2015-07-08, 21:37
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaman2001
Har han alibi för tiden då hon försvann?
Vi vet väl bara att hon försvann ngn gång mellan 18.23 och tiden då Lisas pappa kom dit?
Mobilen sa polisen att de visste hade dåligt batteri så den kanske "dog naturligt" innan hon försvann.

Hon borde rimligen ha försvunnit strax efter SMS:et till pappan, annars skulle hon ju ha åkt hem. Hon hade ju ingen anledning att hänga kvar där.

Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Ja det är möjligt. Hörde att kvinnan skötte städningen på cafeet, dock ej om det var både ut- och invändigt. Hennes man har säkert städat istället för henne någon gång om hon varit sjuk också...

Jag tror
MGM var lite allt i allo på AJs ägor, dvs de snickrade inte bara, och att de gärna jobbade med olika saker så länge det fick betalt för det.
Som jag har förstått det städade kvinnan vid två-tre tillfällen förra året i samband med en renovering.
2015-07-08, 21:38
Medlem
Eller så har hon satt sig på mopeden, tagit av sig en handske för att sms:a pappa. Hon tappar handsken, den blåser över vägen. Lisa springer över vägen för att plocka upp handsken, blir då påkörd av någon av dom som varit häktade. Alla tre hjälps åt att dölja hela historien. Eller så är dom som letade övernattning och ville ha bilen nära stugan, också inblandade. Har för mig att dom pratade med stug-uthyraren ca 2 timmar efter Lisa försvann. Det senaste har jag läst om i denna tråd, kan ej bedöma sanningshalten i detta...
Men dom kan ha varit bekanta med dom tre som varit häktade.
2015-07-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
NB är snickare. Det fanns säkert andra som skötte mindre kvalificerade uppgifter. Andra gästarbetare, t.ex.

Men sophämtningen skedde nog med sopbil.

Då kanske det är någon annan gästarbetare som är skyldig?

Hur plockar du skräp och tömmer papperskorgar med en sopbil?
2015-07-08, 21:40
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Jag tror på 3. Och att Hon rovades/kidnappades från cafeet bortforslades levande i en bil eller annat.

Jag tror inte att LH räknas som närstående/nära bekantskapskrets med MGM.
Det gör jag till viss del med. En brist med detta är dock att GM krånglat till det genom att köra tillbaks mot kaféet och dumpa prylarna längs vägen.
(Jag tror inte att prylarna dumpades medan hon fortfarande var vid liv)

Och detta väcker onekligen en mängd frågor:
Varför skulle GM göra så?
Är det inte rätt GM som sitter häktad för det verkar som en mycket konstig sak att göra?
2015-07-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Om det nu är den häktade som är GM, kanske det inte behöver vara så konstigt att han och LH råkade mötas.
Eftersom fiket ägs av AJ så kanske det är hans personal som har hand om den yttre städningen, plocka upp skräp, tömma papperskorgar etc. Detta kanske sker dagligen vid stängningsdags. Detta kanske utförs av gästarbetarna och var fans sopcontainern, jo bakom fiket där LH hade sin moppe.

Fast det borde vara en fastighetsskötare som åker runt på heltid samme person har nog även tillgång till nycklar för hela området. Någonstans bör ett gemensamt utrymme finnas där arbetarna utgår från där borde även ett nyckelskåp finnas...
2015-07-08, 21:41
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hocest
Eller så har hon satt sig på mopeden, tagit av sig en handske för att sms:a pappa. Hon tappar handsken, den blåser över vägen. Lisa springer över vägen för att plocka upp handsken, blir då påkörd av någon av dom som varit häktade. Alla tre hjälps åt att dölja hela historien. Eller så är dom som letade övernattning och ville ha bilen nära stugan, också inblandade. Har för mig att dom pratade med stug-uthyraren ca 2 timmar efter Lisa försvann. Det senaste har jag läst om i denna tråd, kan ej bedöma sanningshalten i detta...
Men dom kan ha varit bekanta med dom tre som varit häktade.
Bakom kaféet blåser handsken runt hörnet fram till framsidan, över vägen och in i ladan i motvind. Familjen Addams Saken måste ha hjälpt till.
2015-07-08, 21:42
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Om det nu är den häktade som är GM, kanske det inte behöver vara så konstigt att han och LH råkade mötas.
Eftersom fiket ägs av AJ så kanske det är hans personal som har hand om den yttre städningen, plocka upp skräp, tömma papperskorgar etc. Detta kanske sker dagligen vid stängningsdags. Detta kanske utförs av gästarbetarna och var fans sopcontainern, jo bakom fiket där LH hade sin moppe.
Litauerna har jobbat mittemot och spanat på tjejerna med stirrande blickar, tjejerna har sagt att de känt obehag av utlänningarna, gästarbetarna.
Den litauiske predatorn har haft tid på sig och väntat in tillfället.
Tillfället kom den där söndagen då den litauiske predatorn sannolikt i bakruset av lördagens fylla smög omkring fyllkåt och spanade, LH ensam på moped, första gången utan skjuts i bil.
Tillfället väntar en predator, ett rovdjur på.

