Citat:
Ursprungligen postat av
Schwindelfrei
Att ljuga verkar ju vara någonting alla här är eniga om att det inte är en god idé.
Njae, snarare så att det är en meningslös ide att ljuga om just det
Citat:
Ursprungligen postat av
Dogmatix
Jag har en civ.ing examen och har även fått jobb inom mitt område. Dock har jag blivit förvånad över att jag aldrig har blivit synad med vad jag har skrivit i mitt CV, utan det kunde lika bra ha varit helt påhittat och jag hade kunnat göra samma karriär ändå. Jag har aldrig behövt visa betyg eller examensbevis och är tämligen säker på att jag inte blivit kontrollerad på andra sätt utan min vetskap heller.
Får hålla med här, vad jag har erfarenhet utav själv och pusslat ihop från HR avdelningen över fikan så kan man faktiskt komma undan med mycket. Att dra till med examen är väl förmodligen att riskera lite väl mycket men det finns ju dem som kommit undan med det i många långa år också. Men att dra till med en anställning för att fylla en lucka för några år sedan tror jag faktiskt inte är något problem. Själv har jag inte lämnat några referenser på anställningar som inte var äldre än 2 och 1 1/2 år, ingen verkar bry sig nämnvärt för dem har inte frågat efter fler referenser och har mig bevetligen inte jagat några utan min vetskap, tror desseutom dem skulle ha svårt att veta var dem skulle börja på en av dem.
Så jag tror man kan komma undan med mycket om man vill, och att komma undan med lite är nog väldigt enkelt. Kan man ljuga om doktorstitlar och andra examen utav olika sorter som journalist/arbetsmarknadsminister m.m. så why the hell not.