Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Du skrev ju att annas nya kille borde tagit sitt förnuft till fånga och insett allt detta, att han inte gjorde det bör väl då falla tillbaka på hans föräldrar?
Det var inte jag som förde in föräldraransvarsbegreppet i tråden så jag vet inte hur långt det sträcker sig, därav frågetecknet bakom meninigen du citerade.
Tjejen (BO) var 20år gammal. Hon hade varit tillsammans med GM under två års tid. GM i sin tur hade missbrukat narkotika sen 10 år tillbaka, sysslat med småbrottslighet och umgåtts endast med pundare.
VARJE förnuftig, normal förälder skulle ha reagerat på ifall deras dotter hade blivit ihop med en sån människa. Men jag misstänker att tjejen inte heller kom från "ordnade hemförhållanden". Plus att hon tydligen var själv missbrukare.
Killens släktingar hejade på hans relation. Han skulle ta väl hand om henne.. Hur i helvete det nu skulle gå till i praktiken, när man måste prioritera knarket och sig själv först PLUS att man inte ens var kapabel att ta hand om sitt egna lilla liv…
En förälder som säger något så dumt till en pundare lär vara pundare själv..
Så min misstanke är (utan att känna det här gänget personligen) att alla inblandade har någon sorts missbruksproblematik.
SEN när sånt här har hänt då får man läsa följande:
"Anhöriga önskar att polisen hade reagerat och gjort något tidigare."
Aha. Ska det vara polisen som skiljer åt den här sortens unga människor som frivilligt söker sig till varandra? ELLER ska det vara föräldrarna som uppfostrar sina jävla ungar så att de inte söker sig till pundarkretsar?
Som ni märker är det inte bara pundarna själva som skyller ifrån sig. Även föräldrarna vill nu göra gällandes att det var POLISEN - och inte det själva - som misslyckades..
Snark.