2015-06-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h936860
Varför skulle vi vilja ha tillbaka en 15årig tjej som direkt eller indirekt stödjer terrorism?

För att hon är 15 år och inte vet vad hon sysslar med?
Citera
2015-06-30, 09:52
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Det är intressant över att man värderar hennes ålder som att hon inte kan tänka själv fast hon är 15 (och kanske fyller 16 iår?).

Hade det bara också vart ett "dåligt beslut" ifall hon nu hade skjutit upp en skola bara för att hon var 15 och "kunde inte tänka klart för hon är ju bara ett barn".

Det är skillnad på att vara en tonåring och begå ett klassiskt tonåringsmisstag vs att åka ner till Syrien med sin pojkvän som ska ansluta sig till Al Qaida. Det är ju inte bara vilket misstag som helst utan det är något som måste ha kostat och vart planerat ett längre tag.

Hon likt alla de andra tjejer som har rest till Syrien och bli muslimkrigarfruar har åkt ner dit för dom blir lovade guld och gröna skogar för att sen sättas i ett rum med flera fruar. Verkligheten var inte lika kul.

Oavsett så är det hon själv som har satt sig i skiten.
Nu har det inte kommit fram(vad jag har sett) hur gammal killen är så jag kan vara fel ute. Jag tror dock knappast att tjejen har varit med och planerat eller betalat någonting. Ser det som högst osannolikt att hon har kontakter i Syrien eller ens pengar att ta sig själv till Tyskland och än mindre Bulgarien.

Har hon satt sig själv i skiten? Mmnnjaaa. Hon är troligen en mycket förvirrad och emotionellt skadad person som är mitt uppe i pubertet och allt annat som kommer med tonåren. Lägg där till att det är trassel med familj. In i hennes liv kommer en äldre "exotisk" man som enkelt imponerar på henne... Fortfarande hennes fel?
Citera
2015-06-30, 09:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Har hon satt sig själv i skiten? Mmnnjaaa. Hon är troligen en mycket förvirrad och emotionellt skadad person som är mitt uppe i pubertet och allt annat som kommer med tonåren. Lägg där till att det är trassel med familj. In i hennes liv kommer en äldre "exotisk" man som enkelt imponerar på henne... Fortfarande hennes fel?

Är man korkad så är man korkad. Nu kommer hon hem och föder en ännu mer korkad halvjihadist.
Citera
2015-06-30, 10:02
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Det har asså!! Herregud. Har en känsla av att man inte känt någon sympati för henne även om man visste vem hon var.
Citera
2015-06-30, 10:06
Medlem
Citat:
Det är intressant över att man värderar hennes ålder som att hon inte kan tänka själv fast hon är 15 (och kanske fyller 16 iår?).

Hade det bara också vart ett "dåligt beslut" ifall hon nu hade skjutit upp en skola bara för att hon var 15 och "kunde inte tänka klart för hon är ju bara ett barn".

Det är skillnad på att vara en tonåring och begå ett klassiskt tonåringsmisstag vs att åka ner till Syrien med sin pojkvän som ska ansluta sig till Al Qaida. Det är ju inte bara vilket misstag som helst utan det är något som måste ha kostat och vart planerat ett längre tag.

Hon likt alla de andra tjejer som har rest till Syrien och bli muslimkrigarfruar har åkt ner dit för dom blir lovade guld och gröna skogar för att sen sättas i ett rum med flera fruar. Verkligheten var inte lika kul.

Oavsett så är det hon själv som har satt sig i skiten.

Detta är en form av klassiskt tonåringsmisstag. Mången tonåring har beslutat sig för att börja ta tunga droger t ex. Det är ett livsavgörande beslut som är i paritet med att resa iväg på en romantisk krigsresa med sin äldre pojkvän som lovar en status och ett spännande liv och en helt ny framtid långt bort från den trista vardagen i Sverige. 15-åringar är usla på konsekvenstänk. Detta är idiotiskt, men det är hon själv som kommer att råka mest illa ut. Jag har betydligt mindre medkänsla med 15-åringar som mördar och misshandlar och vandaliserar.
Citera
2015-06-30, 10:11
Medlem
Jag håller med alla som försvarar tjejen. Tjejer ska aldrig någonsin i någon ålder behöva hållas ansvariga för sina egna handlingar, det kallas faktiskt SEXISM!!!! Det spelar ingen roll att hon är straffmyndig.

