Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 13:47
Medlem
Tamborinos avatar
Jag tror MGM är berusad , det är det som gör att brottet sker .
Det är därför han fattar så dumma beslut , tex som att frakta BO till Martorp .
Om det varit välplanerat så hade BO aldrig hittats , och inga tillhörigheter heller .
2015-07-10, 13:50
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Jag tillför realism och sannolikhet till skillnad från tomtarnas fantasier i tråden, du är som bekant den främsta tomten i hela tråden.
Hur många meningslösa inlägg har du postat i tråden, 1500 eller?
Blir skönt när fallet är avslutat, bindande bevisning offentliggjord och litauern dömd för mordet.
Då kan tomtarna och rätthaveristerna börja på ny kula, i en annan tråd dock.
Vi har inte sett någon bindande bevisning än. Om NB är skyldig har han tagit upp den handske LH eller han själv tappat bort. Då har han medvetet låtit handsken ligga kvar för att kunna visa att det inte kan vara han som fört bort LH. - NB var väl medveten om det tidiga arbetsmötet måndag morgon. Han hade haft gott om tid att inspektera ladan i syfte att avlägsna spår, eller bara för att se att allt var OK. - Vad hade NB rimligen trott sig tjäna på att plocka upp LH:s mopedhandske? Han skulle ju bara bli tvungen att lämna DNA-prov + få allas blickar inkl. polisens på sig.
2015-07-10, 13:50
Medlem
Kan den yngre brodern tvingas vittna mot GM i värsta fall?
2015-07-10, 13:52
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du kan har rätt, GM hade samma motiv till flytt som Lovisas mördare. Det skulle inte upptäckas att brottsplatsen var en brottsplats. Om ladan var mordplats är det ingen bostad. Vilka fler än NB, AB, AJ och LÅ har anknytning till ladan? Alla fyra har kännedom om Martorp. Mordplatsen kan också vara kaféet, men då blir handsken svårförklarlig. Han med rakkniven säger att Lisa tappade handsken i ladan.
Han med rakkniven säger definitivt att handsken är planterad av MGM. Skulle han själv råka hitta handsken där han precis har mördat någon eller? Låter inte speciellt troligt för mig iaf.
2015-07-10, 13:57
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag tror MGM är berusad , det är det som gör att brottet sker .
Det är därför han fattar så dumma beslut , tex som att frakta BO till Martorp .
Om det varit välplanerat så hade BO aldrig hittats , och inga tillhörigheter heller .
MGM kan också vara en klockren psykopat, en ulv i fårakläder. Kolla på den här bilden:

http://www.broadleak.com/wp-content/uploads/2015/06/Nerijus-och-Aivaras-Bilevicius-1.jpg

Ögonen är ju totalt iskalla. Är ju för övrigt lite lik fantombilden i Palmemordet fast mycket kyligare i blicken.
2015-07-10, 13:59
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xoleraz
Kan den yngre brodern tvingas vittna mot GM i värsta fall?
Nej, men han kan behöva vittna för att rädda sitt eget skinn och då indirekt gola ner brorsan.
2015-07-10, 14:02
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
MGM kan också vara en klockren psykopat, en ulv i fårakläder. Kolla på den här bilden:

http://www.broadleak.com/wp-content/uploads/2015/06/Nerijus-och-Aivaras-Bilevicius-1.jpg

Ögonen är ju totalt iskalla. Är ju för övrigt lite lik fantombilden i Palmemordet fast mycket kyligare i blicken.

Ja fan viken otäck blick , kombinera den med 30 - 40 cl Vodka så har du ett Monster !
2015-07-10, 14:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Han med rakkniven säger definitivt att handsken är planterad av MGM. Skulle han själv råka hitta handsken där han precis har mördat någon eller? Låter inte speciellt troligt för mig iaf.
Nej, plantering är inte den enklaste förklaringen. De flesta handskar på golv och mark är tappade.
2015-07-10, 14:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Dupin
AJ hade gett polisen tillträde till sin mark och fastigheter. Men hade MP befogenhet att undersöka alla fastigheter inom sitt tilldelade område utan att polis närvarade?

MP kan av polis, tillåtas söka på tomter och även fastigheter, men med restriktioner - lite beroende på situation. Dels situation kring vad för slags brottsmisstanke som föreligger (även innefattande en någorlunda bekräftad GM-profil)
Dels hur det ser ut i området med hus, gårdar, befolkning osv.
Om det föreligger risker pga en viss bekräftad GM-profil så kan det bli ganska snävt.
Inledningsvis fick MP mestadels söka utanför avspärrningarna, med vissa undantag. Detta pga polisen misstänkte att både LH (och ev GM) fanns kvar i trakten, likväl som motsatsen undersöktes.

I detta fallet var det av polisen godkänt att MP fick söka på tomter och fastigheter, i viss mån.
Därav jag undrade lite kring var gränsen låg i detta ärende, då polisen troligtvis ansåg att vissa risker förelåg.
Ödehus, marktomter, inhägnad betesmark?
Eller utökat till aktiva ladugårdar/maskinhallar/förråd?
2015-07-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hundar sattes inte in förrän under måndagen och då efter det (tidiga) arbetsmöte som AJ, LÅ och NB deltog i och under vilket handsken upptäcktes av - NB. Ladan hade dessförinnan inte heller spärrats av så flera spår kan ha hunnit förstöras.

Hur vet du att hundar inte sattes in förrän på måndagen?
2015-07-10, 14:08
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Och utifrån vad vi vet så hölls ingen avslutningsfest i området på söndagskvällen.

Nej, det är väl klart och jag har inte påstått det heller. Men om du läser vad jag citerat, så kan det mycket väl ha varit ungdomar där på söndagen som planerade för denna fest.
2015-07-10, 14:12
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Någon som vet om Mjölkrummet fortfarande är avspärrat ?
Allt tyder ju på att det är den kanske viktigaste platsen i denna tragedi , men jag tycker det är svårt
att få in Mjölkrummet i ett vettigt scenario , i en tidslinje .
Är det fler än jag som tycker det ?

Sist jag såg nåt skrivet i tråden om mjölkrummet, är det fortfarande avspärrat. Jag skrev igår om det, försöker få in det där mjölkrummet på nåt sätt i tidslinjen.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in