2015-07-08, 18:36
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Kom du kanske för sent till tvättstugan?

I många hus finns en oskriven regel att är man en halvtimme sen eller så, är det okej för nån annan att börja tvätta.

Du skulle inte slängt tvätten på golvet, gå och ta upp den nu innan nån märker det.
Citera
2015-07-08, 18:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Glömde nämna att jag kan låsa dörren. Personen som tvättade på min tvättid låste aldrig dörren. Så för att förtydliga så ligger hans tvätt utanför tvättrummet, i hallen. Min tvätt är i tvättmaskinerna i tvättrummet. Han kan inte komma in i tvättrummet utan nyckeln, som jag har.

Det var fel av dig att lägga hans tvätt på golvet. Du borde lagt det i en korg.
Citera
2015-07-08, 18:52
Medlem
Ja gick ner till tvättstugan nu, personens tvätt är borta, och personen skrev en lapp på dörren.

Det står "Din jävla fitta". Så personen var uppenbarligen dum i huvudet.
Citera
2015-07-08, 19:12
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ja gick ner till tvättstugan nu, personens tvätt är borta, och personen skrev en lapp på dörren.

Haha
Citera
2015-07-08, 19:27
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:

Fast i det här fallet så var ju du inte heller helt trevlig.
Som någon skrev tidigare hade det vettiga varit att lägga kläderna i en korg.

Händer det upprepade gånger och man har klagat på personen och denne fortsätter kan jag däremot förstå om man till slut lägger ut kläderna som du gjorde.
Citera
2015-07-08, 19:37
Medlem
Finsk-fyllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Fast i det här fallet så var ju du inte heller helt trevlig.
Som någon skrev tidigare hade det vettiga varit att lägga kläderna i en korg.

Händer det upprepade gånger och man har klagat på personen och denne fortsätter kan jag däremot förstå om man till slut lägger ut kläderna som du gjorde.

Kunde varit värre, om han skrivit på arabiska hade du nu legat i krig med en hel släkt och inte bara Bengtsson på 4:an..
Citera
2015-07-08, 19:44
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finsk-fylla
Kunde varit värre, om han skrivit på arabiska hade du nu legat i krig med en hel släkt och inte bara Bengtsson på 4:an..

Nu kan nog även många med invandrarbakgrund tillräckligt bra för att skriva "Din jävla fitta", så det kan ju lika gärna vara en 24-årig invandrarkille med bakgrund i gängkriminalitet som en 24-årig etnisk svensk kille som växt upp med epatraktor och raggarkultur inte drar sig för att ta till våld.

Eller så är det nån helt vanlig människa som blev förbannad för att dennes tvätt blev medvetet nedsmutsad.
Jag har full förståelse för att man kan bli förbannad om nån tvättar på ens tid, speciellt om det hänt flera gånger.
Men jag har också förståelse för att man kallar någon som slängt ens nytvättade grejer på golvet och skrev en arg lapp för fitta när man snott dennes tvätttid, medvetet eller ej.

Två saker är säkert i alla fall. Det finns mer än en person i det huset/området som med fog kan anse sig ha besvärliga grannar och jag ångrar inte en sekund att jag lade pengar på en egen tvättmaskin.
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2015-07-08 kl. 19:46.
Citera
2015-07-09, 01:45
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Blir fan tokig. Detta är inte första gången. Va gör man? Borde ja riva ut tvätten å slänga den i den där tvättvagnen?

Vad jag tycker inte framkommer är var den andra personens tvätt var.

Var den i torkskåpet eller var den blöt i maskin? Om i maskinen tar man såklart ut den för det är ens egna tvättid. Men så länge den inte är i vägen för en spelar det ju ingen roll.

I min BR har vi tillgång till rummen 30min in på nästa persons pass för att kunna torka/mangla kläder. Dessa maskiner behöver just nämligen inte nästa person förren efter 35min när tvättmaskinen är klar.

En gång har det hänt att det hängde kläder i skåpet. La det i korgen och satte upp en lapp "Dina kläder? Ring mig på --------- så kommer jag och öppnar". Behöver inte vara mer dramatiskt än så. Snarare han som borde klaga på surfittan till granne som slängde kläderna på golvet. Vad för boendemiljö vill du ha egentligen?
Senast redigerad av Bbobi 2015-07-09 kl. 01:49.
Citera
2015-07-09, 09:57
Medlem
Sereenas avatar
Om nån "snor" min tvätttid så lägger jag kläderna i en av korgarna om jag behöver maskinen, om det är enstaka maskin (vi har 4st) och jag klarar mig med dom andra så låter jag den vara.

Man vet ju själv hur man ibland behöver tvätta akut. Tex hund som lagt en spya på en matta eller i sängen, eller om man själv blivit rejjält magsjuk så händer det ju ibland en olycka, och det vill man ju få tvättat omedelbart.

Tvätt som blivit kvar på tork låter man åter igen vara sålänge man inte behöver utrymmet, och behöver man det så lägger man det i en av vagnarna eller på ett av vikborden. Personen kan ju helt enkelt glömmt av att hämta tvätten, eller kanske fått förhinder.
Citera
2015-07-09, 13:35
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Spännande historia.

Hur ser bokningssystemet ut? Måste väl finnas lägenhetsnummer eller liknande att gå efter så man kan se vem som har tvättider? Kanske bara tog fel på datum?
Citera
2015-07-11, 01:26
Medlem
Fick precis hem en faktura på 7750kr på¨grund utav att trygghetsjouren har besökt min lägenhet 5 gånger.
http://i.imgur.com/xNQIUFg.jpg

Jag har endast haft 1 tillställning och då var securitas där, 2 glada tjejer som var trevliga och bad oss sänka lite sedan fortsätta ha det kul, fick efter det hem ett klagomål från min hyresvärd.

Blir så jävla arg på mina grannar som inte vågar prata med mig, men de vågar slänga mina kläder i soptunnan för att jag missade att hämta mina kläder 30 minuter för sent och så har ena grannen en fågel som skriker om dagarna (mellan 07:00-17:00, när kärringen jobbar).

Måste jag pröjsa detta eller går det att bestrida?
Citera
2015-07-11, 01:58
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:

Jag tycker du gjorde helt rätt. Det var fan ett evigt trassel med tvätt-tiderna när jag bodde i hyresrätt. Kläder som försvann, tvättmedel som gick upp i rök. Jag kommer aldrig bo i en lägenhet utan tvättmaskin igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in