• 1
  • 2
2015-07-06, 23:44
Medlem
Som rubriken lyder. Gillade ni öl första gången ni drack det? Eller drack ni bara för att göra det, och sen började tycka om det?

Funderar på hur många chanser jag ska ge det ?
Citera
2015-07-06, 23:46
Medlem
Blefss avatar
Nej nej.
Det smakade rävpiss.

Började dricka öl av en slump.
Citera
2015-07-06, 23:47
Medlem
Uninteresteds avatar
Nej förhelvete. Tog mig 6 år innan jag lärde mig dricka det. Sög när man var yngre, polarna köpte en platta öl för 150:- men jag var tvungen att fixa sprit och groggvirke för 250:-. För att inte tala om att det var mycket lättare att fixa öl än sprit när man var i 16års åldern.
Citera
2015-07-06, 23:50
Medlem
Cykablyet323s avatar
Nej, man vänjer sig.
Citera
2015-07-06, 23:51
Medlem
kinesarsles avatar
Eftersom jag inte minns den första klunken kan jag inte ge ett fullständigt korrekt svar, men jag tror jag gillade det från början. Jag brukade sitta i morfars knä och smaka folköl.
Citera
2015-07-06, 23:52
Medlem
Åh skönt att höra! Kanske massa folk som dricker det utan att egentligen gilla det... Rätt sjukt i så fall. Men jag tillhör ju dem så jag erkänner mig lite knäpp..
Citera
2015-07-06, 23:53
Medlem
Cykablyet323s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agrud
Åh skönt att höra! Kanske massa folk som dricker det utan att egentligen gilla det... Rätt sjukt i så fall. Men jag tillhör ju dem så jag erkänner mig lite knäpp..

Jag vet inte, umgås inte med 15åringar.
Citera
2015-07-06, 23:59
Medlem
Uninteresteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agrud

Jag sa alltid som det var, att jag inte gillade öl. Drack en öl en gång som jag tyckte om, "Fuglsang" hette den. Drack den bara en kväll dock, fick aldrig tag på den igen. Men ska nog se om den går att beställa på bolaget och se om den är lika god nu också.
Citera
2015-07-07, 00:00
Medlem
Blefss avatar
Jag har lärt mig att tycka om öl.
Har snurrat in mig på Ale.

Ale är godare än vanliga Svensson ölen.

De hela började med att polarn skulle komma över och grilla och eftersom ingen av oss skulle jobba dagen efter frågade han om han skulle kirra dricka.

Visst absolut svarade jag
Sen så kom han med 3 kassar öl och ingen var den andra lik.
De va allt från dansk fadøl till spendrups premium gold.
Så började vi dricka och smaka oss fram.

Efter den kvällen så kan jag inte vara utan en iskall öl en fredag efter jobbet.

Du kommer nog växa upp och inse att öl är som vatten för en man.
De går inte att vara utan..

Fan nu blev man ju grymt sugen på en...
Citera
2015-07-07, 00:10
Medlem
OnTheWeeds avatar
Öl var ingen höjdare när man var yngre, tog tid att gilla öl.

Nu blev jag riktigt sugen på en kall Stockholms.
Citera
2015-07-07, 00:45
Medlem
Jag tyckte det var gott första gången jag drack det! Jag känner några få andra som också gjorde det, men det är få
Citera
2015-07-07, 00:49
Medlem
TrampLOLs avatar
Nej. Drack det i yngre dagar då man inte fick tag på något annat men smacka ju verkligen skit, oftast blev det ju någon skit öl, t.ex slots guld eller liknande.
Inte förr jag kom upp 22-23år innan jag börja uppskatta riktig öl.
Citera
  • 1
  • 2
öl

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in