2015-06-15, 20:24
Medlem
honungsflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doctorlieberman
Beefen mellan IB och Fy för 10 år sedan som du menar?
Båda parter var mycket spittade
Detta.

Kommer ihåg när alla fy målningar var spittade för några år sedan, helt sjukt vad det spittades (från båda håll)
Senast redigerad av honungsflickan 2015-06-15 kl. 20:35.
Citera
2015-06-16, 11:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dyngraksnubbe
https://instagram.com/p/34co5ohmpN/?taken-by=sthlmgraffscene

Toys som gått över en stor färg pis av 7dc obh på m-line, hoppas dom får allt spittat i framtiden.

Pinsamt!
Går man över 7DC så kan man lägga ner.
Citera
2015-06-16, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doctorlieberman
Pinsamt!
Går man över 7DC så kan man lägga ner.

eller så får dom lära sig den hårda vägen. om de nu lär bli nån reprimand!
Citera
2015-06-16, 21:15
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollockks
Fast gol är ju smutsigt.

Golare golar till polisen.

Det här räknas som något annat. Man går inte över en större piece med en liten kromare.
Om någon går över mig så tar jag gärna en adress.
Citera
2015-06-16, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TJudge
Golare golar till polisen.

Det här räknas som något annat. Man går inte över en större piece med en liten kromare.
Om någon går över mig så tar jag gärna en adress.

precis, vissa förtjänar att bli golade, ska man vakta din rygg så ska du visa respekt.

Respekt brorsa, gatans Regel nr 1 kan du inte reglerna så har du inget med gatan att leka med..
Citera
2015-06-17, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09
precis, vissa förtjänar att bli golade, ska man vakta din rygg så ska du visa respekt.

Respekt brorsa, gatans Regel nr 1 kan du inte reglerna så har du inget med gatan att leka med..

snacka inte gata mannen, en man med heder golare inte det hade du vetat om gatan fostrat dig! det lär inte vara svårt för 7dc att få tag i efk oavsett. aldrig gol!
Citera
2015-06-17, 15:54
Medlem
PyramidTes avatar
Var på OMStart projektet och kollade, såg att någon horunge gått med en silverpenna och målat över målningen som är svart och sträcker sig runt hela byggnaden. Stod någonting i stil med "fuck konst" eller något och en sign, kommer ej ihåg vilken...
Citera
2015-06-17, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Var på OMStart projektet och kollade, såg att någon horunge gått med en silverpenna och målat över målningen som är svart och sträcker sig runt hela byggnaden. Stod någonting i stil med "fuck konst" eller något och en sign, kommer ej ihåg vilken...

waaay to go!
Citera
2015-07-13, 00:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av violador
Serio har gått över den ena MKC pjäsen under bron i slussen en aning med en tag som någon sen bara spaggat över med svart, tror det kan bero på det!

MKC och KH har även kört över en gammal pjäs i Norrköping av Etes & Genos från HitIt crew. Som i kommentarerna på bilden, kunde de inte ha kört en aning mer åt vänster...?
HitIt-crew har hållt på i minst 15+ år.
Citera
2015-07-13, 01:25
Medlem
Rainingbombzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rapparen09

HAHAHA HELA DU ÄR ETT SKÄMT!
Vadå man förtjänar att bli golade? Är du helt slut på riktigt eller fattar du inte att graffiti och poliser/lagar inte ska ha något med varandra och göra? Då går man fan inte och golar på någon, man spelar via spelets regler och i mitt fall om någon hade spittat / kört över mina pjäser på ett fult sätt hade det skapats en beef. Och med beef menar jag att jag hade kört över allt som den/dem kört och hade jag sett personen på stan hade jag nitat han. Så enkelt är det, SPELETS REGLER GÄLLER. Antar att du är fame-bög och skulle väl antagligen goola ner hela crewet om du satt i heta stolen.
Citera
2015-07-13, 04:25
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainingbombz
HAHAHA HELA DU ÄR ETT SKÄMT!
Vadå man förtjänar att bli golade? Är du helt slut på riktigt eller fattar du inte att graffiti och poliser/lagar inte ska ha något med varandra och göra? Då går man fan inte och golar på någon, man spelar via spelets regler och i mitt fall om någon hade spittat / kört över mina pjäser på ett fult sätt hade det skapats en beef. Och med beef menar jag att jag hade kört över allt som den/dem kört och hade jag sett personen på stan hade jag nitat han. Så enkelt är det, SPELETS REGLER GÄLLER. Antar att du är fame-bög och skulle väl antagligen goola ner hela crewet om du satt i heta stolen.

Nu var det inte tal om att gå till polisen. Hoppas jag..

Att gola betyder att man anger någon till polisen?

Vi pratar om att berätta någons namn och kanske adress för att någon gjort bort sig så straff kan delas ut.

Bättre reda ut saker snabbt så man slipper slösa färg på spagningar
Citera
2015-07-13, 10:21
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJudge
Nu var det inte tal om att gå till polisen. Hoppas jag..

Att gola betyder att man anger någon till polisen?

Vi pratar om att berätta någons namn och kanske adress för att någon gjort bort sig så straff kan delas ut.

Bättre reda ut saker snabbt så man slipper slösa färg på spagningar

Vem hade du tänkt berätta namn och adress för? Jag tror nog både MTR, 7DC och SBR vet vilka EFK är och har förmodligen rett ut detta redan, då ingen ny spittning har visat sig (i den mån av instagram)..

För övrigt lika roligt som alltid med kukmätartävling mellan internetgangsters som pratar om gatan, över internet.

Nu tänkte jag höra om någon orkat hänga med vad som händer mellan KEZ5 (eller hela YKK som det verkar) mot Cope2 och Sen4? Cope2 har golat vid flertal tillfällen har jag läst, bland annat mot Utah och Ether... Någon som läst något mer?
Störtlöjligt att bry sig om Cope2, jag vet, men jag kan inte rå för min nyfikenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in