Av en ren slump råkade jag se detta festliga inlägg (från i julas) på tokvänsterns "Dagens Arena".
Man börjar ju undra om extremisten Mikael Färnbo brukar posta här i tråden.
Hej SD! Snart raderas ni från den politiska kartan
Citat:
Om trenden i detta diagram fortsätter, och mycket tyder på det, så kommer ni snart att vara utraderade från den politiska kartan.
Det har ju gått... sådär med hans förutsägelser eller kanske skall man kalla det besvärjelser istället.
Det hela får mig att tänka på följande undersökning:
Harbingers of failure
Som väl på svenska bli ungefär "Misslyckandets budbärare".
Där man har identifierat en grupp människor som konsekvent satsar på "fel häst".
Dom som köpte Zune när alla andra valde iPod, dom som gillade Crystal Pepsi , osv..
Citat:
“Certain customers systematically purchase new products that prove unsuccessful,” wrote the study authors. “Their early adoption of a new product is a strong signal that a product will fail.”
Researchers looked at retail purchases made by about 130,000 consumers at a national convenience store chain, and found that 13% of them had buying habits that predicted failure of a new product.
Jag visste ju att dessa människor fanns, jag känner flera stycken, mitt namn på dessa har varit "Anti-rådgivare". Dvs. om man bara gör tvärtom mot vad dessa gör så hamnar man inte fel.
Det är inte bara det att dom inte har koll & därför missar ibland, utan dom har konsekvent fel hela tiden.
Så som ett komplement till opinionsundersökningar så är det kanske lika värdefullt att följa debattörer som Färnbo, Rejdar & Powergirl. När dessa förutsäger ett snart kommande ras för SD så vet man att opinionssiffrorna egentligen rusar i höjden allt mer.