2015-07-05, 14:36
Medlem
Christopher.s avatar
Inte för att jag lyssnar på radio men hon borde spelat upp den vita apan istället https://www.youtube.com/watch?v=rxoTCQ-IQmY då hade trollflöjten förts rätt upp i hallongrottan på redaktionen. Alla vet att P1 etc är kommunistiska organ.
2015-07-05, 14:47
Medlem
franges avatar
Grejen är att det här lilla buset från Marklunds sida slår ju exempelvis Zara Larssons twittergnällnade med hästvägar - det blev chockrubriker i all media och diskuteras vitt och brett över halva svensktalande internet. Även de här på Flashback som aldrig hört talats om Liza Marklund tidigare har ju garanterat gjort det nu.

Som sagt, Zara Larssons tramsiga gnällande ordnade rubriker och plötsligt blev hon den absolut mest omtalade "artisten" den här sommaren - och nu klev Liza Marklund in och blev sommarens mest uppmärksammade författare, alla kategorier.

Och, rubriker säljer. Uppmärksamhet säljer - och det hundra gånger bättre än vad recensioner på en bok eller skiva gör.

Sedan, att Ultima Thule skulle vara nazister är ju bara det sedvanliga tramset, det är bara att ignorera och gå vidare. Men, vi kan ju gissa att Henrik Arnstadt står med fradga runt munnen och river i Marklunds soptunna nu - för att hitta något (om än en icke tänd tändsticka) som kan bevisa hur hon i hemlighet är i full färd med att göra judetvål och lampskärmar i källaren.

Förstå rubrikerna om hon dragit på något som på allvar kan anklagas för att vara dödschocknazistrasitiskt, såsom den gamle gode Horst Wessels alster Die fahne Hoch, eller något modernare i klass med åttio/nittiotalsfavoriterna Skrewdriver eller Pluton Svea.
2015-07-05, 15:08
Medlem
JASON-Timbuktus avatar
Märkligt att vänstern tar så illa upp. När det sjungs om att döda SD-Åkesson så tycker vänstern det är helt ok då musik bara är konst och kan verken fördömas eller förbjudas. Men helt plötsligt är en viss sorts musik inte ok?? Kan vänstern bestämma sig eller är de de nu som bestämmer vad som fås spelas? Spelar man fel så är man slut inom etablissemanget som en journalist skriver?:

Journalisten Christoffer Röstlund twittrar: ”Jag skiter i kontext. Spelar du det viktigaste svenska rasistrockbandet någonsin, är du slut som människa”.

http://avpixlat.info/2015/07/05/liza-marklund-i-blasvader-spelade-ultima-thule-i-radio/
2015-07-05, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nereon
Det är nog ingen risk. Däremot är det ju bra att det spelas lite "höger"-musik för att väga upp för alla radikalvänster människor som Kakan Hermansson m.fl.

Ja, jag hoppas att Kakan just, satt och lyssnade på detta, och satte kaffet i halsen. Innan jag fick koll på vad Kakan står för och tycker om samhället, tyckte jag hon var en sån där charmig TV-personlighet som på något sätt kompenserade ett kanske inte så tilltalande utseende med charm. Lite samma som Babben Larsson.

Men till skillnad mot Babben har Kakan visat sig vara ett stolpskott. Egentligen skulle hon inte fått den mediaframgång om det varit en mer opartisk styrning av media, där man inte lät vissa partiers anhängare breda ut sig och därtill göra det på ett osympatiskt sätt.

Vad gäller Lisa Marklund hoppas jag verkligen inte hon får några löjliga reprimander eller något näthat mot sig, men det är väl kanske för mycket att hoppas på.
2015-07-05, 15:19
Medlem
losfers avatar
Jag säger bara

Ni tär på vår jord
Ni tär på skalders ord
Ni tär på vår kropp, Svea rikes härd
Ni tär känn bettet i vårt svärd
2015-07-05, 15:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Kul att hon jämför med just Sydkorea. Man skulle ju kunna dra en parallell till det landet fast från en annan synvinkel:

"Rent principiellt tycker jag Sverige ska vara svenskarnas land med en enhetlig svensk befolkning. Titta bara på Sydkorea, det är ett av världens absolut mest etniskt homogena länder. Och det går ju bra för Sydkorea, så varför inte?"

