Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 22:14
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fårfällen
Nej, inte ironisk. Bekantas bekanta på orten påstod detta, att "resorna" var hittepå, och att han sitter i husarrest och att det bland annat har med handsken att göra som " hittades" på måndagen och som L.Hs pappa är helt övertygad om inte fanns där tidigare. Ville höra om någon mer hört om denna påstådd husarrest.
Var har du hört om pappans övertygelse?
2015-07-12, 22:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I så fall hade det sannolikt framkommit vid söken, att det var extra bråttom att hitta Lisa.
Vadå extra bråttom! Det är väl alltid extra bråttom!
2015-07-12, 22:17
Medlem
ME077s avatar
Citat:
I så fall hade det sannolikt framkommit vid söken, att det var extra bråttom att hitta Lisa.
Japp. Hundra procent säker på att polisen direkt gått ut med om hon hade en sådan sjukdom.
2015-07-12, 22:18
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Men man ska absolut inte ta för givet att polishundar inte missar.
Så har gjorts tidigare.

Det sägs bla att tillfället gör tjuven.
Och jag tror inte att mördaren stått och väntat på henne. Det kan mycket väl vara på det viset att GM antingen kastat skräp i containern eller plockat upp skräp i den samma .
När plötsligt flickan dyker upp vid sin moped...

Nej, en hundnos innebär verkligen ingen garanti, speciellt inte när vi inte vet förutsättningar fullt ut.

Men att en handske som... , citerar:

"Polisen undersöker om den har blåst in i ladan"
"AJ mfl upptäcker den slumpmässigt, plockar upp den"

... alltså med ganska stor sannolikhet ligger relativt öppet och synligt
-missas av pappan med vänner.
-missas av polisen samt eventuell första hundpatrull.

Åt vilket håll den vågen väger får man givetvis avgöra själv, men jag tycker det ser ut som att den tillkom under Måndagen.
2015-07-12, 22:19
Avslutad
Om Lisa hade diabetes kan vi skala bort 500 sid på FB varför uppgraderingen kom så tidigt.
2015-07-12, 22:20
Medlem
Citat:
Var har du hört om pappans övertygelse?

Samma källa, bekantas bekanta, utifrån att pappan hade sökt i ladan. Men min huvudfråga var om nån visste mer om A.J förehavande just nu.
2015-07-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
Men om han skulle åka så långt för att bränna kunde han lika gärna ta med liket.

Om det var i en tunna vid ett torp vid denna tid på dygnet var det säkert en kabelbrännare hen såg.
2015-07-12, 22:21
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Är det sedan den häktade som är GM, så var ju han anställd på gården och fiket tillhörde gården.
Som jag skrivit tidigare så brukar det vara någon som sköter den yttre städningen, plockar skräp och dylikt. Vad är det som säger att detta jobb inste hade fallit på hans lott denna söndag.

Mannen gjorde väl lite av varje ?
Även om som jag fattat det så var han snickare. Huruvida fiket och gården hade olika containers vet jag inte. Men att snickarn kastar sitt skräp tar jag för givet.
Och det stod i mitt inlägg inte bara att han kastade skräp,utan det stod också att han kan ha plockat upp skräp i containern. Dvs sådant som andra har kastat som tex cafet.

Min hypotes är att GM uppehållit sej vid containern vid Lisas försvinnande. Absolut !
2015-07-12, 22:24
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Vet man ens vad han gjorde när han åkte iväg? Hälsade han på någon eller har han andra ägor/bostäder dit han åkte?

Gubbfan är säkert iblandad i någon annan typ av kriminell verksamhet, säkert inget som har med människorov och mord att göra men helt klart inget som han vill att polisen ska rota i.

Någon i tråden har skrivit att när AJ var i Stockholm den 12 Juni (då Lisa hittades) för att fira Prins bröllopet, er det sant? ingen aning.

Andra gången, då han drog iväg, till Dalarna, sa han själv att han skulle dit och fira Midsommar, er det sant? ingen aning.
2015-07-12, 22:26
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsHamilton
Någon skrev om en upphittad HL jacka som någon försökt elda upp.
Fast det verkar märkligt att man misslyckats med att elda upp något i detta material. Det går ju blixtsnabbt.

https://www.sportamore.se/produkt/10526-henri-lloyd-vista-jacket-wns-w-rosavit
2015-07-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Du måste förstå hur ovanligt det är med någon som mördar någon utan att aldrig ens tidigare ha träffat personen eller haft en relation till den.

Förutsatt då att de aldrig har träffat varandra. Men varför skulle Lisa känna en 30 årig gift man från Litauen?

Det vanligaste är att mordoffer - förövare känner varandra.

Men under alla årtionden som jag har läst tidningar har det varit en hel del mord på just unga kvinnor. De försvinner på vägen hem från dansen etc. En del fall har klarats upp och då har det ibland varit en person som inte alls känt offret som är mördaren.

Det var ett märkligt fall på Skeppsholmen i Stockholm för rätt många år sedan. En kvinna från en mindre stad i Sverige som turistade i Stockholm vilade sig i solen en stund. En slags avigsigkommen man, typ hemlös, slog ihjäl henne. Så det händer, fast sällan, och i det här fallet lyckades man faktiskt spåra förövaren.
2015-07-12, 22:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Men herregud! Om det är skumt att åka en tur till dalarna vid denna årstid, eller till Stockholm, då finns det DJÄVLIGT många skumma människor i landet.

Äh va' inte dum nu, det pågick en mordutredning på hans ägor och flera av hans anställda blev häktade misstänkta för mord, tycker du att det är vanligt???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in