Citat:
För att förhindra att folk ska börja leta såklart. För att förhindra att någon tror att hon är försvunnen.Nu pratade jag inte om MGM. Jag är inte helt förvissad än om att det är han. Väntar till de stora bevisen kommer. Men du svarade inte på mina funderingar. Varför gömma en ruttnande kropp inomhus nära brottsplatsen och köra tillbaka mopeden (som du tror GM gjorde)? Varför inte istället gömma kropp och moped långbortitjotahejti i en skog? Gräva ner kroppen och mopeden i en inte så djup grav? Har gjorts förut med mycket goda resultat.
Dvs han kanske tänkte att om de ser hennes moped så kanske hon gått hem till någon vän.
I vilket fall som helst så säkerställer han att ingen letar längs med hennes färdväg och på det sättet riskerar hitta mordplatsen och liket.
Eftersom hans plan lyckades, så tänkte han väl bara fortsätta på samma spår med själva liket. Dvs köra tillbaka liket till arbetsplatsen och gömma det i närheten.
Även då förhindrar han att någon börjar leta i skogarna.
Tänk på att han förmodligen satt och blev oroligare och oroligare när Missing People dök upp. När de sökte bredare och bredare. Han hade kanske först dumpat henne i skogen. Men hämtade liket och körde tillbaka det till byn för att stoppa vidare eftersökning.
Då hindrade han ju att mordplatsen skulle hittas.
Om han hade låtit liket ligga i skogen så hade han väl varit orolig för att Missing People skulle hitta det.
Och den där vanten. Den borde han ha lämnat där efter att ha först dumpat liket där.
Dvs för att snabba på processen.
Han kanske gömt liket där redan i början, men blivit räd när de sökte i vidare och vidare cirklar. Så han kastade in en vante i ladan för att få folk att reagera - och framför allt sluta leta och riskera avslöja mordplats och alternativa gömplatser.
och mistankarna mot MGM skulle då stärkas medans mistankarna mot lillebroderns då skulle försvagas. Vilket sammanträffande är det inte det som har hänt IRL gällande misstankegraderna