Citat:
Ursprungligen postat av
Trapizo
Undrar om det finns några ouppklarade flickmord någon annanstans där MGM varit i närheten....t.ex. i Litauen...Var har dom jobbat innan?....men hur dum är man inte om man i litauernas situation går och överfaller en tjej som arbetar i caféet i närheten, att bli misstänkt för det är väl i stort sett självklart då. Verkar oerhört korkat!
Det skulle vara intressant att veta. Det är kanske något litauisk polis jobbar på eftersom de har ett samarbete med svenska polisen. Jag tror inte en sekund på att en 35-åring inleder sin brottsliga karriär vid 35-års ålder och debuterar genom att begå en handling av denna dignitet. Däremot är det inte säkert att MGM mördat tidigare, men bör ha begått sexualbrott åtminstone. Finns säkert ett stort mörkertal kring detta och mina fördomar säger på något sätt att sånt är vardagsmat i Baltikum.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hiawhata
[/spoiler]
Jag tror att din teori ligger ganska nära sanningen. Detta mord har mest troligt föregåtts av ett sexualbrott. Alla andra motiv, som diskuterats i tråden, verkar inte särskilt sannolika även om ingenting kan uteslutas.
Ponera att GM har våldtagit kvinnor tidigare i Litauen och kommit undan med detta. GM är uppenbarligen sjuk och har fått smak på detta med våldtäkt. Frun kan inte uppfylla hans begär på samma sätt som en ung vacker flicka kan göra.
GM:s miss nr 1: Missing People dyker kanske inte upp i hundratal i Litauen efter att en flicka försvunnit och genomsöker ett stort område minutiöst? De mesta av BO:s tillhörigheter har hittats vad jag kan förstå och ett pussel kan färdigställas.
GM:s miss nr 2: Sedan är det ju som så att en GM (våldtäktsman, rånare etc.) oftast är villig att ta en stor risk eftersom densamme inte räknar med att åka fast. Därför fortsätter GM med sin verksamhet och åker inte dit förrän det görs ett eller flera misstag...
Jag håller med dig. Har de rätt person nu har han nästan garanterat begått sexualbrott tidigare och inte blivit dömd för det. Det är klart, åker han aldrig fast så är väl sannolikheten stor att han fortsätter och det gör honom kanske även beredd att begå brott här i Sverige. Jag skulle tro att det är hans brottsdebut i Sverige i så fall, trots att han varit här i flera år.
Undrar egentligen vad hans fru och bror vet om detta ifall han har den mörka hemligheten? Är han skyldig till mordet på LH så tror jag de anat något och lyckats klämma fram ett erkännande av honom. Trots det tror jag tyvärr de skyddar honom i så fall. Stark sammanhållning i familjen kan göra att man håller sina nära och kära om ryggen för de allra mest groteska handlingar man kan tänka sig