2015-07-03, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Nja, han har väl allmänt setts som ligans överlägset bästa andre målvakt som hade tagit första platsen i de flesta andra lag än Juventus och något enstaka till.

Möjligen av oss som har koll. Men då borde han också inte behöva gå ned till Serie B för att finna sitt nästa uppdrag.

Jag förstår att Juventus nu bör se framåt. Buffon håller fint, men han bör ha en yngre back up.

Men ett antal lag i Serie A borde se möjligheten att få Storari. Trots hans ålder. Men nu kommer han att spela minst ett år i Serie B. Dock som en av de allra viktigaste spelaren i laget. Han är hjärtligt välkommen tillbaka...
Citera
2015-07-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Jag kanske får äta upp mina ord men jag har svårt att se Benteke lyckas i en stor klubb. Han påminner mycket om Darren Bent på så sätt att han är riktigt målfarlig om laget han spelar i bygger sitt anfallsspel runt honom och spelar till hans styrkor. Men i en större klubb än Aston Villa så kommer han inte få spelet skräddarsytt för att passa honom.

Var samma sak som när Tottenham värvade Bent 2007. Visst Bent gjorde sina mål, men resten av laget blev lidande då de var tvunga att anpassa sitt spel helt efter honom.
Finns väl inget som hindrar att Benteke kan göra samma resa som Dwight Yorke i mina ögon. Var ju inte direkt ansedd som nån topp5 anfallare när united köpte honom.
Citera
2015-07-03, 23:02
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Är 120% övertygad om att det var LvG och United som gjorde honom dålig förra säsongen, lär säkert ösa in mål bara för sakens skull i Chelsea, med ett hattrick mot United alá Eto'o.

Jag måste nog säga att jag är ganska övertygad om det omvända. Inte för att jag följt alla Uniteds matcher slaviskt, men Falcao har ju inte varit bra alls. Jag menar även en spelare av hög klass som är ur form, kan man ju se att det är en klasspelare. Falcao däremot känns mest som han är slut efter skadan, vilket uppenbarligen också är Uniteds uppfattning som släpper honom.

Jag förespråkade ju att chansa på Falcao för Arsenal förra året. Då var han fortfarande kvar i Monaco, hade sin skada och allt det där, man visste inte riktigt vilken nivå han höll men att han dessförinnan var extremt bra. Det kan man liksom köpa att United gjorde den chansningen på spelaren Falcao, även om man kan diskutera det sett till truppen. Det hade också känts logiskt om Arsenal gjort det som verkligen behövde en toppstriker - men Wenger trodde väl inte på honom, och vi klarade oss undan den niten.

Att man däremot nu efter ett år utan framgång i ligan satsar på Falcao tycker jag däremot är lite konstigt. Det har alltid varit något skumt över Falcao känns det som. Officiellt fyller han 30 i februari, och det känns väl som han peakade för några år sedan, men det vore ju inte alldeles förvånande om han är äldre än så egentligen vilket det ryktats om. Det känns helt enkelt lite som att satsa på Van Persie idag.. jag ser inte riktigt vad det ska vara bra för, för ett par år sedan: absolut.. men det är inte riktigt samma sak nu.
Senast redigerad av zizacon 2015-07-03 kl. 23:10.
Citera
2015-07-03, 23:29
Medlem
Giggsys avatar
Skönt att äntligen bli av med Nani, han har inte gjort nåt rätt sedan 2011.
Citera
2015-07-03, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Att man däremot nu efter ett år utan framgång i ligan satsar på Falcao tycker jag däremot är lite konstigt.

Chelsea gör det förmodligen för Falcaos agent Mendes. En tjänst till en av världens mest inflytelserika agenter som hjälpt klubben värva väldigt många spelare. Han är dessutom agent och nära vän till Mourinho. Jag tror också att Mourinho gillar utmaningen. Du kan tänka dig hur bra hans gigantiska ego skulle må om han lyckas återuppliva Falcao... Mourinho har heller inget att förlora eftersom ingen kommer ge honom skit om Falcao misslyckas.
Citera
2015-07-03, 23:41
Medlem
Jovetic ska ha accepterat en wage cut på £20k i veckan för att gå till Inter. Pratas om ett ettårigt lån, med en köpoption för Inter på ca £10.6M, City vill däremot ha £15M.
Citera
2015-07-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z91
Så man får inte kommentera om man inte har stenkoll på spelaren? Jag är ganska säker på att Turan har spelat i en framskjuten roll större delen av sin karriär, därför tänkte jag att han rimligtvis skulle spela på en offensiv position. Men vilken skulle du säga är Turans naturliga position då?
Får nog ändå medge att jag skulle inte ha varit så värt otrevlig gentemot dig, du visste ändå inte bättre. Skulle säga att Arda Turan är en mångsidig spelare, hans spelartyp är väldigt lik Inisetas som han troligtvis kommer bänka. Men turken kan även agera i en roll som Rakitic har och som ytterforward ifall om någon av MSN-trion är skadad, avstängd eller behöver vila.
Citera
2015-07-04, 00:59
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Jovetic ska ha accepterat en wage cut på £20k i veckan för att gå till Inter. Pratas om ett ettårigt lån, med en köpoption för Inter på ca £10.6M, City vill däremot ha £15M.
Jovetic skulle ju passa väldigt bra för Inter. Erfarenhet i Serie A, hyfsat ung och City vill verkligen sälja.

Vilka spelare har Inter värvat den här sommaren? Sjukt aktiva.
Citera
2015-07-04, 01:49
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy

Jag håller inte med och är besviken. Tycker faktiskt inte att Nani har fått en fullgod chans de senaste åren och hade gärna sett honom försöka i ett 4-3-3. Nu får man dessutom mer elelr mindre inga pengar för honom men jag hoppas att det finns en vidareförsäljningsdel som ger en viss kick-bakc för jag tror han fortfarande har en hel del att ge.
Citera
2015-07-04, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Jovetic skulle ju passa väldigt bra för Inter. Erfarenhet i Serie A, hyfsat ung och City vill verkligen sälja.

Vilka spelare har Inter värvat den här sommaren? Sjukt aktiva.
Jag håller helt med dig i den fetmarkerade meningen. Deras nyförvärv kommer gott om tid på sig att komma in i spelsättet under försäsongen.
Citera
2015-07-04, 02:03
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Rätta mig om jag har fel, men Nani spelade väl riktigt bra i Sporting? Var deras bästa spelare i CL i alla fall. Förtjänar att få spela i en klubb inom topp 4-ligorna.
Citera
2015-07-04, 09:35
Medlem
Ezzelinos avatar
Berlusconis bud till Zlatan sägs vara ett treårskontrakt värt 6 miljoner euro per säsong. Roma tycks inte intresserade av Ibrahimovic. Football Italia rapporterar:

Sampdoria ska ha värvat 24-årige franske forwarden Defrel (9 mål och 6 assists senaste säsongen) från Cesena.

Fiorentina sägs vara ute efter Gremios 20-årige defensive mittfältare Walace.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in