2015-07-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Eftersom "någon" vill hålla mördar-Mats aktuell så kan jag rekommendera P3-dokumentär om det här fallet.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2519

"– Man slår Alms historia i småsmulor och hade man bara kunnat konstatera att Linda Chen blivit mördad, hade livstid suttit som en keps på honom, anser Leif GW Persson."

Återigen, endast oklar dödsorsak räddade Mats.
Om du läser domen det finns inte ett ord om någon dödsorsak, därför att MA kunde inte dömas för mord, dråp eller vållande till annans död, utan orsaken var att det fanns inga bevis för begånget brott.
Citera
2015-07-09, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Du måste inse fakta den här utredningen mot MA var mycket omfattande, förundersökningen var på hela 4000 sidor så kom inte och påstå att det var ett hastverk.
Åklagarna kunde inte hitta bevis att han begått mord, dråp eller vållande till annans död och kunde därför inte dömas för något sådant brott.
Försöker du påstå att de här åklagarna hade gjort stora missar och misstag eller vad är det du försöker påstå.
Kom inte nu dragandes med dödsorsaken därför den har ingenting med fallet att göra.
Det enda du åstadkommer med dessa uppprepningar är att Mördaren Mats Alm inte glöms bort. Det var väl inte ditt syfte?

Solklart att om du hade haft förmåga att förstå domen så hade du fattat att dödsorsaken var avgörande för utgången i fallet.
Citera
2015-07-09, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Det enda du åstadkommer med dessa uppprepningar är att Mördaren Mats Alm inte glöms bort. Det var väl inte ditt syfte?

Solklart att om du hade haft förmåga att förstå domen så hade du fattat att dödsorsaken var avgörande för utgången i fallet.
Enligt domen:
"Åklagarna inte bortom rimlig tvivel lyckats stärka att han uppsåtligen eller av oaktsamhet orsakat Lindas död. Han kan därför inte dömas för mord , dråp eller vållande till annans död."

Det här citatet är ordagrant från domen någon dödsorsak nämns inte.
Citera
2015-07-09, 17:05
Bannlyst
@Fagro

Vad sa egentligen Lars Georg Alm när polisen i förhör visade fotot på Mördaren Mats Alm? Dina egna tolkningar påminner om en annan storljugare som tidigare spred sin desinformation i tråden.
Citera
2015-07-09, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
@Fagro

Vad sa egentligen Lars Georg Alm när polisen i förhör visade fotot på Mördaren Mats Alm? Dina egna tolkningar påminner om en annan storljugare som tidigare spred sin desinformation i tråden.
Det som jag citerat är exakt vad Lars Alm säger till förhörsledaren, men det kunde vara ytterligare frågor om de där fotona.
Vad Lars Alm har sagt och inte sagt är helt ointressant vad gäller de där fotona.
Det som är intressant är att det fanns tekniska bevis att personer besökt platsen där kroppen fanns, därför de lämnade efter sig en spy hög och en bajs hög.
Det här bevisar att det var andra personer som visste var kroppen fanns och att Linda var mördad.
Det förändrar fallet att Mats Alm är inte skyldig till något griftefridsbrott.
Citera
2015-07-09, 17:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Förhörsledaren visar foton som MA skulle ha tagit på sig själv i Kungsträdgården.
Lars Alm svarar: Du menar att han skulle vara så jävla dum så han fotograferar sig själv i Stockholm när han skulle hålla sig undan.

Det är inget fel i vad Lars Alm svarar honom det som inte förhörsledaren tycks ha förstått är att MA togs ut till Stockholm speciellt för att ta dessa foton.
Den personen som sedan åkte med buss från Stockholm till Bollnäs med MA dator var en helt annan person, som avslöjades när han pratade med busschauffören i Söderhamn och MA ansågs vara 170 cm lång mot att MA är ca 185 cm, de skall ha stått öga mot öga enligt förundersökningen.
Pappan säger alltså: "när han skulle HÅLLA SIG UNDAN"

Det är ingenting du tycker är värt att reagera på?
"Hålla sig undan". Varför skulle sonen behöva "hålla sig undan" och hur visste pappan
att han skulle göra det? LA är alltså införstådd med att sonen ska vara på annan plats än
i Falun dessa dagar där ett arbete egentligen skulle skötas och där polisen ville ha ett
förhör med honom och hade informerat honom om i god tid.

Sonen är ombedd att komma in till polishuset och i samma veva går han upp i rök plötsligt.
Ungefär samtidigt publiceras en intervju med professor GW där han låter folket få veta
vad han har för uppfattning om ärendet och gör vissa uttalanden direkt kopplade till lille Mats.

Mats försvinner alltså....Han håller sig undan. Och hans pappa vet om att han gör det.
Däremot visste den sistnämnde uppenbarligen inte om att sonen skulle hålla sig undan
på ett så pass undermåligt sätt att det sedermera skulle behöva ge upphov till så
mycken frustration som kom att uttryckas vid förhörstillfället där ovan nämnda ord
ingick och blev ihågkomna för all framtid...
Citera
2015-07-09, 18:31
Medlem
Så dessa två högar är det nya mantrat nu, det som ska ogiltigförklara även griftefridsbrottet? Ständig upprepning ger inte den effekt du vill ha, Fagro. Vi andra börjar inte tro på dina amsagor bara för att du upprepar dom in absurdum.

