Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-30, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Jag vidhåller dock att detta kommer sluta i dråp.

Inte en chans skulle jag säga. Blir han dömd så blir det givetvis för mord.
2015-06-30, 16:14
Medlem
micro113s avatar
Ja, anser man sig oskyldig så är det självklart att bestrida både häktningen i sig och förlängd häktning..

Citat:
Han gav ett samlat intryck, men såg trött och sliten ut, när han klev in tillsammans med sin advokat Inger Rönnbäck.
Under inledningen av omhäktningsförhandlingen stirrade han mestadels ner i bordet framför sig, men såg även mot rättens ordförande när denne talade.
När han fick höra vilket datum åklagaren vill ha honom häktad till skakade 34-åringen på huvudet – och försvaret motstred sedan häktningen.
– Ska han vara kvar häktad ska det inte vara mer än två veckor, sa advokaten Inger Rönnbäck i rätten.
Tingsrätten beslutade därefter att förhandlingen ska fortsätta bakom stängda dörrar innan de lämnar besked om 34-åringen ska vara kvar häktad.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21048870.ab
2015-06-30, 16:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong!
Det går väl knappast att uttala sig om när man inte ens vet hur och varför någon tagit livet av henne.
2015-06-30, 16:18
Medlem
Tingsnotariens avatar
Vet någon om det är samma rådman som tog den förra häktningen i tingsrätten?
2015-06-30, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det går väl knappast att uttala sig om när man inte ens vet hur och varför någon tagit livet av henne.

Klart man kan 'uttala' sig om det. Speciellt när det kommer till just det här fallet då vi vet ytterst lite. Men vi vet att det begåtts ett grovt brott och en gömd kropp är inblandad, samt häktning för mord. Kan du inte dra slutsatsen att det med mycket stor sannolikhet rör sig om just mord kan du väl läsa på lite istället för att använda tråden som en chattfunktion.
2015-06-30, 16:19
Medlem
Citat:
Åklagaren begär att häktningstiden förlängs till den 28 juli.
Häktningsförhandlingen mot 34-åringen inleddes strax efter 15.10 då den misstänkte leddes in klädd Kriminalvårdens gröna kläder
Han gav ett samlat intryck, men såg trött och sliten ut, när han klev in tillsammans med sin advokat Inger Rönnbäck.
Under inledningen av omhäktningsförhandlingen stirrade han mestadels ner i bordet framför sig, men såg även mot rättens ordförande när denne talade.
När han fick höra vilket datum åklagaren vill ha honom häktad till skakade 34-åringen på huvudet – och försvaret motstred sedan häktningen.
– Ska han vara kvar häktad ska det inte vara mer än två veckor, sa advokaten Inger Rönnbäck i rätten.
Tingsrätten beslutade därefter att förhandlingen ska fortsätta bakom stängda dörrar innan de lämnar besked om 34-åringen ska vara kvar häktad.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21048870.ab
2015-06-30, 16:22
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cem77
Och du tror på åklagaren? Jösses alltså. Han ljuger ju som en häst är det ju numera ingen tvivel om. Han hade inget mer att komma med mot den yngre brodern och tvingades släppa honom. Men han gjorde inte det när han insåg det utan så absolut sent som möjligt. Samma sak med kvinnan, hon fick sitta häktad till sista minut.
Nu försöker han köra med att han har teknisk bevisning som stärker misstankarna mot den äldre MGM. Självklart säger han detta då han annars varit tvungen att släppa honom också vilket vore en total genomklappning av utredningen. Nu får vi se om TR går med på att misstankarna stärkts. Troligen kommer de inte våga göra något annat även om de nu har chansen att rätta till sitt och HR:s grova misstag förra veckan.
Du tror alltså på fullt allvar att han går ut och ljuger med att det föreligger viss teknisk
bevisning? Du liksom en del andra tomtar här har ingen vidare större tillit till vårt
rättsväsende eller hur? Föraktet är gränslöst?

Ni är era lika i tråd efter tråd, den saken är klar.

En gissning: herr balt kvarhålls i häkte. Åtal väntar innan sommaren är över.
Och det är inte den här söndertjatade handsken som kommer att ha någon avgörande
betydelse när det handlar om att binda GM via DNA-spår, blotta tanken är ju för fan absurd.

Man har sannolikt funnit spår på offrets kropp som man nu kunnat säkerställa vara från
nämnde balt.
Senast redigerad av Grandioso 2015-06-30 kl. 16:24.
2015-06-30, 16:24
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badabingbong!

Hur är det givet? Om det handlar om dråp blir han inte alls givetvis dömd för mord. Hur tänkte du nu?

Om han gått ensam till ladan för att titta till den eller hämta något och råkar stöta på Lisa och ber henne hjälpa honom med något och Lisa halkar på en rutten bräda och slår ihjäl sig och han får panik och gömmer kroppen, så blir han inte dömd för mord, eller ens dråp. Han får ett kort fängelsestraff under helt andra rubriceringar (exempelvis framkallande av fara för annan, vållande till annans död, eller bara straff för att ha gömt kroppen och försvårat utredningen med mera).

Om han gått dit och stött på Lisa och hamnat i en konflikt och exempelvis knuffat henne så hon fallit och slagit huvudet och dött (och fått panik och gömt kroppen osv), så blir rubriceringen troligtvis dråp.

Vad gav dig idén att han "givetvis" döms för mord om han blir dömd? Vad har du för kunskaper om det som hände Lisa, som vi andra inte har?
2015-06-30, 16:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Den här brodern har stulit förr. Hans finns i det litauiska brottsregistret för stöld. Jag tror han är involverad i de stöder som varit på cafèt och runt om i området. Det har stulits byggnadsställningar i området, han har haft bilder på byggarbeten i sin FB.. Den här killen har troligtvis fler lik i garderoben..som skall ut..

Jag skulle också kunna tänka mig att han är inblandad i mer, fast då kanske mest som tipsare av lämpliga (stöld) objekt? Det som eventuellt kanske talar mot är att sexualrelaterade brott (om det nu är det) inte brukar ha någon uttalad koppling till annan kriminalitet. Sen har vi ju det där med TV,n ..
2015-06-30, 16:29
Medlem
Enligt Radio Skaraborg har man ännu inte fått en fullständig obduktionsrapport. Är det vanligt att det tar lång tid i vad som jag förmodar borde vara ett prioriterat fall? Eller är det bara att vissa analyser tar lång tid eller tyder det på att kroppen varit illa åtgången?
2015-06-30, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jo dessutom så ser den äldre brodern rätt så aggressiv och galen ut på det fotot. Fast som sagt det betyder inget som bevis.
Hur som: han är inte åtalad ännu, men lite svårt att fatta dem som tror åklagaren blåljuger om teknisk bevisning.

Jag som trodde i min enald att ett aggresivt utseende är det bevisvärde som väger allra tyngst i Sveriges domstolar.

Tack för upplysningen om att detta inte betyder något som bevis.
2015-06-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Han jobbar ju där och han är liten röv slickare till AJ. Så hans DNA finns nog överallt runt platsen.
Hur tror du han hållit det borta från dem han delar huset med, han ser inte ut så kallblodig att han går och fiskar när han just har dödat en liten flicka. Jag tror denna man blir släppt efter lite tid.

Men det handlar såklart om teknisk bevisning som binder honom till BO.

Inte några jävla random DNA spår på en grusplan som du verkar tro.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in