesttankar osv enbart är för att du kört hårt, livet är inte meningslöst och allt är precis som vanligt ingen hatar dig och du är lika bra som alltid, du är bara lite låg just nu

Snacka om stöd! Okej låter bra! Jo jag har testat dom flesta mmc/cmc/mec men aldrig dessa mängder pga att jag inte haft ekonomi vilket jag har nu. Men är det bara depressioner så är det Lungt, det var mest det fysiska jag tänkte på då jag redan har rännskita, svettningar och humör av en viss populär epelipsi medecin som kom som en gåva från helvetet.. Men nu fick jag bekräftelse att 100 nya gram kmr imorgon av 3cmc. Så ljuset börjar komma i slutet av tunneln 😊 finns det någon risk för kramp anfall nu när min kramp tröskel är så låg pga det andra?
Citera
2015-07-13, 17:07
Medlem
Citat:
Snacka om stöd! Okej låter bra! Jo jag har testat dom flesta mmc/cmc/mec men aldrig dessa mängder pga att jag inte haft ekonomi vilket jag har nu. Men är det bara depressioner så är det Lungt, det var mest det fysiska jag tänkte på då jag redan har rännskita, svettningar och humör av en viss populär epelipsi medecin som kom som en gåva från helvetet.. Men nu fick jag bekräftelse att 100 nya gram kmr imorgon av 3cmc. Så ljuset börjar komma i slutet av tunneln 😊 finns det någon risk för kramp anfall nu när min kramp tröskel är så låg pga det andra?
Du har ju i princip redan svarat på din fråga.. Lyrica är förbaskat lurigt, det kan fucka upp hjärnan riktigt bra i sig själv o adderar du ytterligare stora mängder andra substanser så borde du kunna klura ut vad som kan hända, mindfuck for real!
Citera
2015-07-13, 18:16
Medlem
så ingen kan förklara vilka risker jag utsätter mig för?
sen hur hjälper 5htp mig?
någon sa innan att det hjälper mot ångesten osv men vad lite mer exakt hjälper den mot som är relaterat till 3cmc?
Citera
2015-07-13, 18:47
Medlem
KekeTGs avatar
Citat:
Ironi?
Citat:
så ingen kan förklara vilka risker jag utsätter mig för?
sen hur hjälper 5htp mig?
någon sa innan att det hjälper mot ångesten osv men vad lite mer exakt hjälper den mot som är relaterat till 3cmc?
5-htp är tryptofan, höjer ditt serotonin. Bör aldrig tas tillsammans eller under ett rus. Risk för Serotonergt syndrom.

Alkohol hjälper mot ångesten, även bensodiazepiner men skulle inte rekommendera benso till någon då det är en genväg i livet som kostar en dyrt. Att vara flöddertorsk är inget roligt, blir mer ångest i slutändan.
Citera
2015-07-13, 19:00
Medlem
nej det var inte ironi, jag har aspergers jag använder inte ironi :P
vad är Serotonergt syndrom?
finns det något bra billig inrikes 5htp sida?
vilka doser behöver man för att lindra ångesten men samtidigt inte få ett nytt beroende
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in