2015-07-10, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Gått hem till någon vän?

Med all respekt, dina flummiga teorier hör hemma i den alternativa tråden om mordet.
Går man hem till en vän så tar man dessutom med nyckeln till moppen och påsen. Man lämnar inte kvar de...
2015-07-10, 02:36
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Gällande det fetade:
och mistankarna mot MGM skulle då stärkas medans mistankarna mot lillebroderns då skulle försvagas. Vilket sammanträffande är det inte det som har hänt IRL gällande misstankegraderna

Javisst, men sen har ju både frun och brodern att tjäna på att lägga skulden på nån annan. Hellre fri om än fortfarande misstänkt än häktad för mord eller skyddande av brottsling. Så man kan ju ta det med en nypa salt om de sagt nåt som pekat ut honom. Om de övriga misstänkta är vittnena man baserar mycket på tidsmässigt så är indiciekedjan inte stark. Och de är båda två fortfarande misstänkta trots att de är utsläppta, så vad de än sagt så har de ändå inte kunnat prestera bra alibin. Alla hade kanske telefonerna avstängda?
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-07-10 kl. 02:39.
2015-07-10, 02:39
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Hon bodde 4-5 mil bort och hade ingen vän i området. Därför började pappan och hans militärvänner leta direkt pappan såg mopeden. Men visste om det är nån som inte känner henne kan han ju inte veta att hon inte bor på orten, inte känner folk där.

Varför gömma henne i en skog nära? Enklare är ju att gömma henne så långt bort som möjligt. Det fattar väl vem som helst att skogar närmare caféet kommer att genomsökas om mopeden står kvar. Så genom att gömma kroppen nära och köra tillbaka mopeden (som du anser han gör) tar han större risker än om han kör iväg med henne och mopeden i en traktor eller bil med övertäckt släp.
Om det är en 17-18-åring så har han säkerligen ingen traktor med något släp.

Han mördade henne och då stod han där med ett lik och en moped.
Skulel han Gå hem, och riskera att bli sedd i närheten inför en kommande stor sökning efter henne - som han säkert visste skulle komma snart.
Eller skulle han ta hennes moped och köra tillbaka med den omedelbart.

Självkalrt valde han att köra tillbaka med mopeden.
Sen tog han sig hem kanske i skydd av skogen.

Hon kunde inte ha kommit så långt enligt masterna. ca 7 minuter högst alltså.
det innebär att mordplatsen ändå är förhållandevis nära.

Därför borde det vara ännu viktigare för honom att försöka förhindra att någon letar längs med rätt plats - dvs hemvägen, hennes färdväg.
Om han bara kan få dem att leta på annat ställe tänker han.
Då ställer han mopeden var de komemr att hitta den - vid hennes jobb. Och då vet han att de kommer att börja leta där.
2015-07-10, 02:41
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ingen aning faktiskt. Men om det nu råder yppandeförbud så kan de antagligen inte gå ut med att han gjort vissa medgivande utan att också presentera andra saker.
Sen rent juridiskt så vet jag inte reglerna kring om advokaten ens får säga något om sin klient.
Men jag ser att du verkar sitta här dagarna igenom och delta så du vet säkert mer än mig hur det rent juridiskt fungerar
Nu tror jag iofs att du bara trollar men jag biter väl då. Kan du specificera vad du menar med "vissa medgivanden"?
2015-07-10, 02:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Om det är en 17-18-åring så har han säkerligen ingen traktor med något släp.

Han mördade henne och då stod han där med ett lik och en moped.
Skulel han Gå hem, och riskera att bli sedd i närheten inför en kommande stor sökning efter henne - som han säkert visste skulle komma snart.
Eller skulle han ta hennes moped och köra tillbaka med den omedelbart.

Självkalrt valde han att köra tillbaka med mopeden.
Sen tog han sig hem kanske i skydd av skogen.

Hon kunde inte ha kommit så långt enligt masterna. ca 7 minuter högst alltså.
det innebär att mordplatsen ändå är förhållandevis nära.

Därför borde det vara ännu viktigare för honom att försöka förhindra att någon letar längs med rätt plats - dvs hemvägen, hennes färdväg.
Om han bara kan få dem att leta på annat ställe tänker han.
Då ställer han mopeden var de komemr att hitta den - vid hennes jobb. Och då vet han att de kommer att börja leta där.