Edit, Tragiskt att godsägare AJ:s snikenhet att inte vilja betala hederliga svenska arbetare bidrog till att LH blev mördad i kombination med landets vidöppna gränser utan kontroll då förstås.
Senast redigerad av krackelerar 2015-07-08 kl. 21:54.
2015-07-08, 21:43
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Då kanske det är någon annan gästarbetare som är skyldig?

Hur plockar du skräp och tömmer papperskorgar med en sopbil?
Jag har inte gjort det så jätteofta, måste jag medge, men jag har sett sopgubbar med små lastbilar tömma papperskorgar upp på flaket.
2015-07-08, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bakom kaféet blåser handsken runt hörnet fram till framsidan, över vägen och in i ladan i motvind. Familjen Addams Saken måste ha hjälpt till.

Haha! Så måste det vara.
2015-07-08, 21:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Utgår från min övertygelse.

[quote=LeeVan|53953012]Bra fråga. För om han inte har något att vinna på att erkänna så lär han ta med sig sanningen i graven. Men jag kan se två skäl till att han eventuellt skulle välja att erkänna.

1. Han är ensamt skyldig: Kan då välja att erkänna för att rentvå fru och broder vars liv annars till stor del kan vara förstörda.

2. Ett erkännande där han redogör för de faktiska omständigheterna skulle kunna leda till att han döms för dråp och därigenom undgår livstids fängelse.

Ovanstående utgår från min övertygelse - att MGM är rätt man.[/QUOTE]

Nej varför skulle han erkänna? NB har inget att vinna på att bekänna någonting överhuvudtaget.

De två punkter du tar upp så betvivlar att något av detta skulle få honom att erkänna. Även om det naturligtvis kan vara möjligt. Det jag i s f tror mest på är den andra punkten.

Jag har hela tiden tvivlat starkt på att NB någonsin kommer att erkänna något.

Även jag utgår från min övertygelse att 35-åringen är rätt person som sitter anhållen. Min övertygelse är också att även AN är skyldig genom att ha hjälpt sin äldre bror på flera sätt. Tyvärr så blev han frisläppt även om misstanke kvarstår.
2015-07-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ja det är möjligt. Hörde att kvinnan skötte städningen på cafeet, dock ej om det var både ut- och invändigt. Hennes man har säkert städat istället för henne någon gång om hon varit sjuk också...

Jag tror
MGM var lite allt i allo på AJs ägor, dvs de snickrade inte bara, och att de gärna jobbade med olika saker så länge det fick betalt för det.

Du har hört en massa skit men har ingen aning om vad du snackar om.

Det var flera år sedan hon jobbade på Kaféet och hade ingen relation alls till BO.
2015-07-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
MP skapades inte pga polisen har dåliga resurser. SVG drog igång i Göteborg för att ytterligare öka chansen att hitta försvunna personer. Ett eldsjäls-program, i starten. Kalla det hellre allmänhetens drivkraft, egentligen helt oberoende av vad polisen har i resursväg.
Därtill ska sägas att svensk polis har bra möjligheter och metoder att söka efter försvunna personer.

Tack och lov för att Mp finns de har bidragit till många uppklarade försvinnanden...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in