2015-07-07, 13:29
Moderator
fredrik686s avatar
Jag skickar över den till ABK eftersom infon i tråden pekar mot att det är ett brott. Så hoppas vi på att mod i ABK slår ihop den med (FB) Man misstänks ha mördat en ung kvinna i centrala Arvika och tänt på hennes lägenhet, så fortsätt diskussionerna i den andra tråden.

Olyckor och katastrofer --> Aktuella brott och kriminalfall
/Moderator
Senast redigerad av fredrik686 2015-07-07 kl. 13:34.
Citera
2015-07-07, 13:33
Moderator
v50s avatar
Trådar sammanfogade

/ Moderator
Citera
2015-07-07, 13:47
Medlem
Europes avatar
Verkar vara en rocktjej som är BO... Min erfarenhet är att rocktjejer ofta tillhör den mer godhjärtade och trevligare delen av kvinnofolket, om än kanske inte den delen med det bästa genomsnittliga omdömet.
Citera
2015-07-07, 14:29
Medlem
Citat:
Natten till måndag skrev 25-åringen en kärleksförklaring till den unga kvinnan på sociala medier. Mindre än ett dygn senare misstänks han ha mördat henne och tänt på huset.
Kl 18.33 larmades räddningstjänsten till adressen i centrala Arvika, där det brann i taket på ett hus med fyra lägenheter.
– Vi hade bara ett par minuters resväg men när vi kom dit var det en fullt utvecklad brand. Det gick snabbt. Vi försökte gå uppför en utvändigt byggd trappa, men den var för skadad, säger Lars-Erik Karlsson.

Citat:
En 76-årig man som befann sig i en lägenhet på våningen under lyckades rädda sig undan lågorna och klarade sig chockad men utan fysiska skador.
– Han hoppade ut genom fönstret, säger en granne.
– Det som hänt är hemskt. Jag har träffat den unga kvinnan så gott som varje dag. Vi brukar hälsa på varandra. Det brukar vara lugnt i huset.
Huset totalförstördes i den kraftiga branden.
Den döda kvinnans anhöriga är underrättade.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21082073.ab
Citera
2015-07-07, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labelprinter
Och syster är?

Linn heter den ena systern som har uttryckt sig i sociala medier. Hon skriver att "Vissa människor borde avlivas. Min syster borde få livet tillbaka, Alexander borde dö". Hennes far från Tyskland som verkar vara en hårding håller med och skriver att "han helst ska dö, jävla svin tog våran Ängel ifrån oss".
Citera
2015-07-07, 14:44
Bannlyst
Vilket brott skulle Alexander kunna åtalas för om han hävdar att hon tagit en överdos. För att i ren panik bränna ner hela huset? Brott mot griftefriden?
Citera
2015-07-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Verkar vara en rocktjej som är BO... Min erfarenhet är att rocktjejer ofta tillhör den mer godhjärtade och trevligare delen av kvinnofolket, om än kanske inte den delen med det bästa genomsnittliga omdömet.

Skulle tro att du är inne på vad som ungefär definierar en grabbig tjej. Problemet för dem är ju att de kanske inte har samma försvarsmekanism som "vanliga tjejer", utan därför hamnar i situationer som blir farliga.

Alltså det hänger ju ihop. Feminister, av det extrema slaget är väl tvärtom då, bortom det kvinnliga och avskyr män och har inget gemensamt med dem, och skulle förstås aldrig dela säng med en man om hon inte kände hon jävligt väl, och hade sociala övertag på honom etc.

Det är en jävlig värld, fan bränna ner ett hus, eller delar av det, tyder iaf på att GM planerade att ta bort alla bevis, men då gäller det fan också att komma därifrån snabbt också. Inte så jävla smart heller om GM kände tjejen, då lär man bli kallad till förhör om man inte flytt landet och försvunnit för gott.
Citera
2015-07-07, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olga666
När fan ska unga brudar lära sej att inte vara med sånna äckliga jävla pundare!!

De kanske delar med sig.
Citera
2015-07-07, 16:21
Medlem
För att sammanfatta händelseförloppet då jag själv är från staden och är bekant med inblandade från båda parter samt för att undvika onödiga spekulationer så följer scenariot nedan:

Anna har sedan flera år tillbaka varit tillsammans med Alex. Det har varit upp och ner för bägge två och dem har gjort slut flera gånger. Förhållandet har varit rent ut sagt stormigt och båda har drogproblem. Den här gången ville dock Anna få rätsida på livet och hade sedan några veckor gjort slut med Alex, detta har han bokstavligt talat inte accepterat och när han nu fick reda på att hon träffat en ny så vägrade han att acceptera detta vilket tillslut ledde till hennes död tragiskt nog.

Alex flydde sedan till sin syster Nadja som även hon nu sitter häktad för skyddande utav brottsling. Frågor tas här i tråden eller PM
Citera
2015-07-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utforskaren
Lillasyster N*di* *ndersson (* = a) - har han fler systrar?

Skrev han sin kommentar om flickvännen före eller efter illdådet?

Om det nu var han, så misstänker jag att han skrev det antingen innan, för att hon skulle se det innan han kom dit, då han hade på känn att hon skulle göra slut. Eller efter, antingen för att han trodde att det skulle göra honom mindre misstänkt, eller helt enkelt för att han älskar/älskade henne, och visste om att han skulle åka fast.

Jag hoppas emellertid på att dessa personer inte alls har något med saken att göra, även om det lutar åt det hållet. Känns väldigt tragiskt och sorgligt.

Edit: Det skrevs natten före...

måndag 06/07, 03:46: MGM skriver att han älskar sin tjej osv.
måndag 06/07, ca 18:30: BOs lägenhet brinner, hon kan ha varit död innan eldsvådan.
tisdag 07/07, ca 02:50: MGM anhålls.
tisdag 07/07, ca 03:20: MGMs syster anhålls.

Jag tror hon var död redan när han skrev det, och att han skrev det just därför, för att visa alla att han minsann älskade henne, etc, etc... så att han inte skulle bli misstänkt när han sedan satte fyr på hennes lya....
Citera
2015-07-07, 16:55
Medlem
MenVadVetJags avatar
Är det bara jag som lyckats läsa det här?

Rökdykarna lyckades ta sig in genom fönstret på övervåningen.
– Där inne låg en kvinna i sitt sovrum, i sängen. Rökdykarna fick ut henne och överlämnade henne direkt till ambulanspersonalen. Då levde hon, säger Lars-Erik Karlsson.
Enligt polisen var den 25-åriga kvinnan allvarligt skadad. Hon dog senare på sjukhuset.
Citera
2015-07-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MenVadVetJag
Är det bara jag som lyckats läsa det här?

Rökdykarna lyckades ta sig in genom fönstret på övervåningen.
– Där inne låg en kvinna i sitt sovrum, i sängen. Rökdykarna fick ut henne och överlämnade henne direkt till ambulanspersonalen. Då levde hon, säger Lars-Erik Karlsson.
Enligt polisen var den 25-åriga kvinnan allvarligt skadad. Hon dog senare på sjukhuset.

Det hade jag helt missat, där dog min teori...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in