Fallet CS vs LH
Citat:
Ursprungligen postat av
ME077
Har polisen uttalat sig i media om att mopeden var helt utan skador? (Vet ju att den startade utan problem i alla fall). Om man tänker att det handlar om oavsiktlig påkörning, i inte alltför hög hastighet, där moped hamnar i mjukt dike/gräs - kan ju hända att skador på moped uteblir. Och eventuell jord etc torkas ju lätt bort. Lisa kanske skadades mer eller mindre svårt, alternativt avled. (Och MGM därefter dolde vad som inträffat, av uppenbara anledningar).
Gissar att eventuella bromsspår kollats upp även lite söder om caféet. (?).
Jag tänker mig att varför den yngre brodern först var häktad beror på mobilpejling som visar att han (båda bröderna) var vid caféet, eller strax söder om caféet kl 18.25-30.
Men DNA endast från den äldre brodern har hittats på kropp/fynd/moped.
Varför mopeden inte fraktats längre bort/gömts kan ju bero på stor risk för att ses av andra, samt tidspress. (En moped ryms väl inte helt i en bagagelucka?).
Det du diskuterar är intressant ställt utifrån en ensam GM jag tycker mig se mönster/förtecken som är mycket lika fallet Caroline Stenvall.
LH verkar haft hjälm och handskar på sig, nyckeln i låset och en kasse med tillhörigheter.
Kanske kom hon bara till korsningen där MGM gjorde någon konstigt eller aggressivt trafikmässigt ev påverkad av alkohol.
LH svarar tillbaka, kliver av mopeden och tar av sig hjälmen, ev. står man på planen norr om Caféet. Ett snabbt tumult uppstår där LH skadas eller rentutav dödas. Här kan hjälmen vara ett mordvapen, kläder kan åkt av i tumultet, tex jacka eller tröja.
GM slänger in LH i skuffen och leder bort mopeden bakom Caféet. Slänger in hennes lösa tillhörigheter i passagerarsätet, telefon, hjälm, jacka, handskar och telefon mm som sedan hittas längs med färdvägen på passagerarsätet. Kanske telefonen bryts isär här och nu.
I panik kör han mot Martorp och gör sig av med lösa saker allteftersom,
var det möjligtvis så att fynden gjordes på vänster sida om vägen?