2015-07-12, 18:30
Avslutad
Har lite frågor kring det spelet, är inte ny till spelet har bara inte spelat sen Rise of the hutt cartel.

Utgå ifrån att mina högst levlade karaktärer är max lvl 51 och lvl 52, jag kör endast där det går att köra solo/singlepayer (alltså kör inga operationer, flashpoints, heroics med andra).

När man kör solo och man vill dra upp sig till level 55 för att kunna köra Shadow of revan expansionen, hur lätt efter det blir det att dra på sig lvl 55+ pve gear för en själv o sin kompanion? Eller måste man grinda på Orion planeten o köra Operations för att få till bra pve gear för att kunna klara expansions storyn o grind uppdragen själv på Rishi och Yavin 4?

Varför jag undrar är för att jag såg igenom storyn på Youtube o blev lite sugen att köra igenom den själv men vet inte om man kan få tag på bra pve gear på egen hand utan att köra operationer, flashpoints o det med andra för att få tag på det. Om man liksom kunde få tag på bra grejer genom Galactic trade network eller genom dom små grind uppdragen på planeterna.
Citera
2015-07-21, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vimana
Har lite frågor kring det spelet, är inte ny till spelet har bara inte spelat sen Rise of the hutt cartel.

Utgå ifrån att mina högst levlade karaktärer är max lvl 51 och lvl 52, jag kör endast där det går att köra solo/singlepayer (alltså kör inga operationer, flashpoints, heroics med andra).

När man kör solo och man vill dra upp sig till level 55 för att kunna köra Shadow of revan expansionen, hur lätt efter det blir det att dra på sig lvl 55+ pve gear för en själv o sin kompanion? Eller måste man grinda på Orion planeten o köra Operations för att få till bra pve gear för att kunna klara expansions storyn o grind uppdragen själv på Rishi och Yavin 4?

Varför jag undrar är för att jag såg igenom storyn på Youtube o blev lite sugen att köra igenom den själv men vet inte om man kan få tag på bra pve gear på egen hand utan att köra operationer, flashpoints o det med andra för att få tag på det. Om man liksom kunde få tag på bra grejer genom Galactic trade network eller genom dom små grind uppdragen på planeterna.

Man får orange gear (adaptive) med mods på medan man levlar i Shadow of Revan. Det är många quests som ger det. Nu vill du inte göra flashpoints, men jag rekommenderar att du gör en tactical flashpoint varje dag. De är lätta som fan och ofta så finns det spelare med bra gear som gör dom. Där kan du få bra gear som du kan använda. Du kan även ta annan gear till dina companions, förutsatt att ingen annan behöver den.
Citera
2015-07-22, 11:27
Medlem
Sameshs avatar
Då var det dags för uppdatering igen, 3.3 är på gång nu:

http://www.starwarstheoldrepublic.com/patchnotes/7222015/game-update-3.3-grand-togruta-celebration

Står dock inte när servrarna är uppe igen.
Citera
2015-07-22, 14:25
Medlem
Tubess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samesh
Då var det dags för uppdatering igen, 3.3 är på gång nu:

http://www.starwarstheoldrepublic.com/patchnotes/7222015/game-update-3.3-grand-togruta-celebration

Står dock inte när servrarna är uppe igen.

Har för mig att de sa att det skulle ta 12 h att fixa, så kl ~15 skulle jag tro
Citera
2015-08-12, 15:03
Medlem
glorups avatar
Tja

Jag har en fråga, jag har en level 30 Jedi sage Consular. Jag skulle spela varje dag ifall jag hade tid men annat går före. Jag funderar dock på en sak. Jag såg den nya trailerna för nya expansionen som kommer i Oktober och blev sugen på att börja spela igen. Men det är jag undrar över är, skulle jag tjäna på att börja om eller att börja spela igen efter expansionen ?

