2015-07-06, 07:11
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Leif GW har sagt att detta rör sig om ett brott med sexuella motiv och då finns ju naturligtvis teknisk bevisning som stödjer detta. Lisa har naturligtvis gjort motstånd och massor av DNA och fingeravtryck sammanbinder GM/BO. Det borde naturligtvis GW fatta. Vet inte vad han håller på med. Märks att han är pensionerad och supit upp en del hjärnceller.

Först argumenterar du för vad GW säger. Sen anser du att han har en korkad slutledningsförmåga?
Det fetade:
Det har varken du, jag eller någon professor någon som helst aning om.
Hurvida det är fråga om ett sexualbrott kan man "bara" luta sig mot statistiken. Vid ett sådant brott är det heller ingen garanti att DNA är spårbart eller ens hittas.
Senast redigerad av rotesau 2015-07-06 kl. 07:23.
2015-07-06, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hur kan du vara helt säker på det? Källa vore intressant.
Jag vet att någon nämnt det i tråden förut, kanske det var du?

Men alla andra utsagor jag hört, har gjort gällande att det var en buss till Skara hon skulle ta. Möjligen avgick den från hållplatsen i Källby, om någon sådan finns. Jag minns inte namnet.
Men det skulle röra sig om en biltur på tre minuter eller liknande.

Det finns några hållplatser i området man kan nå med hjälp av några få minuters bilfärd, såväl från Blomberg (med tåg) och från Källby (med både tåg och buss i olika kombinationer). 18.30 avgår en buss från Källby station (via byte i Lidköping) till Skara!
Från Blomberg avgår tåg 18.26 mot Skara (via byte till buss i Lidköping).
Restiden från Källby är avsevärt kortare än om man jämför med att åka från Blomberg!
2015-07-06, 07:49
Bannlyst
eller så tittar man på den här länken och tar bort en trådsanning

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20934096.ab
2015-07-06, 08:29
Medlem
Vbg1972s avatar
Har haft svårt att hänga med i fallet det sista. Har den yngre brodern lämnat landet?
2015-07-06, 08:41
Medlem
Ja och varken han eller den äldre broderns fru kommer till rättegången.
2015-07-06, 08:52
Medlem
Att det skulle ha skett en våldtäkt av Lisa Holm är endast spekulationer och finns inget bevis för det.
Om en våldtäkt skett av en ensam man borde den ha skett vid cafeet eller dess närhet, men det finns ingenting som visar på något sådant, det som framkommit är att brottsplatsen är inte vid cafeet eller dess närhet.
Utgångsläget för Lisa Holm var vid mopeden och sedan hittades kroppen eller kroppsdelarna ca 1,5 km därifrån, har inget exakt avstånd.
Min spekulation är att det skedde en kidnappning av Lisa, två personer har rusat fram och lyft upp henne och placerat henne med tvång i en skåpbil med chaufför, om inte mordplatsen fanns där hon hittades måste hon blivit mördad på annat ställe som endast blir gissningar.
Därför kroppen eller kroppsdelarna placerades i ekonomibyggnaden var medvetet att de skulle hittas snabbt och chockera och skrämma de berörda.
Alla de här föremålen från Lisa som finns som en snitslad bana är medvetet planterat dit de har inte kommit dit av sig själv. Det där med plantering är ett känsligt ord men man måste se till fakta.
Jag kan inte se annat utan det var ett välplanerat organiserat mord där de visste exakt hur mycket tid de hade till förfogande.
De här anklagelserna mot den litauiske gästarbetaren som gärningsman saknar all grund, alla tre blev anhållna och samtidigt togs deras bil in för kontroll, om Lisa hade funnits i den bilen hade polisens tekniker hittat spår det kan man vara helt övertygad om, nu hittades ingenting och därför släpptes två personer.
Jag anser att ensam person skulle aldrig ha kunnat genomföra den här operationen därför sträckan är för lång från där mopeden fanns och till fyndplatsen, och mordplatsen finns inte heller i närheten av mopeden.
2015-07-06, 08:58
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
När advokaten ifråga tillåter sig att tala om möjligheten av "plantering", vilket hon väl gjorde
i det vi kunnat läsa häromdagen vid överklagandet, blir det liktydigt med att hävda
att någon kanske "komplottar" mot hennes klient.

