Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-07-10, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut och jag hoppas att rätt person för både USA och resten av världen får representera bägge partier nästa år.

Det som är det största problemet med Trump är just att han teoretiskt sett kan köpa sig in i vita huset, han har ju redan bevisat att han redan kör med betald publik samtidigt som han inte är villig och kunnig nog att ta på sig det ansvar som finns för att styra över ett land vilket kan sluta med att han gör en Phalin och hoppar av efter halva perioden, men vi får se hur det hela slutar och jag hoppas som sagt att rätt person på rätt plats är det som sker och inte någon som sätter USA eller världen i en ny kris eller rent av i ett krig som ingen vill ha.

Ställer han upp i valet så är han väl villig. Tycker du att nuvarande presidenten var kunnig i hur man styr ett land innan han blev vald? Vad hade han styrt över? Trump styr över ett stort företag så hanär van vid att bestämma. Jag vet inte hur man skulle kunna förberedas ordentligt för att bli USA:s president.
2015-07-10, 01:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Ställer han upp i valet så är han väl villig. Tycker du att nuvarande presidenten var kunnig i hur man styr ett land innan han blev vald? Vad hade han styrt över? Trump styr över ett stort företag så hanär van vid att bestämma. Jag vet inte hur man skulle kunna förberedas ordentligt för att bli USA:s president.

Sarah Phalin var även hon villig och trots det så hoppade hon av sin tjänst som senator efter bara en halv mandatperiod.

Trump bär på flest antal konkurser samt att företag går inte att styra så som man styr ett land speciellt med tanke på att man riskerar betydligt mer än bara företagets ekonomi när man fattar idiotiska beslut.

Hans agerande mot journalister är en liten vsrningsklocka precis som hans syn på hur han anser att man skall behandla andra (politiker) Vilket kan leda till krig eller liknande.

Han har ju redan erkännt att han förlorar ekonomiskt på hela projektet vilket betyder att chansen är stor att han antingen drar sig ur eller kör på betydligt mer än vad han gör nu.

Det som skulle behövas för att förbereda sig inför kandidaturen för att bli nästa president eller ens ställa upp i valet är att se till och inte omringa sig av nickedockor då man behöver få ärlig feedback.

(skriver från telefonen så jag ber om ursäkt för eventuella konstiga meningar och ord)
Senast redigerad av Ondahamstern 2015-07-10 kl. 01:33.
2015-07-10, 01:26
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Vem är den största Warlorden av kandidaterna?
2015-07-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Sarah Phalin var även hon villig och trots det så hoppade hon av sin tjänst som senator efter bara en halv mandatperiod.

Trump bär på flest antal konkurser samt att företag går inte att styra så som man styr ett land speciellt med tanke på att man riskerar betydligt mer än bara företagets ekonomi när man fattar idiotiska beslut.

Hans agerande mot journalister är en liten vsrningsklocka precis som hans syn på hur han anser att man skall behandla andra (politiker) Vilket kan leda till krig eller liknande.

Han har ju redan erkännt att han förlorar ekonomiskt på hela projektet vilket betyder att chansen är stor att han antingen drar sig ur eller kör på betydligt mer än vad han gör nu.

Det som skulle behövas för att förbereda sig inför kandidaturen för att bli nästa president eller ens ställa upp i valet är att se till och inte omringa sig av nickedockor då man behöver få ärlig feedback.

(skriver från telefonen så jag ber om ursäkt för eventuella konstiga meningar och ord)

Det är ändå ett svårt ställningstagande för väljarna: Hur ska man veta vem som blir en bra president? Det ligger i ämbetets natur att ingen kan veta hur det är innan de själva har prövat på det. Obama den Oduglige hade ju knappt några erfarenheter från att leda när han blev president.
2015-07-10, 15:58
Medlem
pedrinos avatar
Tror Donald vinner och han förtjänar absolut det. Ingen annan har i närheten av samma erfarenhet eller kunskap som honom. Han har tjänat miljarder dollar. Det har ingen annan.

Helt rätt person att leda USA. En manlig man som kan ställa saker och ting tillrätta igen.
2015-07-10, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Tror Donald vinner och han förtjänar absolut det. Ingen annan har i närheten av samma erfarenhet eller kunskap som honom. Han har tjänat miljarder dollar. Det har ingen annan.

Helt rätt person att leda USA. En manlig man som kan ställa saker och ting tillrätta igen.

Haha, varför är han en lämplig president för att han har tjänat pengar? Han ärvde en enorm jävla förmögenhet också, det blir lite lättare att tjäna miljarder när man redan har miljarder.

Ingen annan har samma erfarenhet som honom av vad? Vad är det för kunskap han besitter som ingen annan besitter?
2015-07-10, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Haha, varför är han en lämplig president för att han har tjänat pengar? Han ärvde en enorm jävla förmögenhet också, det blir lite lättare att tjäna miljarder när man redan har miljarder.

Ingen annan har samma erfarenhet som honom av vad? Vad är det för kunskap han besitter som ingen annan besitter?

Han har rätt attityd. I synnerhet vad gäller utrikespolitik.
2015-07-10, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Han har rätt attityd. I synnerhet vad gäller utrikespolitik.

Tack, men jag hoppas att pedrino inte anser att mina frågor blev besvarade med dina ytliga 9 ord.
2015-07-10, 16:46
Medlem
storatuttars avatar
Vore kul om Trump vann eller iaf fick vara med i racet ett tag. Men alla latinos är inte så glada över hans senaste uttalanden.
2015-07-10, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storatuttar
Vore kul om Trump vann eller iaf fick vara med i racet ett tag. Men alla latinos är inte så glada över hans senaste uttalanden.

I synnerhet inte den knarksmugglande varianten.
2015-07-10, 18:02
Medlem
freeriderXIIs avatar
Ett citat från det visserligen partiska Amren.

Citat:

http://www.amren.com/news/2015/07/gop-leaders-fear-damage-to-partys-image-as-donald-trump-doubles/#disqus_thread

Veritas ncpride • 12 hours ago

What Trump is advocating is an American Nationalist position: Keep jobs in America and illegal third world invaders out. Despite sometimes being blunt and tactless in his statements, he is like a breath of fresh air compared to all the timid little hobbits running for the Republican nomination. These fools are arguing about how to rearrange the deck chairs on the Titanic, while Trump is telling us how to avoid the iceberg.
2015-07-10, 18:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlandssvensk
Det är ändå ett svårt ställningstagande för väljarna: Hur ska man veta vem som blir en bra president? Det ligger i ämbetets natur att ingen kan veta hur det är innan de själva har prövat på det. Obama den Oduglige hade ju knappt några erfarenheter från att leda när han blev president.

Väljarna får helt enkelt läsa på om sina kandidater då det är allt för mycket som står på spel då Trump har i mitt tycke en allt för stor vilja till att starta krig med Iran och eventuellt Ryssland och om medvetet eller omedvetet låter jag dock vara osagt.

Fast Obama var inte helt novis när det kom till det politiska, Trump är van vid att kunna buffla och säga hur han vill och när han vill utan att det har några enorma följder (då han redan har gott om pengar) men ja Obama har varit flat då han har haft gott om chanser att rycka mattan under republikanernas fötter och han har inte alltid haft det amerikanska folkets bästa i åtanke det kommer jag aldrig att neka.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in