Det enda problem som finns är att vissa tycker att det är viktigt att förstöra en seriös diskution om gs, medan det jag tar upp inte är ett problem utan mer en intressant frågeställning: varför är utredande diskussioner om gs så kontrversiella?
De är inte ett dugg kontroversiella.. Varför tror du det? det stängs mängder av trådar här ideligen, att två trådar om GS också stängts tyder knappast på systematisk mörkläggning utan snarare på att diskussionerna hade gått i stå. Det var ju nästan hopplöst att diskutera i tråden som senast stängdes då allt ifrågasättande av fenomenet bemöttes med påhopp om att man var en stalker / säpo / troll etc etc.. De som ifrågasatte kan ju naturligtvis inte bevisa att fenomenet aldrig förekommer, och de som ansåg sig förföljda hade ju inte ett enda jota som talade för deras sak utöver ren hörsägen.. Ingenting vettigt framfördes från någondera sida så det var väl föga förvånande att locket lades på...
Kom med en ny vinkling eller ett nytt vettigt argument för endera sidan så kommer mod säkert öppna tråden igen efter påstötning.
Kanske kan gs diskuteras ur perspektivet av överhetens framtidsplaner? Hur många människor kan finnas på jorden? Man vet att djurpopulationer ökar så länge det finns tillgång på mat och andra förnödenheter och så länge inte farsoter härjar, för att sedan minska p.g.a. brist på mat o.s.v. Om förtrycket i samhället kan organiseras så att en del av populationen i olika grad ständigt motverkar andra delar av populationen, så blir gs en del av ett reglersystem som motverkar en oönskad tillväxt. Det kanske t.o.m. förekommer experiment med detta för att utvärdera dess användbarhet?
Det är inte bara ett problem med framtida överbefolkning, utan också med hotet att utvecklingen leder till möjligheter att föda stora grupper av onödiga och kanske för överheten farliga människor. Om gs kan lösa sådana problem så kommer också en effektiv gs-teknik att utvecklas.
Kanske kan gs diskuteras ur perspektivet av överhetens framtidsplaner? Hur många människor kan finnas på jorden? Man vet att djurpopulationer ökar så länge det finns tillgång på mat och andra förnödenheter och så länge inte farsoter härjar, för att sedan minska p.g.a. brist på mat o.s.v. Om förtrycket i samhället kan organiseras så att en del av populationen i olika grad ständigt motverkar andra delar av populationen, så blir gs en del av ett reglersystem som motverkar en oönskad tillväxt. Det kanske t.o.m. förekommer experiment med detta för att utvärdera dess användbarhet?
Det är inte bara ett problem med framtida överbefolkning, utan också med hotet att utvecklingen leder till möjligheter att föda stora grupper av onödiga och kanske för överheten farliga människor. Om gs kan lösa sådana problem så kommer också en effektiv gs-teknik att utvecklas.
What the fuck..
Nej, det har inte med GS att göra bara för att du skriver "gs" i slutet av inlägget.
För att de som anser sig vara utsatta för sådant inte är intresserade av att diskutera. De är endast intresserade av att dela länkar om fenomenet samt sprida sina historier oavbrutet varpå trådarna omedelbart förvandlas till egotrådar/bloggar.
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
För vad händer med alla eventuellt förekommande gs-projekt om existerande gs lyfts fram och identifieras?
Det är en total ickefråga, eftersom varje gång folk i dessa trådar fått förfrågningar om ett uns dokumentation av deras upplevelser, så sket de i att svara.
För att de som anser sig vara utsatta för sådant inte är intresserade av att diskutera. De är endast intresserade av att dela länkar om fenomenet samt sprida sina historier oavbrutet varpå trådarna omedelbart förvandlas till egotrådar/bloggar.
...
Det är en total ickefråga, eftersom varje gång folk i dessa trådar fått förfrågningar om ett uns dokumentation av deras upplevelser, så sket de i att svara.
Men frågan kan diskuteras sakligt även på ett hypotetiskt plan. Vad har du för skäl att förneka en möjlig framväxande gs-teknik? Varför skulle inte just detta skit kunna växa fram när så mycket annat skit gör det?
Men frågan kan diskuteras sakligt även på ett hypotetiskt plan.
Fast det är inte hypoteser som GS-offer påstår sig framföra, de påstår sig framföra FAKTAPÅSTÅENDEN.
Det är bara när de blir emotsagda som tråden spårar ur, eftersom de har en allt för osammanhängande verklighetsbild varpå de inte kan diskutera ordentligt. De blir sura, och börjar snabbt därefter anklaga alla som säger emot, för att vara en del av konspirationen.
Citat:
Vad har du för skäl att förneka en möjlig framväxande gs-teknik?
Samma skäl jag har för att förneka en möjlig framväxande ost-måne = ingen har ännu presenterat minsta lilla antydan på att fenomenet handlar om något annat än renodlad klinisk paranoia.