Precis. Hon använder sin klients uttryck helt klart. Även uttrycket " sätta dit" kommer med all säkerhet
inte från hennes egen mun. Hon försöker göra ett bra jobb, kanske också påpressad av litauiska ambassadören mfl som verkar backa upp alldeles iögonfallande starkt bakom den häktades förmodade orerande om sin oskuld.
Är den misstänkte NB en riktig psykopat så förvånar det mig inte om läget är så att han under deras enskilda samtal lyckas att dupera den kvinnliga advokaten med sina intensiva förtrollande bruna ögon att tro på sina ord .
2015-07-06, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Att det skulle ha skett en våldtäkt av Lisa Holm är endast spekulationer och finns inget bevis för det.
Om en våldtäkt skett av en ensam man borde den ha skett vid cafeet eller dess närhet, men det finns ingenting som visar på något sådant, det som framkommit är att brottsplatsen är inte vid cafeet eller dess närhet.
Utgångsläget för Lisa Holm var vid mopeden och sedan hittades kroppen eller kroppsdelarna ca 1,5 km därifrån, har inget exakt avstånd.
Min spekulation är att det skedde en kidnappning av Lisa, två personer har rusat fram och lyft upp henne och placerat henne med tvång i en skåpbil med chaufför, om inte mordplatsen fanns där hon hittades måste hon blivit mördad på annat ställe som endast blir gissningar.
Därför kroppen eller kroppsdelarna placerades i ekonomibyggnaden var medvetet att de skulle hittas snabbt och chockera och skrämma de berörda.
Alla de här föremålen från Lisa som finns som en snitslad bana är medvetet planterat dit de har inte kommit dit av sig själv. Det där med plantering är ett känsligt ord men man måste se till fakta.
Jag kan inte se annat utan det var ett välplanerat organiserat mord där de visste exakt hur mycket tid de hade till förfogande.
De här anklagelserna mot den litauiske gästarbetaren som gärningsman saknar all grund, alla tre blev anhållna och samtidigt togs deras bil in för kontroll, om Lisa hade funnits i den bilen hade polisens tekniker hittat spår det kan man vara helt övertygad om, nu hittades ingenting och därför släpptes två personer.
Jag anser att ensam person skulle aldrig ha kunnat genomföra den här operationen därför sträckan är för lång från där mopeden fanns och till fyndplatsen, och mordplatsen finns inte heller i närheten av mopeden.

Håller med dig. Vi blir hyfsat ensamma om att dela vinsten på denna gissningen. Tror att Lisa var vid liv ändå tills pappan sa att det blir inga pengar.
2015-07-06, 09:06
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheda
Ja och varken han eller den äldre broderns fru kommer till rättegången.

Vilken rättegång? Om du tänker på den nu häktade så kommer han med all säkerhet att bli fri i i brist på att ha något som helst som binder honom till brottet.
2015-07-06, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag kan inte se annat utan det var ett välplanerat organiserat mord där de visste exakt hur mycket tid de hade till förfogande..

Jag har hört från en säker källa att detta är mer eller mindre exakt vad som har hänt.
2015-07-06, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Jag har hört från en säker källa att detta är mer eller mindre exakt vad som har hänt.
Kan så vara----------men varf denna helt oskyld flicka ? Isåf=ju livst fäng absol enda möjl här !
2015-07-06, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Håller med dig. Vi blir hyfsat ensamma om att dela vinsten på denna gissningen. Tror att Lisa var vid liv ändå tills pappan sa att det blir inga pengar.
Vid alla mord finns det ett motiv om det inte är en helt virrig person men vanligen åker de fast omedelbart.
Det har helt säkert funnits ett motiv för dödandet av Lisa, hon själv kan inte haft dem, fanns väl inga ekonomiska med höga försäkringar eller liknande, det som är vanlig i utlandet, sådant är mycket lätt att kontrollera också, kan helt uteslutas.
Om hon hade någon svartsjuk pojkvän sådan sak är mycket lätt att kontrollera genom vänner och den mobiltrafiken och SMS som är idag, kan också helt uteslutas.
Jag anser det finns två rimliga alternativ till Lisas död, utpressning eller hämnd.
Det passar in att det är ett beställningsmord, därför det är inga amatörer som varit i farten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in