2015-07-09, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Namn och bild i en kvällstidning: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21089636.ab

Jag bedömer källan som pålitlig i detta.

Det stod tidigare i en annan artikel (orkar inte leta) att hon var 20år .. men skötsamma.

"Enligt vänner till Anna hade hon varit [b]rädd för honom under en längre tid.[/B]
– Han hade hotat henne flera gånger. Han var opålitlig, impulsiv och våldsam. Han misshandlade henne psykiskt, sa att allt var hennes fel, att hon var knäpp i huvudet. Det hade hållit på länge, säger en vän.
Anhöriga önskar att polisen hade reagerat och gjort något tidigare.
– Det som hänt nu är inte oväntat.
Anna och mannen hade känt varandra i snart två år.
Anna bröt med honom bara några timmar innan hon dog. Då blev han arg, säger vännen.."

Men hon hade ju träffat den här nya killen några veckor sedan..

Och återigen: en våldsam knäppis som har misshandlat en under en LÄNGRE period - och då förlovar man sig med honom. I maj bryter han sig in i hennes lägenhet.

Vad borde polisen ha gjort för att hindra detta? Det är väl för fysiken inte polisens sak att agera barnvakt åt folk som leker med elden.
Citera
2015-07-09, 13:05
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Exakt. Lite narkotika, lite bilstölder, knappast någon tung kriminell.

Oppsan, där försvann RÅNFÖRSÖKET.

För de som blir utsatta för rånförsök eller blir av med sin bil kanske inte upplever det som lätt kriminellt. Har du tänkt så långt? Du resonerar som om du själv är "lätt" kriminell.
Citera
2015-07-09, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Exakt. Lite narkotika, lite bilstölder, knappast någon tung kriminell.

Jag underdrev en smula, men hur som helst är det ingen garanti att man blir mördad om man slår ihop sina påsar med någon som brukar amfetamin

Jag förstår inte hur jag kunde upplevas som otydlig. När man träffar någon och får reda på att denne kanske inte levt ett helt fläckfritt liv innan så innebär det fortfarande inte att man på en gång kan göra avvägningen kring om man kommer att bli mördad av denne man eller inte. Vanliga män dödar också. Det har med PERSONEN att göra, och stackars Anna Feldt har försökt att komma loss från honom tidigare, men misslyckats med dödlig utgång som det ser ut idag.

Det är ALDRIG offrets fel. Att lägga skulden på offret är så oerhört lågt. Man vet aldrig vart livet leder en, oavsett vilka val man gör.

Lite bilstölder, lite narkotikabrott och några misslyckade rånförsök.. Nej, inte helt fläckfritt liv om du frågar mig..

Brukat narkotika i 10 år. Vill bli "räddad" av en liten tjej..

Anna försökte "komma loss" genom att förlova sig med honom. Låter ologisk i mina öron, men sånt händer.. en månad senare vill hon inte ens ge nyckeln till honom och då bröt han sig in i hennes lägenhet.

Ändå "gjorde hon slut" först ett par timmar före mordet..

On-Off -relation alltså som inte kunde sluta på något annat sätt som illa- enligt Annas vänner som anser att detta INTE var oväntat.
Citera
2015-07-09, 13:29
Medlem
RDM90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
– Han hade hotat henne flera gånger. Han var opålitlig, impulsiv och våldsam. Han misshandlade henne psykiskt, sa att allt var hennes fel, att hon var knäpp i huvudet. Det hade hållit på länge, säger en vän.
Anhöriga önskar att polisen hade reagerat och gjort något tidigare.
– Det som hänt nu är inte oväntat.

Vad borde polisen ha gjort för att hindra detta? Det är väl för fysiken inte polisens sak att agera barnvakt åt folk som leker med elden.

Som du säger längst ner är det inte polisens ansvar att agera barnvakt.

Ang det hennes bekanta sagt och det du fetmarkerat; jag vet inte men kryddar de inte väl på med grova adjektiv? Jag menar, för att avlasta från deras ryggar att de varit värdelösa vänner/släkt som inte gjort något tidigare och/eller för att öka chanserna att han blir åtalad?
Citera
2015-07-09, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tjejen (BO) var 20år gammal. Hon hade varit tillsammans med GM under två års tid. GM i sin tur hade missbrukat narkotika sen 10 år tillbaka, sysslat med småbrottslighet och umgåtts endast med pundare.

VARJE förnuftig, normal förälder skulle ha reagerat på ifall deras dotter hade blivit ihop med en sån människa. Men jag misstänker att tjejen inte heller kom från "ordnade hemförhållanden". Plus att hon tydligen var själv missbrukare.

Killens släktingar hejade på hans relation. Han skulle ta väl hand om henne.. Hur i helvete det nu skulle gå till i praktiken, när man måste prioritera knarket och sig själv först PLUS att man inte ens var kapabel att ta hand om sitt egna lilla liv…

En förälder som säger något så dumt till en pundare lär vara pundare själv..

Så min misstanke är (utan att känna det här gänget personligen) att alla inblandade har någon sorts missbruksproblematik.

SEN när sånt här har hänt då får man läsa följande:

"Anhöriga önskar att polisen hade reagerat och gjort något tidigare."

Aha. Ska det vara polisen som skiljer åt den här sortens unga människor som frivilligt söker sig till varandra? ELLER ska det vara föräldrarna som uppfostrar sina jävla ungar så att de inte söker sig till pundarkretsar?

Som ni märker är det inte bara pundarna själva som skyller ifrån sig. Även föräldrarna vill nu göra gällandes att det var POLISEN - och inte det själva - som misslyckades..

Snark.
Sitter du bara och ljuger ihop saker?! Anna var 25 och inte 20. Alex började punda under gymnasietiden och INTE när han var 15 år som du påstår...
Citera
2015-07-09, 14:31
Medlem
havreees avatar
Åklagare Niclas Wargren har begärt den mordmisstänkte 25-åringen häktad på sannolika skäl misstänkt för mord och grov mordbrand.

http://www.vf.se/nyheter/arvika/misstankte-mordaren-begard-haktad
Citera
2015-07-09, 14:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
GT: Arvikabranden: Anna ringde själv SOS alarm
Citat:
Det säger åklagaren, Niclas Wargren som nu också begärt mannen som misstänks för mordet häktad på sannolika skäl misstänkt för mord och grov mordbrand.
Åklagaren berättar också att obduktionen av Anna Feldt visar att hon avled av skadorna från rök- och brandskador.
Citera
2015-07-09, 15:04
Medlem
KorvRagnars avatar
Vad tror ni straffet för ett brott som detta blir?
Citera
2015-07-09, 15:06
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvRagnar
Livstid hoppas jag
Citera
2015-07-09, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KorvRagnar

Livstid bör väl vara rimligt för aset.
Citera
2015-07-09, 15:09
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofwestcoast
Livstid hoppas jag
Det hoppas inte jag, för det betyder sannolikt att offret led. Lidande är försvårande omständighet, och det kan leda till livstid.
Citera
2015-07-09, 15:13
Medlem
KorvRagnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofwestcoast
Livstid hoppas jag

I fall som detta är det synd att vi bor i Sverige. Dödsstraff vore rimligt för anhöriga till offrets skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in