2015-07-07, 23:06
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluttopeden
Och detta skulle alltså rättfärdiga detta illdåd?

Inte ur min synvinkel med den fakta jag har. Det var därför jag skrev att handlingen var oförsvarbar.

Men helt klart finns det skäl som gör dåd av det här slaget mer eller mindre oförståliga.
Citera
2015-07-07, 23:38
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Kände du flickan?

Om inte, hur vet du att hon inte var ett än jävligare avskräde som kanske svikit, lurat eller bedragit gm på det mest förnedrande och cyniska sättet som fick honom att flippa på det här oförsvarliga sättet?

Jag är ganska säker på att Bluttopeden menade tvärtom, det vill säga gärningsmannens systrar. Brottsoffrets systrar var ovetande om denna incident tills för 10 timmar sedan.
Citera
2015-07-08, 00:56
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ah på så vis. Men borde det inte rubriceras som mordbrand då?
Brottsrubriceringen kan ändras, det lät ju inte vara klarlagt än vad som hänt.
Dessutom kan BO ha andra skador än de relaterade till branden.
Citera
2015-07-08, 01:31
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Ah på så vis. Men borde det inte rubriceras som mordbrand då?
Alex är mig veterligen häktad för mord och mordbrand. Det senare kan ju dock komma att ändras till överlagd mordbrand.
Citera
2015-07-08, 01:39
  #101
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Skulle tro att du är inne på vad som ungefär definierar en grabbig tjej. Problemet för dem är ju att de kanske inte har samma försvarsmekanism som "vanliga tjejer", utan därför hamnar i situationer som blir farliga.

Ja, jo, jag har väl en viss svaghet för grabbiga kvinns, oavsett om det är grabbiga rocktjejer eller nördsexiga vetenskaps- och tekniktjejer. Min erfarenhet är att de ofta är roligare att umgås med och jag oftast klickar med rocktjejer när det gäller personkemin, även om jag i övrigt inte är värst svag för just den stilen.

Men jag vet givetvis ingenting om just BO, speciellt som missbruk av berusningsmedel kan ha en negativ påverkan på personligheten. Jag tillhör väl de få undantag, åtminstone när jag dricker, då många verkar tycka att jag blir genuint gladare, skämtsammare och därmed roligare att vara med när jag är berusad, medan när jag som nu är närmast helnykterist är mer introvert och ständigt "allvarlig".
__________________
Senast redigerad av Europe 2015-07-08 kl. 01:42.
Citera
2015-07-08, 09:37
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SayWhatAgain
från Foton från tidslinjen · Igår klockan 03:46 ·



https://m.facebook.com/photo.php?fbid=1593452257575586&id=100007324801774 &set=ecnf.100007324801774&source=49



De förlovade sig 17.3.


Citat:
Alex: du är den som ger mig viljan att vara jag , det är den finaste gåva som någonsin getts någon‬


Typiskt beteende för killar som sitter inne (vilket han nu kommer att göra ett bra tag framöver). Jätte tuffa och "självständiga" men sen lägger de hela sitt liv i händerna på en liten flicka som ska "rädda dem". Om tjejen inte vill/orkar axla detta ansvar kommer självmordshoten/mordhoten.

Sen är det också lite patetiskt att beskriva BO som en "ängel" när/om nu hela hennes omgivning visste att hon var en pundare och umgicks i pundarkretsar..
Citera
2015-07-08, 09:56
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Jag är ganska säker på att Bluttopeden menade tvärtom, det vill säga gärningsmannens systrar. Brottsoffrets systrar var ovetande om denna incident tills för 10 timmar sedan.


Brottsoffrets systrar fick reda på allt vid 21.30-tiden på måndagkvällen.
Citera
2015-07-08, 10:15
  #104
Medlem
who-knowss avatar
BO's nära släktingar har skrivit att hon blev misshandlad innan branden startade därav brottsrubriceringen mord.
Citera
2015-07-08, 11:23
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
De förlovade sig 17.3.





Typiskt beteende för killar som sitter inne (vilket han nu kommer att göra ett bra tag framöver). Jätte tuffa och "självständiga" men sen lägger de hela sitt liv i händerna på en liten flicka som ska "rädda dem". Om tjejen inte vill/orkar axla detta ansvar kommer självmordshoten/mordhoten.

Sen är det också lite patetiskt att beskriva BO som en "ängel" när/om nu hela hennes omgivning visste att hon var en pundare och umgicks i pundarkretsar..

Din exemplariska, präktiga omgivning och släkt kanske har gett dig epitetet "ängel" för ditt oskulldsfulla drogfria liv och umgänge men många anväder ordet "ängel" för att beskriva en person som är snäll, godhjärtad och ställer upp och det hoppas jag du förstår inte har något med knark eller knarkare att göra.
Citera
2015-07-08, 13:23
  #106
Medlem
Artiklar ur dagens NWT respektive VF:

http://www.nwt.se/varmland/2015/07/08/hon-hade-sagt-at-honom-att-halla

http://www.vf.se/nyheter/arvika/han-kallade-henne-sin-stora-karlek
Citera
2015-07-08, 13:28
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Din exemplariska, präktiga omgivning och släkt kanske har gett dig epitetet "ängel" för ditt oskulldsfulla drogfria liv och umgänge men många anväder ordet "ängel" för att beskriva en person som är snäll, godhjärtad och ställer upp och det hoppas jag du förstår inte har något med knark eller knarkare att göra.

Tankefel. En pundare prioriterar alltid sitt beroende framför vänner, släktingar, grannar etc. Knarket kommer först - sen allt annat. Det skulle jag inte definiera som "snällt". Snarare egoistiskt. Men det ligger i släktingarnas intressen att skönmåla BO. Själv skulle jag hellre säga som det är. Det är ju tillåtet at sörja även en människa som inte är en "ängel".
__________________
Senast redigerad av sno 2015-07-08 kl. 13:38.
Citera
2015-07-08, 13:37
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Slave
Artiklar ur dagens NWT respektive VF:

http://www.nwt.se/varmland/2015/07/08/hon-hade-sagt-at-honom-att-halla

http://www.vf.se/nyheter/arvika/han-kallade-henne-sin-stora-karlek

Missbrukat narkotika under 10års tid - killen är 25år gammal. Känd av polisen och finns i belastningsregistret på flera punkter..

När en tjej blir ihop med en sådan där "farlig" kille då tar hon en risk. Hade hon haft några föräldrar värda namnet hade hon självklart avstått. För det är ju att be om problem.

Killens släktingar hade så klart all anledning att heja på denna relation. Hon skulle ju "rädda" honom. Hur fan det nu skulle gå till att en missbrukare räddar en annan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in