Så nu kan ni äckliga jävla gubbslem skämmas för era nazistiska åsikter, det är FAKTISKT patriarkatet som har förtryckt tjejen till detta.

Hon får inte vara sig själv, blir osäker och skadad av den medelålders vita mannens ständiga förtryck och tar därför dåliga beslut, helt utan egen skuld.

Hallååååååå!!!! Verkligheten ringde!!! Det är FAKTISKT 2015, inte MEDELTIDEN!!!!
Fan helt sjukt, jag blir mörkrädd, trodde alla visste vid det här laget att kvinnor okränkbara, SEXIST JÄVLAR!!!!
Citera
2015-06-30, 10:13
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Nu har det inte kommit fram(vad jag har sett) hur gammal killen är så jag kan vara fel ute. Jag tror dock knappast att tjejen har varit med och planerat eller betalat någonting. Ser det som högst osannolikt att hon har kontakter i Syrien eller ens pengar att ta sig själv till Tyskland och än mindre Bulgarien.

Kvittar väl hur förvirrad och emotionellt skadad hon kan vara. Hade hon självmordsbombat sig själv så hade inte "förvirrad och emotionellt skadad" spelat någon roll då hon ändå tar ett eget beslut och ignorerat de varningstecken fram tills att hon nu sitter i ett rum iklädd burka.

Exakt som de övriga kvinnor som blir "lurade" ner till Syrien och blir krigs-fruar.

Natural selection eller darwin awards?
Senast redigerad av vargvid 2015-06-30 kl. 10:15.
Citera
2015-06-30, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Friskytt

Så nu kan ni äckliga jävla gubbslem skämmas för era nazistiska åsikter, det är FAKTISKT patriarkatet som har förtryckt tjejen till detta.

Hon får inte vara sig själv, blir osäker och skadad av den medelålders vita mannens ständiga förtryck SEXIST JÄVLAR!!!!

Du är fan inte frisk. Jag kan hålla med om att ungdomar känner press på sig och ibland väljer fel men dina åsikter kan du köra upp i din feministröv. Korkskalle.
Citera
2015-06-30, 10:17
Medlem
Cataphracts avatar
Vid 15 års ålder så är man ingen liten barnrumpa även om man är ganska omogen, men det måste finnas något slags ansvar för ens handlingar även om man är under 18. Jag hade aldrig förlåtit någon som skaffat barn med en jihadist och dessutom åkt ner och stöttat honom under hans träning med dessa sinnessjuka västhatande monster, som tur är för henne så är det inte jag som bestämmer hennes framtid för då hade hon varit utkastad ur landet och vår folkgrupp permanent.
Citera
2015-06-30, 10:18
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Kvittar väl hur förvirrad och emotionellt skadad hon kan vara. Hade hon självmordsbombat sig själv så hade inte "förvirrad och emotionellt skadad" spelat någon roll då hon ändå tar ett eget beslut och ignorerat de varningstecken fram tills att hon nu sitter i ett rum iklädd burka.

Exakt som de övriga kvinnor som blir "lurade" ner till Syrien och blir krigs-fruar.

Natural selection eller darwin awards?
Jag hade hållit med dig om hon varit äldre.
Citera
2015-06-30, 10:19
Medlem
Graviditeten är säkert skälet att hon följde med. Hon kommer från en "mindre kommun" och jag gissar att det betyder byhåla där skvallret sprids. Hon tänkte väl att det lockar mer att sitta med ett gäng nioåringar i ett skyddsrum än att bli "tjejen som blev på smällen av en terrorist".
Citera
2015-06-30, 10:19
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Jag hade hållit med dig om hon varit äldre.

Ser du henne som 15 år - nästan ett barn och räknar ner i hennes ålder än att hon kanske fyller 16 iår och blir 17 nästa år? Hade det vart skillnad i din åsikt ifall hon nu var 16-17 istället för 15?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in