I övrigt förstår jag mig inte på människor som på allvar verkar mena att det finns en korrelation mellan befolkningsmängd och välmående. De kan ju fan inte ha mycket bakom pannbenet...
Festligt med parallellerna till Sydkorea. Det enda som är svårare att hitta än en arabisk bidragsflykting i Sydkorea skulle väl möjligtvis vara en adopterad unge från Afrika i Sydkorea.

För 60 år sedan hade Sydkorea samma BNP som Nigeria. Idag är det ett av världens rikaste länder.
Tack vare kapitalism, ordning & reda & avsaknaden av negrer & araber.
Go figure.
2015-07-05, 15:20
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank565Heaven
Vad gäller Lisa Marklund hoppas jag verkligen inte hon får några löjliga reprimander eller något näthat mot sig, men det är väl kanske för mycket att hoppas på.

Heh, tror du seriöst att Twittervänstern och "anti"rasisterna ser mellan fingrarna för ett sånt här tilltag? Du kan ju redan i tråden läsa ett axplock av vad "de goda" har skrivit om Liza hittills...
2015-07-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Heh, tror du seriöst att Twittervänstern och "anti"rasisterna ser mellan fingrarna för ett sånt här tilltag? Du kan ju redan i tråden läsa ett axplock av vad "de goda" har skrivit om Liza hittills...

Trof iofs att just den här "hänga ut-folk" trenden börjar slå tillbaka mot Vänstern. Det är osmakligt, och i början sket kanske vanligt folk i om några få åkte dit, men nu har det blivit en såpass omfattande grej att man tröttnar på det och det är bra. Det är inte så lite ondska i det här beteendet, och det är ju inte som om Lisa Marklund hade misshandlat en invandrare. Då hade vanligt folk kunnat acceptera näthatet i en annan utsträckning.
2015-07-05, 15:31
Medlem
jomensures avatar
https://twitter.com/search?q=Liza%20Marklund&src=tyah

Det är alltså en person som twittrat. Ändå snackas det om "väcker ilska i sociala medier". Kan tilläggas att den som twittrat är journalist.

Journalister som vill propagera sina åsikter har ju som vana att leta fram ett random tweet och basera sin artikel på det tweetet med ord som "på sociala medier" som om sociala medier är en låda med plats för bara en åsikt. Men nu verkar det som att de inte ens försöker dölja det bakom smurfkonton. Nu är en journalists tweet = "sociala medias fasta åsikt" och värd att skriva om.

Ärligt talat. Finns det någon journalist inom gammelmedia som faktiskt vill förmedla något som liknar sanning, eller ligger det på jämna 100% som prioriterar åsikt före sanning?
2015-07-05, 15:44
Medlem
Citat:
Det är alltså en person som twittrat. Ändå snackas det om "väcker ilska i sociala medier". Kan tilläggas att den som twittrat är journalist.
Är det inte så journalisterna skapar stormar på näten? Journalistkompisen på tidningen två kvarter bort twittrar något och vips så är det en storm som "väcker känslor" på internet. Man bifogar givetvis kompisens twitter som bevis.
2015-07-05, 15:48
Medlem
Trist att hon spelat hjärndöd rockmusik med texter som en 17-åring skulle ha kunnat knåpat ihop i rikstäckande radio.
2015-07-05, 15:58
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Trist att hon spelat hjärndöd rockmusik med texter som en 17-åring skulle ha kunnat knåpat ihop i rikstäckande radio.

Till skillnad från den vanliga hiphopsmörjan av exempelvis Linda Pira - som har texter som en femåring som sniffat lim lika gärna kunde ha skrivit?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in