2015-07-06, 09:51
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Så här i efterhand kan man konstatera att Markus prickar precis mitt i prick vad Åkessons tal kommer att innehålla.
Han är saklig och lockades inte med i den billiga fällan att pika om nätpoker som Pihlblad la upp som, vad han antagligen tycket var en lämplig smashboll men han vägrar att sjunka ned där, utan tvärtom. "Jag känner många som spelar mycket på det, det är säkert roligt"

All heder.

Pihlblad försöker dölja sin irritation över att hans försök till billiga poänger faller platt, stackaren är nog inte van att den vanliga mobbningen inte går hem.
2015-07-06, 09:56
Medlem
Tompeliciouss avatar
Vet någon när nästa opinionsundersökning kommer? Ska bli kul att se huruvida trenden är fortsatt uppgående eller om utvecklingen stagnerat
2015-07-06, 10:50
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
SD och Åkesson tog hem kampen om TV tittarna i Almedalsveckan.
Det går bra nu.
https://pbs.twimg.com/media/CJLOyBaWgAAXFLD.png:large

Mycket egendomligt därför, om inte SD:s kamp om TV-tittarna, ger ett tydligt positivt utslag i kommande OU!
2015-07-06, 11:55
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Mycket egendomligt därför, om inte SD:s kamp om TV-tittarna, ger ett tydligt positivt utslag i kommande OU!

Jag anser dock att talet var ganska långdraget och att Åkesson ändå bör ha försökt att nudda vid föregående frågor där SD trots allt är väldigt starka och där det finns ganska enkla poäng att plocka som försvarsfrågan osv. Det är visserligen bra att man försöker nå större grupper, men på nästan 50 minuter blir det långdraget att ha 30 minuter som endast handlar om barn.

Därav tror jag att talet gör ganska liten skillnad i kommande OU. Dessutom är det så att det mestadels är politiskt intresserade som följer Almedalen vilket gör, och tidigare gjort, att effekter i opinionen varit tämligen frånvarande förutsatt att någon verkligen inte sagt något galet (t ex Åsa Romsons hatande mot vita män i Almedalen 2014).
2015-07-06, 12:17
Medlem
Här levererar Alice dagens sanning rätt ut i DDR-Sverige propagandakanal. Nu är det kanske bara politiskt intresserade främst som ser klippen från Almedalen, men alltid så väcker det några. Hon säger uttryckligen att det räcker inte att stänga gränserna. Om bara det görs och inget annat så lär SD ändå fortsätta öka.
Väl talat, Alice.

http://avpixlat.info/2015/07/06/alice-teodorescu-sammanfattar-det-politiska-laget/
2015-07-06, 12:28
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
SD och Åkesson tog hem kampen om TV tittarna i Almedalsveckan.
Det går bra nu.
https://pbs.twimg.com/media/CJLOyBaWgAAXFLD.png:large
Väldigt märkliga siffror för 2014. Varför anser tittarna att KD är ett mycket mer intressant än FP? Varför anser de att V är ett mycket mer intressant än MP?
2015-07-06, 12:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Väldigt märkliga siffror för 2014. Varför anser tittarna att KD är ett mycket mer intressant än FP? Varför anser de att V är ett mycket mer intressant än MP?
Kan ju delvis påverkas av vilken dag det hela sänds.
2015-07-06, 13:40
Medlem
Kausalitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol

Folk var nyfikna på Ebba Busch Thor, främst efter hennes utspel om ISIS och värderar ärliga Sjöstedt som mer intressant än intetsägande Fridolin.
2015-07-06, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Att man inte bara kan bemöta honom med ett enkelt: -"Du ljuger"-
Det hade ju gett lite skönt konstig stämning där i studion.
Det hade ju varit bra om SD-topparna var så pålästa att de kunde bemöta den där ständigt återkommande falska historieskrivningen, men samtidigt är det nog lika bra att såna som Lindberg och Arnstad fortsätter tro helt fel om DF. Det borgar för att andra i vänsterkretsar (inte minst Löfven och hans rådgivare) kommer att fortsätta möta SD med maximalt kontraproduktiv strategi. Den dag polletten trillar ner blir det uppförsbacke för SD.
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det här borde ju mejlas ut till både press och politiker. SD själva kanske bör informera om det?
De gör nog bäst i att behålla det för sig själva (se ovan).
Jag var orolig där ett tag att Uvell skulle avslöja hela hemligheten, men han skrapade bara på ytan.

DF har gått som bäst under röda regeringar och stått nästan stilla när di blåe har haft makten. Nu är Venstre tillbaka så det roliga är slut för DF för den här gången.
Senast redigerad av CrispyKreem 2015-07-06 kl. 13:50.
2015-07-06, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Min fru, som under valrörelsen till mig utbrast "man kan fan inte rösta på SD!", blev under Almedalsveckan SD:are själv.

Hon blev, med hennes egna ord: "helt frälst" av Åkessons tal gällande att föräldrar ska få uppfostra sina barn utan startens påverkan. Hon tog även upp detta bland vänner (vi talar normalt sett inte om politik" och då kom det ju fram att flera höll med om flera punkter gällande SD...

Så, om nu min fru skulle vara normen för kvinnor så funkade Åkessons tal till 100% gällande att stjäla kvinnor till SD. Både Alliansen (FP) och de RödGröna vill ju in och peta i hur föräldrarna ska dela upp dagarna - guldläge för SD. Att förslolelärare att slippa karens är också ett smidigt drag, även om jag misstänker att gemene förskolelärare har lite svårt för SD (mina egna fördomar)

Intressant. Det är ingen raketforskning att fastslå det faktum att det finns en gräns för hur långt förmyndarstaten kan gå. Jag kan tänka mig att det befintliga systemet, med två pappamånader, ställer till det en hel del för familjer, och en totalt jämställd föräldraförsäkring kan bli rena katastrofen. De andra partierna tjafsar över hur många dagar som ska vikas åt pappan. SD vill ha total frihet för familjerna, och avskaffa den befintliga kvoteringen.
2015-07-06, 22:02
Medlem
Har funderat på politiska opinionsmätningar över huvud taget under sommaren, i alla fall efter Almedalen.

Alla politiker har gått i ide, liksom debattörer, journalister, men framför allt vanligt folk.
Menar att de flesta väljare är inte intresserade av politik alls under sommaren, alltså de som har något intresse övriga delat av året.

Frågan är om det överhuvudtaget är någon mening med OM under sommaren?
2015-07-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Lite egendomligt också att tittarsiffrorna var så pass mkt högre nu än i valåret 2014.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in