MA slapp undan mord/dråp/vållande för att man inte har en brottsplats och ingen absolut dödsorsak - men är bortom varje tvivel skyldig till griftefridsbrottet.

Basta.
Citera
2015-07-09, 20:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Enligt domen:
"Åklagarna inte bortom rimlig tvivel lyckats stärka att han uppsåtligen eller av oaktsamhet orsakat Lindas död. Han kan därför inte dömas för mord , dråp eller vållande till annans död."

Det här citatet är ordagrant från domen någon dödsorsak nämns inte.
Du är lika dum som Mats Alm, han dömdes för brott mot griftefriden pga dödsorsak inte gick att fastställa.
Tvärtom mot vad du yrar om så fanns det inga omständigheter som pekade mot någon annan än Mats Alm.
Citera
2015-07-09, 21:39
Medlem
mercys avatar
Citat:
Det som du tänker ge dig in på kallas för "Stalking" och är straffbart, om du blir anmäld blir det rättegång med skadestånd och dyra rättegångskostnader och advokatkostnader, du kan väl inte tro att samhället accepterar sådana fasoner som du planerar.
Du måste förstå idag är det andra regler som gäller, det räcker att man kommer in på ett konditori och frågar efter en "negerboll" kan man åka dit.

Jag tror inte Mats vill göra en anmälan, han väljer nog att ligga lågt. Bagageluckemannen Korvmojtjuven Dräparn
Men gör gärna en anmälan du. Jag lovar att jag kommer ta kort på huset och även på Mats om jag får möjlighet. Tycker Gävletjejerna har rätt att se hur han ser ut idag.

Att Mats inte dömdes betyder inte på något vis att han är oskyldig. Det vet du oxå mer än väl.
Citera
2015-07-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-pang

/ . . . Men det som även är mycket intressant är att de åker omkring i en bil gemensamt och letar, överallt och ingenstans.

De känner inte till områdena alls där uppe, och lät ofta Mats bestämma vägen.

Men på en plats behöver de stanna, hon behöver byta bölja på sin dotter.

De står längs vägen och Lindas bror föreslår att medan hon byter blöja kan de väl ändå passa på att kolla av närområdet. Men Mats svarar snabbt.

Här har jag redan kollat, det finns inget. Vad jag på senare tid lagt ihop är att de befinner sig nära fyndplatsen, och Mats reaktion där och då inte var "naturlig" han borde direkt viljat göra som brodern och inte spilla någon tid alls.

Du undrar här om var de befinner sig. Det är den stuga som förekommer både den 6 augusti och den 18 september.
Det är alltså Lars Gauffins stuga, vid N Bertilsbo. De till och med vände när de åkt för långt, och då tillbaka till "stuga med vatten". De var ju den de letade efter. Ett skådespel tar fart!

Det har varit tyst om honom i media och i tråden, men jag har lyckats hitta några korn som är värt lite mer att rota i...

Det som är lite märkligt, är att han tror att Mats Alm talar sanning. Det är han nästan ensam om i hela Sverige och detsamma gällde vid rättegången över ett-och ett halvt år senare.
Samma kommentar/ svar:

-- Det är någon som försöker sätta dit honom
23 sep. 2009-----> www.aftonbladet.se/nyheter/article12007906.ab

Hur är det möjligt att komma till en sådan slutsats efter det han varit med om och läst. Han läser allt om detta säger han. Det har gått fem (5) dagar sedan MA kommer in-springande.

Allt som skrivits i media om Lindas Chens försvinnande börjar nu få en förklaring eftersom MA faktiskt återvände till den plats där han ensam eller med hjälp placerat kroppen.

Lars Gauffin har alltså inte kunnat hitta något i tidningar eller någon som antytt att han skulle vara ett offer för något, tvärtom så skrev alla tidningar om vad de trodde var anledningen till varför hon mördats.

Kände han Lars Alm?

Det dröjde ett par dagar innan Mats sanslösa historier började och vem bar fram den här tolkningen på en bricka till Gauffin att: "någon försöker sätta dit honom"

Platsen är central i detta fall. Lars och Mats Alm är tillsammans med hela familjen och letar efter rv 80 (som den hette då) rv 69 alltså. från den 3e 4e 5e och 6e augusti. Den 7e ville man inte leta längre.

Då hade de flyttat kroppen från området vid stugan till den plats dit MA återvände själv eller med hjälp av den som körde bil den 18 september.
.
Senast redigerad av vidlagesju 2015-07-09 kl. 22:01.
Citera
2015-07-09, 23:41
Medlem
miss-fires avatar
Jag hade äcklet MA på mitt tåg häromdagen. Synd att han inte gjorde något ofog, så jag hade kunnat kasta av honom. Inser att jag nästan är granne med den lilla skiten också. Han kanske har tagit över styckmördaren Albins lgh. Riktigt "fint" område det där. Tur att jag bor på andra sidan av vägen, där det bra området är.
Citera
2015-07-09, 23:52
Medlem
mercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag hade äcklet MA på mitt tåg häromdagen. Synd att han inte gjorde något ofog, så jag hade kunnat kasta av honom. Inser att jag nästan är granne med den lilla skiten också. Han kanske har tagit över styckmördaren Albins lgh. Riktigt "fint" område det där. Tur att jag bor på andra sidan av vägen, där det bra området är.
Hur ser han ut nu? Har han samma frisyr som på rättegången? Skägg? Ny hårfärg? Klädstil? Varifrån åkte han med tåget, kommer du ihåg det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in