2015-07-12, 21:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag håller med, men när #Grandioso använde statistik för att peka på att det är ett sexmord måste jag invända med statistik. Ett sexmord följt på överfall är mycket sällsynt, men det var Harrisburgolyckan också.

Alltså, helt ovetenskapligt och jag vet inte vilken koll tjejerna hade: Jag växte upp i en tid då det inte var helt ovanligt att tjejer liftade. Stannade en bil med ungdom/ungdomar så var dom inte rädda för att åka med – stannade en bil med en ensam medelålders man i så stängde dom dörren igen och gick vidare. Jag tror dessvärre att dom gjorde en helt korrekt riskbedömning där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och vad menar du att du skulle bidra med om du lallade runt på din mark i en månad?

Med månad menar du 6 dagar?

Jag skulle varit mer involverad, joinat MP osv.
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det går inte att sammanfatta en personlighet i en mening. Man kan vara osäker i vissa situationer, men säker i andra. Jag tror möjligheten funnits att hon kunnat småprata med en främmande person, som dessutom varit i verbalt underläge med bristande kunskaper i svenska och förmodligen även i engelska. Hon kanske t.o.m tyckte att det allra först varit kul. Vissa män kan ju tolka öppenhet fel.

Hon kan även ha samtalat av ren artighet:
Självklart kan hon ha gjort det. Mannen kan ha sagt att han trott att kaféet stängde sju, att han inte känt till området så bra och och därför dykt upp på baksidan av kaféet; bett om ursäkt för intrånget, osv. LH har då naturligtvis sagt att han var välkommen tillbaka i morgon och upplyst om kaféets öppettider. - Han kan också ha bett att få låna LH:s mobil eftersom hans batteri tagit slut, och LH sagt att hon bara skulle knappa in ett sms om att hon snart var på väg hem. - Det finns hur många tänkbara scenarion som helst som kan ha utspelats där bakom kaféet - utan att LH fattat misstankar. Sedan har gm bara behövt dra fram en kniv för att få LH med sig över gatan. - En eller flera med-gm kan ha väntat i en startberedd bil bakom ladan. - LH kan själv ha sett till att "tappa" sin ena handske + ett ev. kvitto för att försöka meddela sig med omvärlden. - Har gm ej burit kniv kan ett visst handgemäng inte uteslutas. - Om det varit fler än en gm kan en eller flera ha hållit uppsikt över LH i baksätet på en bil medan föraren slängt ut delar från en krossad mobil. - Man har stannat någonstans utefter vägen; därefter fortsatt i färdriktningen bort mot Martorp där man så småningom letat sig fram till ett gammalt skjul där dörren för länge sedan slagit sig. - Härefter har man åkt hem - för att aldrig mera återvända.
2015-07-12, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och vad menar du att du skulle bidra med om du lallade runt på din mark i en månad?

Ge alla tillgång till alla utrymmen på ägorna som kan vara av intresse, tala om för polisen vilka som varit i ladan och arbetat där.
2015-07-12, 21:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Vilket indikerar stark mot att det var där man till slut hittade Lisas kvarlevor.
Vad menar du med mot i detta fall? Det är tvetydigt. Den lokala förmågan återkom med boden var borta på tisdagen.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-07-12 kl. 21:20.
2015-07-12, 21:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Med månad menar du 6 dagar?

Jag skulle varit mer involverad, joinat MP osv.

Jag vet inte hur lång tid du menar:
Citat:
Det behöver inte handla om att vara misstänkt för något..Men visst vi är alla olika, i min värld så får man ha bra lågt EQ för att dra iväg när ett mord skett på min mark.

Framgår inte om du tänkt stanna kvar tills det finns lagakraftvunnen dom eller tills kroppen hittats. Varför skulle en 80-årig gubbe behöva leka Sherlock bara för att han råkar äga marken?
2015-07-12, 21:21
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Kanske lite åt Jarhead-hållet Skillnaden är att det bara är en film . Nej , det var mest hur du formulerade dig i hela inlägget som gjorde mig betydligt gladare . Jag tar tillbaka mitt antagande om Kling och Klang .

