Citat:
Ursprungligen postat av
BumbiBeer
Är 120% övertygad om att det var LvG och United som gjorde honom dålig förra säsongen, lär säkert ösa in mål bara för sakens skull i Chelsea, med ett hattrick mot United alá Eto'o.
Jag måste nog säga att jag är ganska övertygad om det omvända. Inte för att jag följt alla Uniteds matcher slaviskt, men Falcao har ju inte varit bra alls. Jag menar även en spelare av hög klass som är ur form, kan man ju se att det är en klasspelare. Falcao däremot känns mest som han är slut efter skadan, vilket uppenbarligen också är Uniteds uppfattning som släpper honom.
Jag förespråkade ju att chansa på Falcao för Arsenal förra året. Då var han fortfarande kvar i Monaco, hade sin skada och allt det där, man visste inte riktigt vilken nivå han höll men att han dessförinnan var extremt bra. Det kan man liksom köpa att United gjorde den chansningen på spelaren Falcao, även om man kan diskutera det sett till truppen. Det hade också känts logiskt om Arsenal gjort det som verkligen behövde en toppstriker - men Wenger trodde väl inte på honom, och vi klarade oss undan den niten.
Att man däremot nu efter ett år utan framgång i ligan satsar på Falcao tycker jag däremot är lite konstigt. Det har alltid varit något skumt över Falcao känns det som. Officiellt fyller han 30 i februari, och det känns väl som han peakade för några år sedan, men det vore ju inte alldeles förvånande om han är äldre än så egentligen vilket det ryktats om. Det känns helt enkelt lite som att satsa på Van Persie idag.. jag ser inte riktigt vad det ska vara bra för, för ett par år sedan: absolut.. men det är inte riktigt samma sak nu.