Citat:
Jag kan se framför mig hur plågad Anna Kinberg Batra måste känna sig när hon läser de senaste nyheterna samtidigt som hon försöker äta frukost.
Skulle tippa att de här 18,7% tyder på att SD nu ligger en bra bit över 20%. Redan i våras skrev jag i den här tråden att SD skulle ligga på 20% lagom till sommaren. Och se där, så blev det också. (Däremot blev valresultatet något lägre än jag hade hoppats.)
Även för Löfven måste den här opinionsundersökningen vara en spark i röven. Aldrig (läs: A L D R I G) har en socialdemokratisk statsminister haft ett så uselt stöd för sin politik hos den svenska befolkningen som Stefan Löfven har idag. Socialdemokratin kanske borde göra sällskap med regalskeppet Vasa och ställas ut i en glasmonter på Vasamuseet.
Grattis Stefan. Din politik har gjort Jimmies framgång möjligt!
Visserligen handlar det "bara" om en opinionsundersökning. Men när varenda opinionsundersökning ger SD luft under vingarna borde man nog börja inse allvaret och sluta gömma sig bakom Löfvens numera världsberömda klyscha att "det är valresultatet som räknas".
Låt mig få runda av det här inlägget med att konstatera att de kommande opinionsundersökningarna kommer att visa en fortsatt uppgång för SD. Även om jag nästan börjar kräkas av bara tanken, verkar det som att det inte är helt uteslutet att SD mycket väl kan bli Sveriges största parti redan innan året slut. Nej, jag skojar inte. Inte om så här allvarliga saker.
Tack för ordet, kära vänner!
🌹