Det är helt i sin ordning att skicka skit på mig också om du känner för det, det hör väl till jargongen. Kling & Klang gjorde säkert lumpen innan dom blev konstaplar
Men vad som inte är glädjande, det är faktumen kring handsken och i förlängningen ladan.
Det går ju inte att bringa klarhet i något som står och väger 50-50, men det ser onekligen ut som att den har tillkommit i ladan under Måndagen, oavsett förutsättningar med/utan sökhund.

Det går ju knappt spinna vidare på det heller, utan bara hoppas på att det kunnat lämnats vittnesmål av det herrskap som närvarade i ladan, samt att utredningen fogat ihop det på lämpligt vis, utan skygglappar.
Senast redigerad av rotesau 2015-07-12 kl. 21:27.
2015-07-12, 21:22
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Ge alla tillgång till alla utrymmen på ägorna som kan vara av intresse, tala om för polisen vilka som varit i ladan och arbetat där.
Han gav, enligt tidigare uppgift i tråden, tillgång till alla utrymmen. Dom betraktade honom nog inte som en misstänkt och han svarade förmodligen artigt på alla deras frågor
2015-07-12, 21:25
Awaiting Email Confirmation
Jag vet inte svaret på detta, så jag frågar. Borde likhunden markerat på litauerns bil om lisa legat död i den på 5 minuters tripp från ladan till där hon hittas?
Det krävs givetvis att den har fått chans att sniffa på bilen också.

Jag hittade denna tråden (FB) Likhundar förruttnelse måste börjat. Gör den det på t ex 5 minuter tro.
Senast redigerad av Ralfj 2015-07-12 kl. 21:30.
2015-07-12, 21:25
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Självklart kan hon ha gjort det. Mannen kan ha sagt att han trott att kaféet stängde sju, att han inte känt till området så bra och och därför dykt upp på baksidan av kaféet; bett om ursäkt för intrånget, osv. LH har då naturligtvis sagt att han var välkommen tillbaka i morgon och upplyst om kaféets öppettider. - Han kan också ha bett att få låna LH:s mobil eftersom hans batteri tagit slut, och LH sagt att hon bara skulle knappa in ett sms om att hon snart var på väg hem. - Det finns hur många tänkbara scenarion som helst som kan ha utspelats där bakom kaféet - utan att LH fattat misstankar. Sedan har gm bara behövt dra fram en kniv för att få LH med sig över gatan. - En eller flera med-gm kan ha väntat i en startberedd bil bakom ladan. - LH kan själv ha sett till att "tappa" sin ena handske + ett ev. kvitto för att försöka meddela sig med omvärlden. - Har gm ej burit kniv kan ett visst handgemäng inte uteslutas. - Om det varit fler än en gm kan en eller flera ha hållit uppsikt över LH i baksätet på en bil medan föraren slängt ut delar från en krossad mobil. - Man har stannat någonstans utefter vägen; därefter fortsatt i färdriktningen bort mot Martorp där man så småningom letat sig fram till ett gammalt skjul där dörren för länge sedan slagit sig. - Härefter har man åkt hem - för att aldrig mera återvända.

Har säkert missat något men jag tror inte att man släpar någon över vägen i en sådan stressig
situation.Det måste ha gått på några sekunder alltihopa.Övriga anstallda med bilen var nog borta för
länge sedan innan GM kört fram med sitt färdmedel.Handsken verkar ju ha varit allas ägodel så den bortser jag ifrån eller möjligen har man hivat ut den från bilen.Kanske LH själv kastade ut den?
2015-07-12, 21:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfj
Jag vet inte svaret på detta, så jag frågar. Borde likhunden markerat på litauerns bil om lisa legat död i den på 5 minuters tripp från ladan till där hon hittas?
Det krävs givetvis att den har fått chans att sniffa på bilen också.
Ja, om Lisa hade varit död i 20 minuter. Det tar en stund innan kadaverin avsöndras.
2015-07-12, 21:32
Awaiting Email Confirmation
Det var väl en del hundar vid deras hus när dom blev gripna vet jag har läst. Nåt om en liverapportering på en kvällspostsajt.

20 minuter är nog på gränsen då,Enligt min teori.
Senast redigerad av Ralfj 2015-07-12 kl. 21:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in