Citat:
Jag har också märkt av "på gatan" att tålamodet nu är slut hos många och att deras inställning till 7K nu ungefär är "säg inte ett ord fel. Inte ett enda litet ord jag inte vill höra. Då jävlar."Är industriarbetare själv och kan intyga att folket flyr i DRIVOR från S just nu! Det går oerhört snabbt och även om de kan dölja det ännu så finns inga tvivel om att det mycket mycket snart kommer vara full panik i S. Arbetarna är fly förbannade och även de mest övertygade facksossarna börjar vackla när invandringen kommer på tal på rasterna. S är slut som arbetarnas parti...inga som helst tvivel om saken.
Och sen säger M typ
"Vi vill ändra så att tillfälliga uppehållstillstånd blir huvudregel..."
och det låter bra, men sen säger de
"...men det är viktigt att understryka att vi försvarar asylrätten och öppenheten och att Sverige ska vara en fristad för..."
och Löfven fyller i nåt om "människor som flyr för sina liv..."
då säger det *SNAP* hos väljaren och den sköra tråden går av, sen säger han/hon: "där sa ni flera ord jag inte vill höra, hejdå 7K. Säg inte att jag inte varnade er."
7K förstår inte det då de är alldeles för upptagna med att linda in alla utspel i bubbelplast för att inte uppröra den minoritet som vill behålla massinvandringen. Bubbelplasten i sig blir ett skäl att gå till SD
M:s kommunikationschef Per Nilsson förvärrar situationen genom följande kommentar:
Citat:
Säg utmaningar och väljarna går till SD. Säg integration och väljarna går till SD. Säg nytt utanförskap och väljarna går till SD. Säg fler första jobb och väljarna går till SD. Säg "vi har varit idioter men nu vill vi driva igenom en akut räddningsplan för Sverige genom att göra upp med oppositionen om att kraftigt minska invandringen innan hösten" och väljarna stannar eventuellt.
– De sakfrågor som Sverigedemokraterna är starka i har varit i fokus under en längre tid. Det finns två läxor för oss i det. Den ena är att vi själva måste bli bättre på de sakfrågorna, integration och migration, säger den moderate kommunikationschefen Per Nilsson.
– Den andra är att vi måste lyfta upp den fråga som vi tycker är absolut viktigast för Sveriges framtid, nämligen att fler människor ska få sitt första jobb.
– Vi har ett stort och växande nytt utanförskap. Vi har problem med integrationen, vi har problem med att jobben inte växer fram på det sätt vi skulle önska. Det är de utmaningarna vi försöker möta, säger han.
– Den andra är att vi måste lyfta upp den fråga som vi tycker är absolut viktigast för Sveriges framtid, nämligen att fler människor ska få sitt första jobb.
– Vi har ett stort och växande nytt utanförskap. Vi har problem med integrationen, vi har problem med att jobben inte växer fram på det sätt vi skulle önska. Det är de utmaningarna vi försöker möta, säger han.
Senast redigerad av CrispyKreem 2015-07-09 kl. 16:14.
Senast redigerad av CrispyKreem 2015-07-09 kl. 16:14.