Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 22:15
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja, och det är väl bara intressant om det var litauerna som inte var hemma?

"Dom" som är bortresta är alltså grannen... eller MGM. Användbar info.

Litauerna var hemma vid tidpunkten polisen knackade på. Dock obekräftat om samtliga 3 var hemma.

En granne var bortrest med sin partner vid tidpunkten.

Ytterligare en granne var hemma och fick polis-påknackning samtidigt som litauerna.

Varsågod, bara att räkna brevlådor:
https://www.google.se/maps/search/blomberg/@58.540689,13.345414,3a,75y,242.03h,72.35t/data=!3m7!1e1!3m5!1saURDIYCoEZSey-aKABEU_w!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid %3DaURDIYCoEZSey -aKABEU_w%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_s v.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D100%26h%3D80%26ya w%3D90.578331%26pitch%3D0!7i13312!8i6656
Dock ej säkert att samtliga bostäder är bebodda.
2015-07-10, 22:17
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Kan vara snäll att förklara för mig vad du menar med det du skrev?
Särskilt mellemsta raden som jag inte fattar als.

Första rade menar du bara att ingen sett något ut över det vanliga.
Stämmer det?
Klart jag kan förklara
Det jag menade att vittnen inte ser något ut över det vanliga.
Så GM visste rutinen och gjorde något och sen höll färgen.
2015-07-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det sammanträffandet håller jag för ytterst osannolikt. Och sen tror jag dessutom att BO aldrig var inne i ladan vid kafeet av en rad olika anledningar. Men skulle MGM vara utsatt för en konspiration som hans advokat menar så får man såklart börja tänka bredare. Men ladan vid kafeet ligger ju längs med den största vägen i området så det känns fel att våldta någon där helt enkelt. Jag lutar mer åt att BO har blivit inslängd i bagaget på en bil och nerkörd till trakterna av Martorp och där blivit våldtagen och mördad. Någon olycka tror jag inte det här handlar om överhuvudtaget.

Polisen hittade ju inte ett smack i ladan vid kafeet heller. Ladan ser ju dessutom ut som ett bombnedslag invändigt och saknar dörrar och har hål i taket. Och när det gäller det sk mjölkrummet så har det använts för att slakta vilt så det kan ju vara så att polisen har tagit en massa prover där och väljer att ha avspärrningen kvar tills alla provsvar har kommit.

Vem har sagt att hon blivit våldtagen. Du bedriver din tes med grunden att hon blivit just detta.

Med största sannolikhet har hon inte alls blivit våldtagen.
Då hade GM redan suttit på livstid då det garanterat kryllat av DNA överallt på både kropp och mark.

Nej, hon våldtogs inte.

Du tror alltså att den del man spärrat av allra längst, den del som faktiskt fortfarande är avspärrat är helt betydelselöst i sammanhanget?? Att BO aldrig varit där.

Då kan jag tala om för dig att du har fel. Ruskigt fel. 100% fel.
2015-07-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Länk?
Du uppgav en exakt tid.

Det som är officiellt är 18.30 (finns i tråden).
Den inofficiella är något jag påstår. Den har framkommit vid mastsökning.
2015-07-10, 22:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Litauerna var hemma vid tidpunkten polisen knackade på. Dock obekräftat om samtliga 3 var hemma.

En granne var bortrest med sin partner vid tidpunkten.

Ytterligare en granne var hemma och fick polis-påknackning samtidigt som litauerna.

Varsågod, bara att räkna brevlådor:
https://www.google.se/maps/search/blomberg/@58.540689,13.345414,3a,75y,242.03h,72.35t/data=!3m7!1e1!3m5!1saURDIYCoEZSey-aKABEU_w!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid %3DaURDIYCoEZSey -aKABEU_w%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_s v.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D100%26h%3D80%26ya w%3D90.578331%26pitch%3D0!7i13312!8i6656
Dock ej säkert att samtliga bostäder är bebodda.