Nu är ju stället där caféet låg en håla (förlåt) med ytterst, ytterst få boende. Var hör gossen hemma som inte har en bil att ta kroppen i? Och hur kom han till området? Varför var han där?
2015-07-10, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WashingtonPost
Visst kan det var så att de missar en del men Polisen är trots allt smartare än genomsnittet och den här " utlänning grejen " tror jag de ser igenom ganska lätt.

måste svara mig själv, ber om ursäkt, det blev lite fel , menar inte att osvensk förmåga är oskyldig, menar bara att Polisen ser igenom mycket trams.
2015-07-10, 02:45
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Visst kan det var så att de missar en del men Polisen är trots allt smartare än genomsnittet och den här " utlänning grejen " tror jag de ser igenom ganska lätt.
Nja, polisen är lika dumma och smarta som alla andra. De är inte smartare än andra.
De har inte heller någon högre utbildning i de allra flesta fallen.

Dessutom är detta en liten skithåla och både de lokala poliserna inblandade och åklagaren tar förmodligen väldigt personligt på det som hänt här. Och när de nu misstänker en "Utlänning" som alltså kommit "utifrån" in i deras lilla paradis på Jorden och rövat bort och mördat en av dem. Lilla Lisa som för dem kommit att representera allt det "oskyldiga" och "fina" som alla galningar i denna tråden projicerar på henne.

Då är det nog inte så enkelt att förhålla sig helt neutral ...
2015-07-10, 02:49
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu tror jag iofs att du bara trollar men jag biter väl då. Kan du specificera vad du menar med "vissa medgivanden"?

ja din näbb verkar vass så skönt du biter igen
Men för mig är vissa medgivande lika med att erkänna att man deltagit i försvinnandet av LH. Det är extremt långsökt att man medger att man varit med om det och sen inte tro att personen även tagit livet av BO. Men polis skall sannolikt bryta ner MGM fullständigt om den skall erkänna mord. Och att vara en mördare brukar ju innebära att man bär på någon psykisk störning och de brukar ha lite bättre psyke.
Men de flesta dissar ju hela polisväsendet enbart för de inte får information.
2015-07-10, 02:49
Medlem
zebraonions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Nja, polisen är lika dumma och smarta som alla andra. De är inte smartare än andra.
De har inte heller någon högre utbildning i de allra flesta fallen.

Stora ord från nån som inte gått ut polisutbildningen.
Senast redigerad av zebraonion 2015-07-10 kl. 02:52.
2015-07-10, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland

Tyder inte det på att man försöker slingra sig? Tidigare har det ju varit tal om "erkännande" från det hållet och nu försöker man byta till "vissa medgivanden" som inte alls betyder samma sak.

Det kommer väl framgå i FUP också vilket datum som en GM erkänt osv, så då kan man dubbelkolla

När är det tid för eventuella omhäktningsförhandlingar?
Senast redigerad av ulvan 2015-07-10 kl. 03:00.
2015-07-10, 02:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
måste svara mig själv, ber om ursäkt, det blev lite fel , menar inte att osvensk förmåga är oskyldig, menar bara att Polisen ser igenom mycket trams.

Inte ofta nån svarar sig själv Men visst. Om man umgås med bovar och brottslingar så lär man sig väl läsa av folk även om man inte kan läsa av alla. Men man kanske inte lika lätt luras av charm och lögner som folk i gemen.

Vad jag förstått har väl inte NGM varit positiv till polisens uppmärksamhet. Det finns brottslingar som väldigt gärna vill synas och säger sig vara ett vittne (hans som sköt ihjäl en tjej vid stationen i Umeå) och såna som vägrar lämna DNA (Hagamannen). En del som inte är positiva mot polisen vid kontakt är det för att de är skyldiga, andra bara är det hur oskyldiga de än är. Och de som vill synas kan vara en mördare eller inte. Erfarenheten lär förhoppningsvis en polis att se vem som uppvisar märkliga beteenden.
2015-07-10, 02:52
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nu är ju stället där caféet låg en håla (förlåt) med ytterst, ytterst få boende. Var hör gossen hemma som inte har en bil att ta kroppen i? Och hur kom han till området? Varför var han där?
Hon plockade som sagt kanske upp honom på vägen.
När han körde så såg hon killen, hon stannade och plockade upp honom. Så körde de tillsammans iväg för att prata eller nåt. Sen så gick det som det gick.
De kanske redan hade bråkat pga nåt kärleksgnabb, svartsjukehistoria, och han var arg. Hon kanske berättade något som gjorde ont i hans hjärta och hans svartsjuka gjorde honom galen.

Sånt händer typ Hela Tiden.

Men att helt vanliga människor plötsligt överfaller, rövar bort och mördar vilt främmande flickor - det händer i stort sett aldrig.

Vilket av ovanstående hade fått högst odds på en vadslagningsfirma tror du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in