2015-07-07, 11:37
Medlem
Har en Mercedes Benz A-klass 2013/2014 årsmodell och jag hatar de gula lysena på framsidan. Vart kan jag få tag på vita lampor som man kan byta till?
Citera
2015-07-07, 12:36
Medlem
finns ju led lampor och xenon lampor
Citera
2015-07-07, 12:56
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djibouti
Har en Mercedes Benz A-klass 2013/2014 årsmodell och jag hatar de gula lysena på framsidan. Vart kan jag få tag på vita lampor som man kan byta till?

Åk till närmaste bensinmack, reservdelsbutik och köp vita lampor istället?

Förstår inte varför någon skulle monterat gula på en sådan my bil, låter ju bara korkat.

Köp gärna ett par kvalitetslampor , tex nån dyrare philips eller osram, då får du lite bättre ljus.

Du skall ej komvertera lyktorna till led / xenon som inlägget ovan påstod. Detta är inte godkänt och du kommer bli underkänd på besiktningen. Om inte polisen bötar dig innan.
Citera
2015-07-07, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandelbiskvier

Förstår inte varför någon skulle monterat gula på en sådan my bil, låter ju bara korkat.

Köp gärna ett par kvalitetslampor , tex nån dyrare philips eller osram, då får du lite bättre ljus.

Du skall ej komvertera lyktorna till led / xenon som inlägget ovan påstod. Detta är inte godkänt och du kommer bli underkänd på besiktningen. Om inte polisen bötar dig innan.

Det går ju att typa om bilen.
Citera
2015-07-07, 15:01
Medlem
Citat:

Fattar inte heller, blir helt tokig när jag ens tänker på att de gula fortfarande existerar.

Reservdelsbutik? Utveckla gärna. Har inte så stor erfarenhet vad gäller bilar.
Citera
2015-07-07, 15:12
Medlem
My name is Earls avatar
Det är inte dina framblinkers du tänker på?
Citera
2015-07-07, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Det är inte dina framblinkers du tänker på?

Blinkers är väl det orangea lyset som uppstår när man signalerar för en möjlig sväng? Det är inte det lyset jag syftar på utan det vanliga lyset i samma "lampa" som man ser hela tiden när det t.ex. är kvällstid.
Citera
2015-07-07, 16:00
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Blinkers är väl det orangea lyset som uppstår när man signalerar för en möjlig sväng? Det är inte det lyset jag syftar på utan det vanliga lyset i samma "lampa" som man ser hela tiden när det t.ex. är kvällstid.
Det låter ju konstigt på en bil som bara är 1-2 år gammal, det är inte såna där moderna varselljus (Day Running Lights), så de kanske byter färg när du slår på lyset?
Citera
2015-07-07, 16:10
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Fattar inte heller, blir helt tokig när jag ens tänker på att de gula fortfarande existerar.

Reservdelsbutik? Utveckla gärna. Har inte så stor erfarenhet vad gäller bilar.

Menar mekonomen, autoparts,laitis osv osv , köp för guds skull INTE biltemas lampor.

Dom är av så dålig kvalité att man i många fall blir underkänd på felaktig ljusbild när bilen skall besiktas. Inte för att tala om den kassa ljusbilden jämfört med ett par kvalitétslampor.
Citera
2015-07-07, 16:24
Medlem
Citat:
Menar mekonomen, autoparts,laitis osv osv , köp för guds skull INTE biltemas lampor.

Dom är av så dålig kvalité att man i många fall blir underkänd på felaktig ljusbild när bilen skall besiktas. Inte för att tala om den kassa ljusbilden jämfört med ett par kvalitétslampor.

Haha nejdå. Är villig att lägga en bra slant på detta då jag stör mig som fan på det gula lyset. Då ska jag ta och åka förbi mekonomen sen och de kan hjälpa mig med problemet.

Jag behöver alltså ingen speciell lampa för just min bilmodell?
Citera
2015-07-07, 19:23
Medlem
gniff754s avatar
Vad är det TS menar med gula lampor? En del kallar "vanligt" glödlampsljus för gult då det har något högre färgtemperatur än ljuset från xenon-lampor eller vita lysdioder. Själv kallar jag det hellre varmvitt. För oss andra börjar vi annars tänka på helljus på gamla franska bilar med gula lampor, eller möjligtvis positionsljus på sidan av lastbilar.

Det är inte omöjligt att TS bil har strålkastarlampor med gulaktigt sken (typ Biltema Gold) och då kan enkelt byta till vanliga strålkastarlampor. Om TS är ute efter kallvit ljus för att verka tuff är den billigaste lösningen att köpa lampor typ Biltema Mega Blue
Citera
2015-07-07, 22:03
Medlem
mandelbiskviers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniff754
Vad är det TS menar med gula lampor? En del kallar "vanligt" glödlampsljus för gult då det har något högre färgtemperatur än ljuset från xenon-lampor eller vita lysdioder. Själv kallar jag det hellre varmvitt. För oss andra börjar vi annars tänka på helljus på gamla franska bilar med gula lampor, eller möjligtvis positionsljus på sidan av lastbilar.

Det är inte omöjligt att TS bil har strålkastarlampor med gulaktigt sken (typ Biltema Gold) och då kan enkelt byta till vanliga strålkastarlampor. Om TS är ute efter kallvit ljus för att verka tuff är den billigaste lösningen att köpa lampor typ Biltema Mega Blue

Jag tror han syftar på rent av gula halvljuslampor. Då skall han köpa ett par bra philips eller osram så får han bra ljusbild och bra ljusstyrka samt rätt färg.
Dom lampor du föreslår (mega blue) är bland de sämsta skit su kan köpa på marknaden. Dålig ljussbild med sprötljus överallt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in