2015-07-12, 18:00
Medlem
Mikojans avatar
Han var en rejäl långkörare som allsångsledare på Skansen (1974-1993), men gjorde väl aldrig nåt spektakulärt. Skansen fick sitt genombrott först med efterträdaren, Lasse Berghagen.

Känns som att Nygammalt med Bröderna Lindqvist blev det folkkäraste Bosse Larsson gjorde.
Citera
2015-07-12, 18:14
Medlem
Han svek SVT o bytte kanal till 4:an
Som tackade honom genom att låsa in honom i en skrubb, långt från rampljuset.

Han var rolig på sin tid när det bara fanns två kanaler.

Man får hoppas han levt ett bra liv och att han nu får vila i frid.
Citera
2015-07-12, 20:13
Medlem
ponnylover99s avatar
Jäkla skitgubbe. Spoilerade hela varumärket genom att gå på bordell i Milano.

Citera
2015-07-12, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ponnylover99
Jäkla skitgubbe. Spoilerade hela varumärket genom att gå på bordell i Milano.

Minns att Larsson en gång "erkände" att han köpt sex under sin tid som FN-soldat men det var väl i Palestina?
Citera
2015-07-12, 22:14
Medlem
Isnatts avatar
Det KÄNNS som han gjort mycket roligt i livet, jag tycker att han har nåt drag som vissa äldre inom underhållningsbranschen har, såsom Janne Loffe Karlsson och Hylands pojkar typ.
Känns som en, ursäkta uttrycket, hotellknullare.
Skrivet i positiv mening, jag tycker att man ska njuta och ta tillvara på livet
Citera
2015-07-12, 23:13
Medlem
Oakenshields avatar
Hemma tittade alltid föräldrarna på Nygammalt när det gick, det var väl en gång i veckan i hur många år som helst. Bröderna Djup minns jag mest därifrån, var väl 10 år eller nåt och dom blev superkändisar och ett jävla hallå i media.

91 bodde jag på hotell i Karlstad i ett par veckor under en kurs genom jobbet, minns inte vad det hette men det var det gamla fängelset som var omrestaurerat till hotell. Hur eller hur så sitter vi i bastun en kväll och in kommer Bosse Larsson, i sällskap med vad jag antar var hotelldirektören, och blixtsnabbt hojtar en av oss "Fram med allsångshäftena grabbar!" Han flinade lite åt det iaf, jag minns att jag tänkte fyfan nu blir han väl skitsur.
Citera
2015-07-12, 23:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gud-Runar
Jag vet inte hur mycket helylle han var.
Runt 1975 åkte jag taxi till ett hotell i Falköping, chauffören var mycket upprörd, han hade precis kört herr Larsson till en Tv-inspelning.
Han påstod att han under sina 30 år som taxiförare aldrig kört en otrevligare person och skulle aldrig släppa in honom i bilen igen.

Det var så absurt med den mysgubbekänslan från Tv jag hade av honom så jag minns det väl.
Fast Larsson såg ut att vara typen som kunde vara grinig och sur.

För övrigt så vill jag minnas att det fanns något hans kollegor kallade Bosse Larsson bröst, dvs brudar med stora bröst, tydligen något han gillade.
Citera
2015-07-12, 23:47
Medlem
Har för mig att han varje år brukade hälsa på en studentfest på Gotland. Ev ledde han den?
Citera
2015-07-12, 23:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det jag minns mest av Bosse är hans medverkan på plojgruppen Lars Vegas Trios julskiva. Där bjöd han en del på sig själv och drev lite med den där hurtigheten som blivit hans signum. Allsång har jag dessvärre aldrig varit något större fan av. Men helt klart är att en stor underhållare gått ur tiden.

Simma lugnt, Bosse.

Samma här. Dock tror jag inte Bosse var med och spelade in, LVT samplade in hans röst under inspelningen. De gjorde det snyggt med enligt mig värme som en slags kärlekshyllning till hans hurtighet på scen.
Minns även nygammalt från barndomen.
Vila i frid Bosse!
Citera
2015-07-13, 00:02
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
Dock tror jag inte Bosse var med och spelade in, LVT samplade in hans röst under inspelningen.

Aspelöv och lindelöv och skogen full av nötter!
Citera
2015-07-13, 09:10
Medlem
"Jäkla skitgubbe. Spoilerade hela varumärket genom att gå på bordell i Milano."

Det var nog Arne Bajse OM det var EN av dessa två.

Han är ju formligen besatt av Lolitaz o blir dumpad hela jävla tiden o då
tar det så klart jävligt lång tid innan han hittar någon ny.
Citera
2015-07-13, 09:36
Medlem
psaks avatar
Här är torskhistorien, så fantastisk att den fick plats i första säsongen av 100 höjdare: https://www.youtube.com/watch?v=j4OZcxNtmNk En minut in.

Mycket nostalgi med Bosse minsann, klämkäckaste gubben i mannaminne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in