2015-07-06, 21:32
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Fast Sibylla har flertal hamburgare som är på 150 g, så det är inget faktafel.

Faktafelet är att de är minst 150 gram.
Citera
2015-07-06, 21:47
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Faktafelet är att de är minst 150 gram.

Läste lite för snabbt. Men Chefdec har ju lika fel i sitt påstående att Sibylla endast har hamburgare på 60 g och 90 g, när de inte har en enda hamburgare som är 60 g och de har större hamburgare än 90 g. Så innan man anklagar andra för faktafel, så bör man själv se till att ange rätt uppgifter.
Citera
2015-07-06, 22:06
Medlem
HugSeals avatar
Citat:
Läste lite för snabbt. Men Chefdec har ju lika fel i sitt påstående att Sibylla endast har hamburgare på 60 g och 90 g, när de inte har en enda hamburgare som är 60 g och de har större hamburgare än 90 g. Så innan man anklagar andra för faktafel, så bör man själv se till att ange rätt uppgifter.

Fast att hitta på saker andra har sagt hjälper inte riktigt ditt resonemang. Chefdec säger att de har hamburgare i 60 och 90 gram, inte att de endast har det.

Och som många andra i råden redan sagt. Föredrar lätt donkens köttbitar framför sibyllas. Men skall jag lägga 50 spänn på en burgare så föredrar jag att steka upp lite relativt fet nötfärs själv.
Citera
2015-07-07, 00:11
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugSeal
Fast att hitta på saker andra har sagt hjälper inte riktigt ditt resonemang. Chefdec säger att de har hamburgare i 60 och 90 gram, inte att de endast har det.

Fast Sibylla har inte någon hamburgare i 60 gram, endast 45 gram, 90 gram, och 150 gram. Så de har ingen 60grammare.
Citera
2015-07-07, 00:41
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefdec
Är du helt kass i huvudet?
Jag har aldrig någonsin hävdat att Sibylla endast ha hamburgare på 60 & 90 gram.
Läs igen och ta bort ditt inlägg så du slipper verka som en fullständig idiot.

Det är dock väldigt lätt att misstolka det inlägget. Och en vanlig medlem kan inte radera några inlägg, så jag får väl framstå som en fullständig idiot då.

Citat:
Ursprungligen postat av Chefdec
Jo, det har "dom"

I så fall är det en lokal variant. Enligt hemsidan som listar de hamburgare som samtliga Sibylla-ställen har, så finns det inga 60grammare. Vare sig i deras menyer eller näringstabell. Så om det finns 60grammare, så är det en lokal variant som inte finns på samtliga Sibylla.
Citera
2015-07-10, 13:26
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Så om det finns 60grammare, så är det en lokal variant som inte finns på samtliga Sibylla.

Jag är ganska säker på att en lokal sibylla har en 300 på menyn också, inte så svårt göra en 300 om man har 150g biffar...
Citera
2015-07-10, 13:38
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Jag är ganska säker på att en lokal sibylla har en 300 på menyn också, inte så svårt göra en 300 om man har 150g biffar...

Googlade. Det finns åtminstone en Sibylla som har en 300-grammare. Sibylla Stigs center i Hisingsbacka/Göteborg. Där kallar de menyn för Trucker Meal. De har även Jumbo meal (200 g hamburgare). Men detta är lokala varianter, som inte finns på samtliga ställen. Jumbo Meal verkar finnas i en del andra städer också, som Varberg och Norrköping. Men det räknas fortfarande som en lokal variant, eftersom 200 g inte finns överallt. Har dock ännu inte kunnat hitta ett ställe som har 60grammare, men de existerar säkert som en lokal variant någonstans.
Senast redigerad av Spyrran 2015-07-10 kl. 13:42.
Citera
2015-07-12, 18:46
Medlem
En anledning kan ju vara till att de faktiskt inte kan ens det grundläggande.

Fick en 150 grams burgare som hade värre slagsida än en kantrande passagerarfärja, ALLT "pålägg" låg på ena sidan av burgaren. Brödet var för 90 grams burgare och den vita ersättningen för dressing var ungefär 1 cm tjock. Dessutom hade geniet som stekte burgaren delat den på mitten, så halva köttet ramlade ur brödet när jag tog ur den ur omslagspappret.

Kan ju finnas en anledning till att det inte är några längre köer....
Citera
2016-02-23, 09:12
Medlem
TarzansFarsas avatar
Jag tycker det är väldigt otrevlig stämning i denna tråd. Skärpning!!

Jag har inget problem med varken sig Sibylla eller någon annan hamburgeresturang. Jag tycker allt smakar gott, men i för sig så är jag uppväxt på pangkakor och korv och mackajoner.

Jag tror sibylla inte blev främst i hamburgeindustrin var för att dom inte vågade ta för sig. Dom har funnits sen -30 tal långt innan något annat korvmoje eller burgar resturang existera.
Citera
2016-02-23, 11:41
Medlem
provade en tjockkorv med pomfrittes ock läsk 65 kr, vidrigt tur jag blev bjuden tog samma som han som bjöd ,skulle ha tagit en hamburgare i stället
Citera
2016-02-23, 12:01
Medlem
elliot1990s avatar
Jag är mer förvånad att Frasses inte är större än Max och Sibylla. Sibylla har inte förnyats sig sen 90-talet. Ogillar deras burgare skarpt. Alla burgare smakar exakt likadant ut.

Håll dig undan från Sibyllas menyer utöver hamburgare. Deras kebab och korv är inget att jubla över.

Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
provade en tjockkorv med pomfrittes ock läsk 65 kr, vidrigt tur jag blev bjuden tog samma som han som bjöd ,skulle ha tagit en hamburgare i stället
Senast redigerad av elliot1990 2016-02-23 kl. 12:03.
Citera
2016-02-23, 13:20
Medlem
pepsi haxs avatar
McD har typ 80/20 burgare och enda anledningen till att dom kan verka gummi-aktiga som får folk och tro att de knappt e nå kött i är pga att burgarna är frysta i 20 minusgrader och direkt på en grill som steker på båda sidorna samtidigt under 30-90 sekunder beroende på vilket kött det är.

Får ni chansen och se köttet så ser man att det är 100% kött (80% kött med 20% fett)
Kollar man på sibylla's hamburgare så är dom gråa redan vid rått tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in