Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Samma här,, det var längesen jag såg bilden på man+kvinna i trappan, och jag är normalbegåvad vad gäller bildminne, så det blir plywoodskivan för mig också
Byxorna är jag dock säker på. Det gula motivtrycket (vänster lår) syns på både bilden där polis för iväg honom i bojor, som på trapp-bilden.
Har du trapp-bilden?
En gång för alla: Det är lillebror som syns i trappan!
Lillebror är den långe av de två, vilket syns särskilt väl på denna omtalade bild.
Här synes han dock klart negativt överraskad av att ett foto tas - vem tog fotot?
Kanske storebror (som han just då inte tålde, av oklar anledning).
Klart är, att lillebror går ner för en trappa, med sin lille son (som syns längre ner i trappan) före sina föräldrar. Jag tror faktiskt, med stark övertygelse och goda skäl, att kvinnan på denna bild är mamma till barnet och alltså lillebrors hustru snarare än MGM:s dito.
Ni som hävdar att kvinnan på bilden måste vara MGM:s fru pga hon ser fet ut här, är nog ute och cyklar. Kvinnan som syns i trappan är ingalunda fet, även om rumpan ser lite bred ut. Vinkeln snett bakifrån när hon tar en steg nerför trappan, kan förstärka det intrycket. Men om man ser till armarna och kroppen i övrigt, kan man inte säga att hon ser fet ut.
Jag har också sett, att lillebrors fru haft samma frisyr vid annat fototillfälle.