Citat:
Ursprungligen postat av
LorenaSanchez
Fast bara för att de kanske har ett låglönejobb så betyder det ju inte att de behöver tjäna lite. Om de jobbar dubbelt så mycket som en svensk gör i antal timmar kommer de upp i en högre lön än en svensks medellön.
Svartjobb är inget jag känner till bland ghananer, de min man och jag känner jobbar inom större svenska företag och har alla vita arbeten och betalar skatt för sig. Diskare är ett bra instegsjobb för att sedan få "bättre" jobb. Jag känner även ghananer som arbetar som sjuksköterskor eller ekonomer bland annat. Jag håller inte med att ghananer är en belastning på vår välfärd, du får gärna presentera en trovärdig källa om att så är fallet om du skulle sitta på en sådan.
Tänk lite för fan. Vi har hundratusentals outbildade människor som inte kan svenska i landet. Det är endast en förlust för oss att en jävla ghanan kommer och skall diska här, han tar ett av få simpla arbeten som en nyanländ hade kunnat tagit vilket hade inneburit att samhället sluppit betala socialbidrag för den nyanländas uppehälle.
Det finns INGENTING positivt i invandring av lågutbildade och lönedumpningen som följer när fler och fler skall konkurrera om färre och färre arbeten. Staten och folket förlorar på det, de enda som vinner är den absoluta eliten högst upp i näringslivet som kan sänka och sänka löner samt arbetsskydd när pöbeln nere på marken slåss om de få arbetstillfällena som finns.
Dessutom antar jag att alla ghananer du känner är män? Hur tror du att en stor övervikt av män i ung-/medelålder påverkar samhället? Sverige är ett av få västländer i världen med en stor övervikt unga män jämfört med unga kvinnor, på grund av bland annat invandringen där en kraftig majoritet är män.
Alla invandrare som kommer hit och inte skapar nya arbetstillfällen på egen hand alternativt bidrar med efterfrågad högutbildad spetskompetens är en belastning när de tar ett arbete med låga ingångströsklar eftersom det sker en undanträngningseffekt. Det är därför invandringskritiker gnäller både när invandrare går på bidrag samt arbetar - dem är en belastning i båda fallen och därför är invandringen åt helvete.
Ta din Ghanan och flytta till Ghana.