2015-07-05, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, jag begriper inte ens hur detta kan tolkas som konstigt? Det är snarare ett tecken på att bry sig.

1. Lång resväg.
2. Vad som helst kan hända efter vägen - fel på moppen, olyckor.
3. Kan ha fått löfte om att åka första gången själv under förutsättning att just smsa så de vet exakt när hon åker (skjutsat dess innan i bil)
4. Ringer och får inget svar. Ringer caféägaren som vet nada.
5. Föräldrarnas oro var tyvärr befogad - hon kom inte hem..

Ni som ifrågasätter pappans agerande; oavsett om ni har barn eller inte, tänk er in i ovanstående punkter 1-5 och ställ er frågan "hur hade jag själv gjort?" Jag vågar påstå att svaret blir att ni hade gjort exakt som pappan.
2015-07-05, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Uppgiften om kaffedrickande kommer inte från honom, så det finns ingen anledning att tro att han ljuger om alibi där.
Kan det inte vara så att han har sagt detta i förhör och att övriga vittnen som han eventuellt har påstått har sett honom, inte har verifierat att han var där och drack kaffe?
Senast redigerad av ulvan 2015-07-05 kl. 14:52.
2015-07-05, 14:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Det verkar som GW anser att det finns risk att fallet förblir olöst. Men hur kan han veta/tro detta?

Han har väl inte tillgång till utredningsmaterial eller förhör mm, eller har han mer information om omständigheterna än vi har? Ja, jag vet att han har utbildning och erfarenhet och statistik mm att luta sig på. Men min undran är alltså om han har tillgång till mer utreningsmaterial/information än vi har gällande själva fallet?

Advokatens ord senast lyser igenom i texten från GW i mitt tycke.
Annan GM/planterat.
Inte bortom rimligt tvivel. Fynd och gärning..
2015-07-05, 14:49
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Det verkar som GW anser att det finns risk att fallet förblir olöst. Men hur kan han veta/tro detta?

Han har väl inte tillgång till utredningsmaterial eller förhör mm, eller har han mer information om omständigheterna än vi har? Ja, jag vet att han har utbildning och erfarenhet och statistik mm att luta sig på. Men min undran är alltså om han har tillgång till mer utreningsmaterial/information än vi har gällande själva fallet?
Det kan ju inte uteslutas att han har någon källa som han har lovat att inte släppa detaljer om utredningen. Mest troligt är väl dock att han sitter och rynkar pannan åt att nuvarande MGM inte passar in i statistiken/gärningsmannaprofilen.

Jag hoppas att GW har fel av den enkla anledningen att det annars skulle betyda en stor risk att brottet aldrig klaras upp.
2015-07-05, 14:50
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Advokatens ord senast lyser igenom i texten från GW i mitt tycke.
Annan GM/planterat.
Inte bortom rimligt tvivel. Fynd och gärning..
GW har inte tillgång till utredningen och gissar som alla andra.
2015-07-05, 14:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Kan det inte vara så att han har sagt detta i förhör och att övriga vittnen som han påstår har sett honom, inte har verifierat att han var där?
Men de skulle ha sagt det till mamman? Det verkar vara en långsökt spekulation att källan för påståendet skulle vara NB.
2015-07-05, 14:51
Medlem
Citat:
Att hon inte svarade i telefon dämpade inte pappans oro, samtidigt som det var lätt att sätta sig i bilen och leta. Han visste ju var han skulle leta.

I denna sorgliga tråd finns faktisk en sak som roar mig. Allas övertygelse om att pappan slängt sig i bilen för att köra och leta efter henne. Har alla missat det inlägg (hittar inte tillbaka till det) där någon sa att de åkt samma väg som Lisa skulle ha åkt och på vägen möter en motorcykel som kör minst 250 km/h.... ingen som tror det är mer sannolikt att den förre lagkaptenen för svenska landslaget i enduro slängt sig på sin häftiga och snabba motorcykel av märket BMW för att snabbt kunna ta sig på alla vägar, även småvägar, som Lisa eventuellt skulle kunna ha tagit på vägen hem?
2015-07-05, 14:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
GW har inte tillgång till utredningen och gissar som alla andra.
Han gissar, baserat på statistik och erfarenhet. Han tycker inte GMP passar in på NB, helt enkelt.
2015-07-05, 14:53
Medlem
Utflyttads avatar
I mitt eget sökande efter information om hur och när kroppen transporterades bort....?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6190036

Skrollar man nedåt på sidan så kommer man till detta:

Citat:
13:15, 15 June 2015

Suss: Vet ni hur hennes kropp fördes bort från platsen i fredags? Vi följde media under hela dygnet hemifrån och det körde en ambulans förbi oss som hade eskort av en polisbil vid mörkrets infall.

Kajsa Hallberg: Nej, polisen har än så länge varit förtegen exakt var hon hittades.

Inte mkt att gå på men kanske "Suss" bor i närheten av platsen där kroppen hittades?

Att transportera kroppar till rättsläkarstationerna är polisens ansvar men ibland så kan landstinget bistå.....men det tillhör inte vanligheten då kroppen har legat ett tag.

Landstinget brukar kunna ställa upp om kroppen snabbt behöver flyttas iväg från platsen.....typ vid trafikolycka eller T-baneolycka.
2015-07-05, 14:54
Medlem
Citat:
Kan det inte vara så att han har sagt detta i förhör och att övriga vittnen som han eventuellt har påstått har sett honom, inte har verifierat att han var där och drack kaffe?

Det kommer ifrån tidningen och enligt tidningen hans mamma
2015-07-05, 14:55
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Men de skulle ha sagt det till mamman? Det verkar vara en långsökt spekulation att källan för påståendet skulle vara NB.
Varför skulle det vara det? Han sitter på sannolika skäl häktad för mord sen över två veckor. Klart som fan att han gör allt han kan för att undkomma om han är skyldig. Alternativet blir ju att skaka galler en jäkla lång tid.
2015-07-05, 14:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
I denna sorgliga tråd finns faktisk en sak som roar mig. Allas övertygelse om att pappan slängt sig i bilen för att köra och leta efter henne. Har alla missat det inlägg (hittar inte tillbaka till det) där någon sa att de åkt samma väg som Lisa skulle ha åkt och på vägen möter en motorcykel som kör minst 250 km/h.... ingen som tror det är mer sannolikt att den förre lagkaptenen för svenska landslaget i enduro slängt sig på sin häftiga och snabba motorcykel av märket BMW för att snabbt kunna ta sig på alla vägar, även småvägar, som Lisa eventuellt skulle kunna ha tagit på vägen hem?

BMW i typ 200 km/h i Ljungskiletrakten har omnämnts. Sök på BMW. Innan denna viskningslek var klar körde föraren i Blomberg.. slutar väl med en traktor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in