2015-07-12, 00:29
Medlem
Finns sammanfattning i tråden? Finns ej i trådstart.
Citera
2015-07-12, 03:15
Medlem
cochrans avatar
[quote=mercy|53964712]
Citat:
Ursprungligen postat av Lizzie-Borden
Och hur är det relevant om jag får fråga?[/QUOTE

Så fort en utrikesfödd dödar påpekas det alltid vilken religion denne tillhör.
Skribenten här vill nog påtala att när inhemska svenskar mördar nämns aldrig dennes religiösa tillhörighet - därav inlägget.
OBS! Detta är min tolkning och uppfattning av inlägget

Du har antagligen helt rätt beträffande intentionen i inlägget. Däremot är sannolikheten betydligt större att gärningsmannen är ateist än att han skulle tillhöra minoriteten troende, kristna svenskar.,Denna grupp minskar ständigt och är numera knappt mätbar hos svenskar som är yngre än 60 år.
Således är det c:a 95% risk/chans att mördaren och misshandlaren är ateist, liksom alla andra i hans åldersgrupp.
Citera
2015-07-12, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazire
Det är inga problem, man ser det. Jag kan se på ögonen om någon har ondskan i sig, därmed inte sagt att man kan se alla. Sen kan man tycka vad man vill om det jag säger, men på den här tjommen ser man direkt.

Skitsnack, trött på alla som amatörer som påstår det där. Alla psykologer säger det går inte att se på ögonen vad som händer på insidan. Därimot kan man se ledsen glad mm ut i ansiktet. Ögonen är alltid de samma.
Citera
2015-07-12, 09:19
Medlem
RoughsTowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aergia
Finns nån bild på MGM? På de länkar jag hittat har bilden varit borttagen.

https://www.facebook.com/fred.bystrom?fref=ts
Citera
2015-07-12, 09:52
Medlem
GM:s fru ville skiljas men enligt uppgift så är dom inte gifta enligt svensk lag. Dock gifte dom sig i Thailand för10 år sedan - har jag läst i tråden
Varför är dom inte gifta i Sverige när dom bor här?

Kvinnan ville lämna honom och detta fruktansvärda händer
Jag tror säkert att GM älskade sin dotter på sitt sätt, men att döda sitt barn för att straffa sin sambo - det är oförlåtligt

Att använda sitt barn som maktmedel/påtryckning gentemot den andre föräldern är inte helt ovanligt
Vårdnadstvister ökar lavinartat idag i våra domstolar
Att den lilla flickan dog är det absolut värsta tänkbara, och hennes mamma kommer att få leva med tanken att om hon hade stannat kvar hade flickan fått leva?

Hur sjuk GM är återstår att se
Att han sökt psykiatrisk hjälp behäver inte betyda att han är psykist sjuk
Det kan vara allt från sömnproblen, panikångest...osv
Citera
2015-07-12, 10:11
Medlem
GM behöver inte vara alkoholist men han tillhör riskgruppen för att utveckla alkoholism: egenföretagare, kunder, mässor, resor där alkohol är vanligt förekommande
Vin tillsammans med sömntabletter och dålig sömn bäddar för ett "nervsammanbrott"
Mina spekulationer
Citera
2015-07-12, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kleopatra2013
Att den lilla flickan dog är det absolut värsta tänkbara, och hennes mamma kommer att få leva med tanken att om hon hade stannat kvar hade flickan fått leva?

Kan lika väl vara tvärtom: om hon hade lämnat honom tidigare.. eller aldrig blivit sambo med honom överhuvudtaget..

Det är nog lite märkligt varför man - om det stämmer som står i tråden - väljer att bo ihop under samma tak om man samtidigt är så osams att man inte vill fortsätta livet ihop.

Med de resurs de hade borde det inte ha varit svårt att hitta ett annat boende.

Om det också stämmer att paret endast var sambos då borde inte GM ha fått psykbryt därför att han var orolig för sin ekonomi.. Sambos delar ju endast den gemensamma bostaden. Och frun skulle kanske inte haft råd att köpa ut hans del av den. Så jag ser inte riktigt problemet.

Sen är det ju otroligt dumt av frun/sambon att skriva nedsättande kommentarer om mannen på sin facebook. Helt oavsett om han är frisk eller sjuk i huvudet - men särskilt om han är sjuk..
Citera
2015-07-12, 10:24
Medlem
Citat:
Dock gifte dom sig i Thailand för10 år sedan - har jag läst i tråden

Hovets förra informationschef Elisabeth Tarras-Wahlbergs f.d. man Björn Tarras-Wahlberg förklarar det såhär:
-----------------------

I Thailand är äktenskapet ett viktigt steg att ta om man ska bo tillsammans med en man, säger Björn Tarras-Wahlberg.

Ert äktenskap är ju inte juridiskt bindande.
Varför?
– Jag tänkte att vi kunde börja så här. Se hur det går.

--------------------------

Med andra ord vill man visa för den thailändska släkten att man "menar allvar" så att kvinnan inte får ett dåligt rykte, men samtidigt är man rädd och vill gardera sig ifall det skulle skita sig.. för då är man ju inte bunden i juridisk mening.

Äta kakan och ha den kvar.
Citera
2015-07-12, 10:26
Medlem
Gillas avatar
Citat:
GM:s fru ville skiljas men enligt uppgift så är dom inte gifta enligt svensk lag. Dock gifte dom sig i Thailand för10 år sedan - har jag läst i tråden

Kvinnan ville lämna honom och detta fruktansvärda händer
Jag tror säkert att GM älskade sin dotter på sitt sätt, men att döda sitt barn för att straffa sin sambo - det är oförlåtligt

Att använda sitt barn som maktmedel/påtryckning gentemot den andre föräldern är inte helt ovanligt
Vårdnadstvister ökar lavinartat idag i våra domstolar

Hur sjuk GM är återstår att se
Att han sökt psykiatrisk hjälp behäver inte betyda att han är psykist sjuk
Det kan vara allt från sömnproblen, panikångest...osv
Tror du på allvar att GM dödade sitt barn för att straffa sin sambo?
Citera
2015-07-12, 10:35
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla

Jag tror att flickan kastade sig fram för att skydda sin mamma och träffades av knivhuggen.
Citera
2015-07-12, 10:40
Medlem
Citat:

Det kan vara en anledning
Citera
2015-07-12, 10:47
Medlem
Citat:

Har hänt tidigare. Man tar bort det som betyder mest för exat.. Han hade tydligen även hotat de två andra barnen, men de kanske var för kvicka (eftersom de är stora) att de hann undan.

Sen finns också barmhärtighetsprincipen: man dödar barnet så att det inte ska "lida" av föräldrarnas skilsmässa/separation.

Ingen vet om hans motivation - om ens han själv..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in