Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Vi ska inte tipsa folk, om hur det går till när man vill bli av med folk och komma undan med mord!
Det sker en hel del på sjön, olyckor från stora segelbåtar till små ekor, där folk råkar trilla vattnet. Jag har faktiskt alltid undrat varför någon vill stycka en kropp. Det måste höra till psykopatbilden att ge sig på att styckka en kropp, lika sjukt som det brottet som ledde till att personen dog. För det är ju inte lättare att stycka, än att förflytta en hel kropp.
Det är betydligt lättare att förflytta kroppsdelar än att flytta en hel kropp. Om det dessutom måste ske i tätbebyggt område med t.ex. Flerbostadshus vill man inte bli påkommen mitt i arbetet SAS.
Det kallas för transportstyckning. Straffskalan för styckning är lägre än för mord, det är två separata brott.
Den enda logiska anledningen för styckning som jag kan komma på är att gm ville transportera kroppen obemärkt från martorp. Mps och poliserna såg dock till att han aldrig fick tillfälle.
Styckning tar tid, speciellt om man inte har någon tidigare erfarenhet av det, jakt, anatomi mm.
Det är också naturligtvis en obehaglig upplevelse, mer obehaglig än vad gemene man kan tänka sig.
Det låter, luktar och är allmänt geggigt. Trots detta händer det allt oftare att mördare efter mord utför styckning och det beror till den största delen på att de flesta mord (frånsett missbrukare, folk med psykiska sjukdomar mm.) som sker bland medelsvenssons, white trash och annat patrask begås i tätorter och större städer med folk boende nära varandra och att stycka en kropp ses som ett tvunget alternativ om man inte vill riskera bli upptäckt.