Citat:
Beror på när de stängde caféet. Skickar hon sitt SMS mer än 10 minuter efter de andra stuckit tycker jag att det är lite konstigt. Vem sitter egentligen ensam ute på vischan och dödar tid efter ens arbete? De flesta människorna jag känner brukar sticka direkt efter att de jobbat klart.
Citat:
Teoretiskt skulle det kunna vara (som tidigare nämnts) en alkohol affär som gick snett.
Kanske hade hon stämt träff med någon för att köpa, denne ville ha sex i utbyte eller helt enkelt råna henne, hon gör motstånd och resten är tyvär en sorglig historia...
Inget konstigt egentligen att unga tjejer vill köpa alkohol, vet av egen erfarenhet att även skötsamma döttrar är ute i dessa ärenden ibland tyvärr.... och då kan man undra om dom tatt rätt gubbe om så skulle vara fallet....
Kanske hade hon stämt träff med någon för att köpa, denne ville ha sex i utbyte eller helt enkelt råna henne, hon gör motstånd och resten är tyvär en sorglig historia...
Inget konstigt egentligen att unga tjejer vill köpa alkohol, vet av egen erfarenhet att även skötsamma döttrar är ute i dessa ärenden ibland tyvärr.... och då kan man undra om dom tatt rätt gubbe om så skulle vara fallet....
Jag tror det kan ligga något i det där med en alkoholaffär, men tror inte det gått snett direkt. Snarare att det var GM's plan och han bara lurar LH. Har det gått till något i stil med att GM tackar nej till pengar och istället vill ha sexuella tjänster så är det ändå konstigt att något sånt skulle trigga igång honom om hon avslår erbjudandet.
Citat:
Min fundering är lite annorlunda. Jag tänker mig att hon kan ha gått runt hörnet till sin moped och där knappt hunnit påbörja avfärden innan GM kommer. Eller om han är där redan från början. Han börjar prata lite och hon småpratar artigt tillbaka. Han blir mer flirtig i tonen och hon börjar då tycka att det är obehagligt och försöker avsluta konversationen.
Hon SMS.ar demonstrativt och säger till GM att "så, nu vet pappa att jag är på väg" i syfte att påvisa att hennes pappa kommer att bli orolig om hon inte kommer hem. Så sätter hon nyckeln i låset och tar på sig hjälmen. Då blir GM lite sur eller otålig över att flirtandet inte lyckades, och gör ännu ett försök. Då vill Lisa verkligen därifrån och puttar bort honom. Han blir förbannad och det ena leder till det andra, och det hela slutar med en död Lisa.
Hon SMS.ar demonstrativt och säger till GM att "så, nu vet pappa att jag är på väg" i syfte att påvisa att hennes pappa kommer att bli orolig om hon inte kommer hem. Så sätter hon nyckeln i låset och tar på sig hjälmen. Då blir GM lite sur eller otålig över att flirtandet inte lyckades, och gör ännu ett försök. Då vill Lisa verkligen därifrån och puttar bort honom. Han blir förbannad och det ena leder till det andra, och det hela slutar med en död Lisa.
Intressant teori. Iskall skulle han vara i så fall om han står och väntar bakom knuten, men kan också vara så att han står gömd i närheten, springer fram till LH när de andra har lämnat och typ försökt ragga upp henne. Tidsintervallen mellan att caféet stänger och att Lisa skickar sitt SMS till sin pappa kanske kan förklarats av att GM och LH haft en konversation med varandra, vilket du är inne på. Sen urartar något och Lisa blir dödad. Är i så fall inte överlagt mord och det kanske förklarar gärningsmannens stressade beteende efteråt samt att han i så fall inte nödvändigtvis har ett brottsligt förflutet. Fast bara döda någon av en slump är lite konstigt också, sånt händer inte bara. Så jag vetefan alltså.