Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Ja , jag har ju inte heller påstått att han håller på och steppar eller står och slår på containern medans han väntar . Ska det vara så svårt att vara tyst och stå stilla i 10-15 minuter . Vad har ni för problem egentligen . Har ni spastiska ryckningar som gör att armar och ben far åt alla håll eller i vad ser ni problemet .

Ja testa dig ställ dig vid en container du, låt säga det var gräs vid containern,kanske lite järnbråte ,du behöver inte röra dig nå mycket för att det ska höras.

edit: och ofta blir man nog trött stå blixststilla 10-15 min , prova vet jag,tillslut somnar väl benen :P
2015-07-12, 20:14
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det finns inget som talar för att NB och Lisa kände varandra, och i så fall säger statistiken att han inte är hennes baneman.
Nej statistiken säger att det är vanligare att unga kvinnor mördas av någon i deras bekantskapskrets, inte att det inte sker några mord där offer och förövare inte känner varandra.
Statistiken säger även att 85% av alla med MGs häktningsgrad fälls, därmed inte sagt att MG kommer att fällas.
Som tur är arbetar inte polis, åklagare efter vad som är vanligast enligt statistiken utan utreder vad som hänt i aktuellt fall...efter eventuell dom hamnar det som en pinne i statistiken.
2015-07-12, 20:15
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Längre än så iom att dottern till caféägaren var väl på baksidan innan kl 18?

Ja det skulle ju vara väldigt konstigt om hon hade ringt eller messat i 5-10 minuter till eller hur .
Ungdomarna bor ju i det närmaste i sina mobiler idag . Vad tror du själv hände ?? Att jultomten kom fram och frågade vad hon ville ha i julklapp och att hon skrev en önskelista eller vad då ...
2015-07-12, 20:16
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det finns inget som talar för att NB och Lisa kände varandra, och i så fall säger statistiken att han inte är hennes baneman.

Meningslöst med generaliserad statistik på ett BO som så vitt vi vet inte tillhör någon riskgrupp. Frånsett att hon är ung och kvinna.
2015-07-12, 20:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Slängdes sakerna ut samtidigt på söndagskvällen så ger det väl ingen ledtråd till var BO finns . Att dom hittas vid olika tillfällen gör väl inte heller att man vet att BO finns i närheten . Jag förstår inte ditt resonemang alls . Var god förklara närmare ....Polisen stod ju själva och sa att det är ett stort mysterium att hon kunnat försvinna helt spårlöst . Ganska dumt uttalande om man visste att hon fanns i området eller har jag fel ??

Det är väl nåt fynd som avviker från de andra längst grusvägen om det ska ha kastats från bil.
Eller menade du att fynden kommit dit på annat sätt kanske?
2015-07-12, 20:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja det skulle ju vara väldigt konstigt om hon hade ringt eller messat i 5-10 minuter till eller hur .
Ungdomarna bor ju i det närmaste i sina mobiler idag . Vad tror du själv hände ?? Att jultomten kom fram och frågade vad hon ville ha i julklapp och att hon skrev en önskelista eller vad då ...

Jag tror ingenting, är snarare förvirrad över vartenda tänkt scenario. Får det inte att gå ihop som en röd tråd - vad som än presenteras som teori/hypotes händelseförlopp.
Självklart kan en mobil fånga intresse lång tid. Skrev dock att det är mer än 10-15 min denne lär ha stått därbak om cafédottern lämnade cafét tidigare.
2015-07-12, 20:21
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Ja testa dig ställ dig vid en container du, låt säga det var gräs vid containern,kanske lite järnbråte ,du behöver inte röra dig nå mycket för att det ska höras.

edit: och ofta blir man nog trött stå blixststilla 10-15 min , prova vet jag,tillslut somnar väl benen :P

Tror du att han är så jävla dum så att han ställer sig i en hög med järnbråte om han ska stå still en längre stund . Och det är väl inga problem att stå still i 10-15 minuter . Vad lever du i för verklighet egentligen . Jag har varit med om situationer där man har fått stå blick stilla i timmar . Dina uttalande tyder bara på liten livserfarenhet och att du tycker att det är lite häftigt att argumentera emot .
2015-07-12, 20:26
Avslutad
Jag tror att det kan vara så här varför polisen kan säga att man tror att hon är kvar i området
på Onsdag.
Det är beroende på MP.s fynd. Inte att dom finner ett fynd utan just det att dom finner ett fynd på redan avsökt plats. Man går tillbaka till ett område söker på nytt här fanns inget fynd på ex Tisd
men nu på Onsdag ligger här ett fynd. På den vägen drar polisen en slutsats att hon finns kvar i området. OBS TEORI.
2015-07-12, 20:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Jag tror att det kan vara så här varför polisen kan säga att man tror att hon är kvar i området
på Onsdag.
Det är beroende på MP.s fynd. Inte att dom finner ett fynd utan just det att dom finner ett fynd på redan avsökt plats. Man går tillbaka till ett område söker på nytt här fanns inget fynd på ex Tisd
men nu på Onsdag ligger här ett fynd. På den vägen drar polisen en slutsats att hon finns kvar i området. OBS TEORI.

... och detta med "kvar i området" diskuterades väl av Fuxborg (?) men Johansson sa sa sen att det kan man inte veta utifrån befintliga fynd?
Blev det inte lite kontroversiellt med just detta uttalande?
2015-07-12, 20:32
Medlem
bilringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
på Onsdag.

Jo, men var det inte så att de fann nånting på nån plats som de hade kollat tidigare. Vet det pratades eller skrevs om det för ett tag sen. Sen om det är sant......
Medlem
Citat:
Tror du att han är så jävla dum så att han ställer sig i en hög med järnbråte om han ska stå still en längre stund . Och det är väl inga problem att stå still i 10-15 minuter . Vad lever du i för verklighet egentligen . Jag har varit med om situationer där man har fått stå blick stilla i timmar . Dina uttalande tyder bara på liten livserfarenhet och att du tycker att det är lite häftigt att argumentera emot .

Ofta att du står blixtstilla i timmar? du rör dig ju alltid lite, fast du kanske inte tänker på det, kanske börjar klia på näsan ,armarna och benen rör du ju alltid, finns ju ingen människa som står still i timar utan att röra kroppsdelar.
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursäkta om jag tvivlar . Jag tror inte att polisen visste alls var BO fanns i början av sökandet . Att polisen stod och sa en sak i intervjun för att lura en eventuell gärningsman tror jag inte på heller . Dom visste helt enkelt inte var hon var . Sakerna kan väl ha kastats ut från en bil oavsett vart bilen sen hade tagit vägen . Eller man kan ju också kliva ur bilen och kasta iväg dom en bit från vägen eftersom någon påpekade att det kunde ge en indikation på att hon var i närhet att sakerna hittats en bit från vägen . Och varför efterlysa via Interpool om hon finns i närområdet ?? Det var väl först när klädesplagget hittades uppe vid Martorp och MGM klantade sig på nåt vis som polisen äntligen fick ett riktigt bevis för att hon fanns i "närheten" .

Du får väl tvivla hur mycket du vill, men du är rejält på glid i din tro om att svenska polisen arbetar som Kling & Klang.
Dom har inte haft något utgångsläge som varit planlöst/teorilöst. Snarare tvärtom, med tanke på att litauerna mfl fick en dörrknackning redan kl 3.00 måndagsmorgonen.
Du ska få se framöver att fokuset varit ganska koncentrerat på att Lisa befunnit sig i närområdet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in