2015-07-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jo, men det blev inte så jävla bra sist det gjordes så, vid stenbrottsmorden i Dalby, och jag hoppas att folk i domstolsväsendet har tagit detta ad notam, och beaktar riskerna med det förfarandet.

....

Jag trodde att det var kopplat till ett erkännande? Inte nödvändigtvis ett villkor, men snudd på för att gå direkt på den stora undersökningen. Men det är ett okänt område för mig.

Och nej, det gick inget bra i Dalby så den erfarenheten har man säkert tagit ad notam.
2015-07-01, 22:23
Medlem
boidis12s avatar
[quote=A1HORNYLAD|53888567]
Du menar att man skulle ha spärrat av hela Blomberg på direkten, låter det som.
Varför inte utöka till hela Kinnekulle?
Man hade ju ingen aning om vad som hänt då. Det föreföll som om Lisa blivit bortförd, men vart då?
F ö hittades hon (vad jag förstått) flera kilometer därifrån.
Så vad menar du med intilliggande omgivningar?

Det börjar bli lite tröttsamt att gång på gång försöka förklara att syftet med att spärra av cafeét och intilliggande byggnader på direkten är att ha färska och oförstörda spår att gå på . Och vem har talat om hela Blomberg ?? Inte jag i alla fall ... vad jag vet ...
2015-07-01, 22:25
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Hund och spårning har jag stor erfarenhet av. Men det är riktigt – ingen som spårat cykel. Här hade det dock behövts en med Saidas egenskaper.

Tror nog i och för sig att duktiga spårhundar har hittat faan så mycket mer än vad både Saida och alla hennes kollegor har gjort tillsammans .....
2015-07-01, 22:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och för att slippa efterräkningar så dödade han Lisa och släppte handsken i ladan istället för att säga: "Jag skulle bara låna toan".
Ingen skulle tro på toa-versionen. Det finns ingen story som håller här. - Handsken kan ha placerats i ladan för att avleda från kaféet och ev. också att föra tankarna till ett sexualrelaterat brott.
2015-07-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, men sedan låste arbetskompisarna, gick till den enas bil och körde i väg till en busshållplats - medan LH fortfarande befann sig bakom kaféet: Hon kan här antas ha haft flera saker att göra: Klä på sig överdragsbyxor inför färden hemåt, gräva fram mopednyckeln, se över mopedpackningen, sms:a hem. - Innan hon var klar hade hennes kollegor redan hunnit en bra bit på väg. Och innan LH hann ta hand om sin plastpåse kan hon ha hört ljud; kanske undrat om kollegorna kommit tillbaka, eller hon behöver bara ha gått mot gavelsidan för att kika runt hörnet.
Eller påbörjade hon färden hem förbi MGM bostad och vidare till gården där hon anträffades, och där stötte på MGM som sedan körde tillbaka mopeden.
2015-07-01, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
AJ har sett den misstänkte i ladan under emsöndagen..

Det betyder i så fall att AJ också var där vid den tidpunkten. Varför var han det?
2015-07-01, 22:29
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ingen skulle tro på toa-versionen. Det finns ingen story som håller här. - Handsken kan ha placerats i ladan för att avleda från kaféet och ev. också att föra tankarna till ett sexualrelaterat brott.
Varför skulle hon inte tro på toaversionen? Även litauer måste gå på toa ibland, det måste hon ha vetat. Något allvarligt hände i ladan, troligen mordet, det var inte handsken som fick polisen att spärra av den två gånger.
2015-07-01, 22:30
Medlem
[quote=boidis12|53888635]
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Du menar att man skulle ha spärrat av hela Blomberg på direkten, låter det som.
Varför inte utöka till hela Kinnekulle?
Man hade ju ingen aning om vad som hänt då. Det föreföll som om Lisa blivit bortförd, men vart då?
F ö hittades hon (vad jag förstått) flera kilometer därifrån.
Så vad menar du med intilliggande omgivningar?

Det börjar bli lite tröttsamt att gång på gång försöka förklara att syftet med att spärra av cafeét och intilliggande byggnader på direkten är att ha färska och oförstörda spår att gå på . Och vem har talat om hela Blomberg ?? Inte jag i alla fall ... vad jag vet ...

Helt logiskt och rationellt utgår man från där LH senast varit. Översiktlig snabbt sök, finkammar samma område för att sedan vidga det steg för steg ... Systematiskt sökarbete.
2015-07-01, 22:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Eller påbörjade hon färden hem förbi MGM bostad och vidare till gården där hon anträffades, och där stötte på MGM som sedan körde tillbaka mopeden.
Och riskerade att möta kavalleriet? Han hade ingen aning om när det skulle komma.
2015-07-01, 22:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Ja jag reagerar på att man säger "den försvunna tjejen" om någon man känner och jobbar ihop med

Det var ju innan de gick ut med Lisas namn som den intervjun gjordes.
2015-07-01, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
I detta fallet kopplades gärningsmannaprofilgruppen in. Någon slags profil lär dom ringat in. En hel del material har säkert kunnat analyseras under veckan som gick.

Men har Skaraborgspolisen verkligen använt sig av GMP-gruppen? Tog dom inte MGM:s på "intuition/magkänsla".
2015-07-01, 22:33
Medlem
PhDSalanders avatar
Är det AJ själv som uppger att han sett MGM "Stryka omkring utanför cafet söndag eftermiddag" ?
Syftas på båda bröderna eller bara den äldre?

Var kommer denna uppgift från?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in