2015-07-07, 00:40
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Inget sex har förekommit & det enda våldet var när de sövde ner henne vid kidnappningstillfället. Hon hölls sedan medicinerad/nedsövd tills kidnapparna blev tvingade att statuera exempel när det inte gick deras väg.
Är det ett konstaterande eller vad du tror?
2015-07-07, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Inget sex har förekommit & det enda våldet var när de sövde ner henne vid kidnappningstillfället. Hon hölls sedan medicinerad/nedsövd tills kidnapparna blev tvingade att statuera exempel när det inte gick deras väg.

Vad skulle då motivet vara ? se hur länge hon kunde sova ?
2015-07-07, 01:05
Medlem
Kan ett rymningsförsök förklara fynden?

Kan LH ha förts till boden eller nåt i närheten som fånge men piggnat till på plats och rymt tillbaka mot moppen med en eller två GM efter sig som försökte stoppa henne från att rymma? Och på vägen kanske hon slängde av sig kläder för att kunna springa snabbare alternativt att det blev varmt alternativt att hon tappade saker medans hon sprang och när gm fick tag i henne så kanske ytterligare grejer lossnade, typ klockan?

Detta borde givetvis GM ha märkt och plockade upp allt han hittat längs flyktvägen, men han kanske missade en del? Typ att han tog upp klockan men utan klockspänne.

Det kanske var sånt som de 3 MGM var ute och letade efter när de påstås ha betett sig konstigt. De kanske visste att hennes hårsnodd/jacka låg där någonstans men de hittade den inte, sen kom kanske MP och hittade den istället..
Senast redigerad av ulvan 2015-07-07 kl. 01:16.
2015-07-07, 01:12
Medlem
Grandiosos avatar
"Hur känns det att leda en begravningsgudstjänst där mord ligger bakom?

– Vi är alla människor och varje begravning är unik. Ibland är det så att en ung människa får skiljas ifrån oss. Det är djupt tragiskt att det handlar om mord, och att det finns en människa som gjort det här hemska, säger Lasse Tullberg och citerar aposteln Paulus:

– "Det goda som jag vill, det gör jag inte, men det onda som jag inte vill, det gör jag". Det är människans dubbelnatur."

http://www.expressen.se/gt/komminitsern-djupt-tragiskt-att-det-handlar-om-mord/

I likhet med andra i tråden vill jag också uttrycka mitt djupa deltagande i denna stora sorg.
I morgon ska jag tänka på Lisa och tända ett ljus för henne vid klockan ett.
2015-07-07, 01:17
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Kan ett rymningsförsök förklara fynden?

Kan LH ha förts till boden eller nåt i närheten som fånge men piggnat till på plats och rymt tillbaka mot moppen med en eller två GM efter sig som försökte stoppa henne från att rymma? Och på vägen kanske hon slängde av sig kläder för att kunna springa snabbare alternativt att det blev varmt alternativt att hon tappade saker medans hon sprang och när gm fick tag i henne så kanske ytterligare grejer lossnade, typ klockan?

Detta borde givetvis GM ha märkt och plockade upp allt han hittat längs flyktvägen, men han kanske missade en del? Typ att han tog upp klockan men utan klockspänne.

Det kanske var sånt som de 3 MGM var ute och letade efter när de påstås ha betett sig konstigt. De kanske visste att hennes hårsnodd låg där någonstans men de hittade den inte, sen kom MP och hittade den istället..

ja jisses så sunt och troligt det låter. Som en kass deckare som tappat verklighetsförankring. Och självklart kan det vara såsom du tror och därför har de nu släppt två GM för det är enklare att bara ha en att fokusera på. Och att det finns en del bevisning som binder den nu anhållne är nog bara otur för självklart är de även de andra två som irrade omkring som vettvillingar efter en hårsnodd. Och vem vet...... det var säker kvinnan som kom på idéen att "nu vet ja, vi har en ihjäl en 17åring, det vore ju spännande nu när vi arbetat i Sverige så länge och har ingenting att göra"
2015-07-07, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry_12000
Men nu är ni allt ute och cyklar polisen sa att alla tre var runt 30 år på presskonferansen och i aftonbladet eller expressen artikel står det att föräldrarna har identifierat lisa och det hade polisen aldrig tillåtet om hon va styckad så sluta snacka skit om ni bara tro men inte har en aning

Vad jag hört har INTE föräldrarna fått se LH efter att de hittat kroppen, sen om det är sant eller om det är ett rykte vågar jag inte svara på.
2015-07-07, 01:42
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingrid82
Vad jag hört har INTE föräldrarna fått se LH efter att de hittat kroppen, sen om det är sant eller om det är ett rykte vågar jag inte svara på.

Var har du hört det? Källa tack
2015-07-07, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Var har du hört det? Källa tack

Bor i trakten av Skövde och hörde detta av en som jag uppfattade det är bekant med mamman men det är som sagt bara vad jag hört och inget jag egentligen kan bekräfta.

Hoppas verkligen denna tragedi reds ut så att föräldrar, syskon och vänner kan fokusera på sorgearbetet.
2015-07-07, 02:23
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingrid82
Detta jävla ryktesspridande. Du har alltså ingen aning om vad du pratar om, men ändå känner du att det är värt att basunera ut skiten till hela Internet. Bra tänkt där.
2015-07-07, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Detta jävla ryktesspridande. Du har alltså ingen aning om vad du pratar om, men ändå känner du att det är värt att basunera ut skiten till hela Internet. Bra tänkt där.

Skriver redan från början att det är något jag hört och inte vet sanningsgraden i.
Sen är mycket av vad som står både i denna tråd och i tidningarna rena rykten och spekulationer.
2015-07-07, 02:36
Medlem
ATLAS64s avatar
vad är detta ! websta.me/n/lisa.helena.holm
2015-07-07, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Om du läser i tråden eller söker lite själv på annat håll så framgår det att caféet fanns vid Varnhems klosterkyrka i många år innan det förra året (var det väl?) flyttade till nuvarande ställe. Om jag har förstått rätt stod lokalen dessförinnan tom ett tag och före det bedrevs restaurang där.
Och nej, tycker inte att systrarna är överdrivet lika.
Toppen tack för vettigt svar. Systern är ett långskott det fattar jag oxå..men tänker att gm kan ha misstagit henne för någon annan..som han träffat tidigare..jaja vi lär få veta i sinom tid..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in