Citat:
Ursprungligen postat av
Kollaanristi
Man kan fråga sig hur uppgiftslämnaren tänkte där? Det måste ju vara någon av hans kollegor.
Citat:
Ursprungligen postat av
bokfodral
Man behöver ju inte vara tre stycken för att låsa och göra det där sista, och Lisa hade bökigast väg att åka då moppe tar längre tid än vad bil gör, så därför säger hon kanske att jag går nu, ni behöver inte nån mer hjälp?
Och eftersom tjejerna skulle med en buss så pass snart efter stängningen och behöver åka senast tio-kvart över sex så är det ändå lång tid innan hon skickar sms till sin pappa, för hon har ju isf tydligen gått till moppen redan innan tjejerna behöver åka vid typ tio över sex - det borde ha hörts nånting, reagerat över att inget moppeljud hörs - särskilt om nu Lisa sagt att hon går nu, de andra behöver inte hennes hjälp, om Lisa behöver ha lite bråttom så där, så borde kollegorna ha hört moppen startas bara nån minut efter att Lisa rundat hörnet till baksidan.
Med tanke på att Lisa i princip direkt strax efter kl "strax efter sex", börjat gå längs husväggen, och tjejerna skulle åka ca tio över sex - på de tio minuterna borde man hört en moppe starta och tjejerna BORDE ha reagerat på detta....
Vad jag förstått så hade Lisas kollegor bilen till höger, vid sidan av framsidan (sett ståendes framför fiket). Lisa går utmed framsidan till gaveln där kundparkeringen är. Motsatt håll mot kollegorna.
Så har jag fattat det som. Den gavelsidan har inga hus i närheten...