För som jag har läst och tolkat det så ska det komma nya storylines för att förbättra och utveckla sin karaktär. Om man blir max level kommer man fortfarande kunna ta del av expansionen & storyline ? förutom att döda dem nya monstren besöka nya planeter osv, eftersom att man är max level..

hoppas ni förstår min fråga
Citera
2015-08-12, 15:17
Medlem
Tjenare, jag hoppas jag förstår din fråga rätt.

Du tjänar absolut TID på att börja spela när expansionen släpps, du får en "gratis" lvl 60 som du får välja själv och direkt ge dig in i de nya quests och liknande som släpps med Knights of the Fallen Empire.

En sak som blir ett "problem" för spelare som vill börja med Knights of the Fallen Empire är att om du börjar de storyquests ges med den nya expansionen förlorar du alla "gamla" quest, exempelvis class quest, Revan Storyline, Ziost och liknande. Det är skönt för oss gamla spelare som slipper göra samma skit på alla chars men för nya spelare är det absolut en förlust, för det är en oerhört välgjord del i Star Wars.

Jag kommer säkert låta tråkig nu, men överväg om du inte ska subba nu, springa igenom dina classquest på din consular, göra Makeb, Rishi, Yavin 4 och Ziost så du har alla delar utav STORYN som finns klar. Sedan kan du ta en paus tills den nya expansionen kommer och då kan du direkt börja med det nya, utan att du blir av med gamla class quest.

Förstod jag rätt?
Citera
2015-08-18, 18:11
Moderator
^Eazs avatar
Spelare söker spelare finns det en tråd för i spelrelaterat, klanrekrytering är inte tillåtet någonstans.
/Mod
Citera
2015-08-18, 18:17
Medlem
När kan man börja spela igen svensktid?
Citera
2015-10-19, 01:33
Medlem
-Mystics avatar
Hittade en riktigt bra deal på Amazon:

http://www.amazon.com/dp/B00T8NURF8?sf41670619=1

Alla expansioner inklusive Knights of the Fallen Empire
90 dagars Sub
2400 Cartel Points

Amazon säljer just detta enbart till de som bor i USA, men eftersom det är en digital kod så går det att komma igenom.

"No US proxy for code redemption needed. And not even a full US address needed, because it's a digital sale. I just picked a postcode and town and chose "U$A" as country." Enligt SWTOR forumet.
Citera
2015-11-10, 00:34
Medlem
Är det nån som fortfarande spelar swtor? Hur är den nya expansion, kom väl ut en nyligen
Citera
2015-11-10, 18:03
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superisak
Är det nån som fortfarande spelar swtor? Hur är den nya expansion, kom väl ut en nyligen
Slängde in en prenumeration idag faktiskt. Tycker expansionen är riktigt bra. Storyn, den huvudsakliga portionen i expansionen är bra och var faktiskt något jag tvivlade starkt på. Hade lite svårt för hela "outlander"-grejen men det funkar. Filmsekvenserna håller högre standard än någon annan hittils i spelet. Däremot kanske den inte gör sig lika bra för de klasser som inte använder sig av "The force". Det är liksom ganska inbäddat i storyn om man spelar en force-user. Sen är det givetvis mindre roligt när man kör storyn igen med en annan karaktär och man vet hela händelseförloppet. Så hållbarheten på den delen av expansionen är inte så lång ur den synvinkeln.

De andra delarna med revampat companion-system, planet scaling och quest-system etc tycker jag är guld däremot. Däremot lär de behöva slänga in nån ny raid och dungeons snart utöver nya kapitel i storyn om det hela ska hålla en längre tid framöver. Nästa kapitel kommer i januari så det är lite tunt för de som gillar nya raids och dungeons.
Citera
2015-11-17, 15:28
Medlem
Fishurs avatar
Tjena!

Jag och en polare har börjat lite smått med Swtor igen efter ett par års uppehåll. Så jag tänkte kolla om det finns någon trevlig svensk halvseriös guild som är på PvE servern "The Red Eclipse"?

Vi har fortfarande inte valt vilka klasser vi kör utan testar lite nu i början och ser vad som passar oss? Några bra tips? Klasserna är ju så förbaskat häftiga i det spelet.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in