Allt jag vill ha är ett foto på en av förföljarna. Varför, i dagens klimat med mobilkameror i varenda ficka (utom min), kan jag inte få se en sådan bild?
Citat:
Varför skulle inte just detta skit kunna växa fram när så mycket annat skit gör det?
För om det är något som man tänker på när man bedriver krig mot andra människor eller stater, så är det kostnaden.
Att spendera miljoner på att försöka förgöra människor som aldrig haft ett jobb, aldrig betytt något för någon, inte vet hur man sänder mass-mail eller skapar hemsidor som får miljoner besökare på nolltid, eller aldrig haft någon mediapolitisk röst osv, är helt enkelt inte gångbart.
Varför skulle inte månen kunna vara en ost, när David Icke kan stå på scen i England och anklaga kungahuset för att vara rymdödlor utan att skjutas för "whatever förtalsbrott som Englands uråldriga lagstiftning bör ha förbjudit sedan länge"?
Hela din frågeställning består av antydningar och bristfälliga hypotetiska resonemang, och så fort du når motgångar, så spinner du ämnet vidare och gör insinuerande "ad hoc"-argument i syfte att stärka din redan bristfälliga sakframställan.
Jag har sett många människor gräva ned sig på detta forum, men du verkar även vara inne på att fylla din grav med smält bly för att vara helt säker på att nedgrävningen fungerar.
Senast redigerad av Morality.Cripples 2015-07-03 kl. 21:03.
[...] Allt jag vill ha är ett foto på en av förföljarna. Varför, i dagens klimat med mobilkameror i varenda ficka (utom min), kan jag inte få se en sådan bild? [...]
Visst ska du få det!
Reklam- har lagt upp bilder på en bil samt två personer som hen påstår vara stalkers. Dock ej i en GS-tråd men ändå väldigt snarlik...
En ensam pundare som halvsovande får för sig att kolla sina meddelanden på sin smartphone..
Jag kanske skulle preciserat min förfrågan lite mer, då svaret du hittills gett, mer talar för att du har saker att vinna på att sprida GS-tron snarare än att du är ett offer för den.
En bild av random saker gör ingen skillnad. Vad jag vill se är bilder från en hel vecka av bilen på bild 1, killen på bild 2 samt pundaren på bild 3.
Är de stalkers, så borde du enkelt kunna ordna fram minst 5 bilder var, över säg 2 veckors tid, av dessa.
Alla förstår väl att det finns olika uppfattning om hur vanligt gs är och vilka som är utsatta eller som bara är paranoida. Men varför kan inte frågan diskuteras ens? Allt annat kan diskuteras utom gang stalking.
Kan det vara så att frågan väcker obehag både hos individer och hos grupper som vill att gs ska vara en företeelse helt möjlig att förneka? För vad händer med alla eventuellt förekommande gs-projekt om existerande gs lyfts fram och identifieras?
Problemet är att många som påstår att de är utsatta för GS ofta vägrar att inse/erkänna att det finns de som lider av en sjukdomsbild (detta kan bevisas i en majoritet av de trådar som har fått bli stora) kan ta direkt skada av att sitta och läsa om hur folk tror sig vara utsatta eller rent av att de själva sitter och skriver om det och därmed hetsar upp varandra.
Anledningen till varför trådarna oftast blir låsta är för att det brukar spåra ut rejält tack vare troll (Ovemoll och Ove Mollvik är ett perfekt exempel då jag är rätt säker på att den användaren av de två kontona enbart är ett troll), användare men psykiska sjukdomsbilder där de lider av vaneföreställningar och en rad andra trevliga ting och sedan de som tror sig vara utsatta men enbart använder sig av bevis i form av extremt oseriösa källor så som Youtube och "forskare" som påstår att människan inte kan dö och att de har ätit middag med utomjordingar (eller något annat liknande)
Den senaste tråden om GS vart fryst då den spårade ur helt, trådarna innan den var mer som blogg inlägg där personerna enbart beskrev vad de trodde sig vara utsatta för och ingen fick ifrågasätta dem för då var man en "debunker"
Så anledningen till varför trådarna blir låste är inte för att det är ett känsligt område att prata om utan för att trådarna oftast spårar ur och därmed inte håller sig till ämnet vilket i sin tur betyder att det är en tråd som är lättare att låsa än att rensa bort cirka 60% av materialet som har skrivits.
Nej, det är inte förbjudet att diskutera GS, men det är förbjudet att diskutera modsåtgärder.
Nu är jag trött på detta tramsande, jag skriver klart och tydligt i den senaste låsningen att det är möjligt att starta vettiga trådar om GS om de har klart definierade frågeställningar så det går att avhöra vad som är OT eller inte. Faktum är att jag skall starta en själv nu genast. /Mod