Jag kanske inte var tydlig men den som länkade artikeln för nån sida sen fick mig att tro att den innehöll något av intresse för tråden. MGM var hemma så huruvida grannen med partner var hemma eller på Maui när det knackades dörr kan jag inte se någon relevans i.
Är vi ense om det? Isf droppar jag med förtjusning detta som ännu ett stickspår.
2015-07-10, 22:22
Medlem
PeterNosters avatar
Den här Madeleine verkar hålla till på Stureplan i Stockholm. På bilderna från Stureplan verkar hon vara "lagd åt andra hållet".
Såg verkligen någon att hon körde iväg på moppen eller stod hon bara kvar bakom knuten och väntade?
2015-07-10, 22:23
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Vad menar du med skyldig HELA VÄGEN? är han skyldig halva vägen och vad är det i så fall tycker du.

Hela vägen = Kidnappning, mord plus allt som kan tänkas innefattas.

Det är mina ögon ej klart att den häktade är skyldig till allt detta, men inblandning av någon form är verkligen inte fel att anta.
Vid omhäktningsförhandlingen 28/7 kan vi eventuellt räkna med att få reda på mer.
2015-07-10, 22:25
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Vem har sagt att hon blivit våldtagen. Du bedriver din tes med grunden att hon blivit just detta.

Med största sannolikhet har hon inte alls blivit våldtagen.
Då hade GM redan suttit på livstid då det garanterat kryllat av DNA överallt på både kropp och mark.

Nej, hon våldtogs inte.

Du tror alltså att den del man spärrat av allra längst, den del som faktiskt fortfarande är avspärrat är helt betydelselöst i sammanhanget?? Att BO aldrig varit där.

Då kan jag tala om för dig att du har fel. Ruskigt fel. 100% fel.

Att hon inte blev våldtagen kan grunda på många perspektiv men att handlingen i första början kan ha handlat om precis det!!!! Men att GM ändrande sig i situationen och blev något annat
2015-07-10, 22:27
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den här Madeleine verkar hålla till på Stureplan i Stockholm. På bilderna från Stureplan verkar hon vara "lagd åt andra hållet".
Såg verkligen någon att hon körde iväg på moppen eller stod hon bara kvar bakom knuten och väntade?
Är det cafeägarens dotter du pratar om?
2015-07-10, 22:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Egentligen är det väl inte nån mening i att forska om grannarna. Hade de kunnat ge dem alibi hade MGM inte suttit häktad.

Så om man frågat en skyldig GM så skulle den personen gett MGM alibi? Nu har det väl brunnit i hjärnkontoret
2015-07-10, 22:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag håller med och hoppas det betyder att du lagt ner dina tidigare fantasier om bildbevis från spionsatelliter.
Jo, det var väl att hoppas på för mycket, det blir lite väl orealistiskt när allt kommer omkring.

Dock kan man se här från häromdagen vilken hjälp man kan ha av satelliter för att
klarlägga illdåd som jihadisterna gjort sig skyldiga till i Irak förra året:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3154710/The-ISIS-massacre-770-Iraq-bloody-seen-space-24-fanatics-sentenced-hang-satellite-evidence-helped-br ing-justice.html
2015-07-10, 22:29
Medlem
[quote=dannee|53975520]Varför skulle inte den yngre brodern och frugan talat emot äldre brodern i förhör. Enklaste förklaringen.

Något har ju gjort att åklagaren varit intresserad av alla tre från början men nu så är hans intresse på äldre brodern. Alltså frugan och brodern har berättat samma historia, skulle inte förvåna mig om åtminstonde en av dom har börjat prata nästan på direkten...

Låt oss nu tänka att äldre brodern faktiskt har gjort detta och frugan och den yngre brodern var ej inblandade, men vet vad som har hänt, kanske hjälpt till efteråt/liknande... då skulle dom nog berätta vad dom vet istället för att bli dömda till mord/medhjälp och sitta inne i flera år
Senast redigerad av LA-B 2015-07-10 kl. 22:47.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in