2015-06-29, 18:15
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LorenaSanchez
Gemensamt för dessa är att de är väldigt flitiga människor och jobbar väldigt mycket, många har flera olika jobb och det är tex vanligt att de jobbar som diskare. För detta krävs inga kunskaper i svenska tex.

Ja diskare är ju verkligen den spetskompetens Sverige behöver. Inse faktum, låglönejobb av det slaget är enbart en förlust för Sverige som kollektiv. De betalar betydligt mindre i skatt än de tar ut ur samhället i form av pension, sjukersättningar, mm. Hellre teknisk utveckling så att den typen av arbete försvinner.

Sen är det ganska välkänt att just restaurangbranchen är fullständigt nedlusad med svartjobb. Så det är osäkert om dessa ghanier betalar någon skatt alls.
Citera
2015-06-29, 18:24
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Ja diskare är ju verkligen den spetskompetens Sverige behöver. Inse faktum, låglönejobb av det slaget är enbart en förlust för Sverige som kollektiv. De betalar betydligt mindre i skatt än de tar ut ur samhället i form av pension, sjukersättningar, mm. Hellre teknisk utveckling så att den typen av arbete försvinner.

Sen är det ganska välkänt att just restaurangbranchen är fullständigt nedlusad med svartjobb. Så det är osäkert om dessa ghanier betalar någon skatt alls.

Fast bara för att de kanske har ett låglönejobb så betyder det ju inte att de behöver tjäna lite. Om de jobbar dubbelt så mycket som en svensk gör i antal timmar kommer de upp i en högre lön än en svensks medellön.

Svartjobb är inget jag känner till bland ghananer, de min man och jag känner jobbar inom större svenska företag och har alla vita arbeten och betalar skatt för sig. Diskare är ett bra instegsjobb för att sedan få "bättre" jobb. Jag känner även ghananer som arbetar som sjuksköterskor eller ekonomer bland annat. Jag håller inte med att ghananer är en belastning på vår välfärd, du får gärna presentera en trovärdig källa om att så är fallet om du skulle sitta på en sådan.
Citera
2015-06-29, 18:30
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Vaddå påverkar inte henne/oss svenskar? Det är våra jävla skattepengar som kommer finansiera hans värdelösa röv!

Så bra för dig då, hur mycket har din karl kostat oss skattebetalare I dagsläget?

Keep on dreaming, om ens 10% av ghaneserna har något jobb, förutom som knarklangare, så vore det en världssensation.

Jamen nu blev vi ju övertygade, varför inte låta alla ghaneser komma hit? Betalar du den notan?

Och varför I helvette ska deras problem bli våra problem?

Vi kan gärna diskutera om du kommer med en trovärdig källa på att knappt 10% av alla ghananer i Sverige har arbete
Min man har kostat skattebetalarna mindre än vad du gjort i alla fall för han har inte gått i svensk skola som barn och då han har tre arbeten betalar han förmodligen mer skatt än du gör
Citera
2015-06-29, 18:30
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Svartjobb är inget jag känner till bland ghananer, de min man och jag känner jobbar inom större svenska företag och har alla vita arbeten och betalar skatt för sig.

Ja, större svenska företag brukar sköta sig. Hur det är med Achmeds städ, Restaurang Alladin eller Muhamuds Frukt & Grönt är en annan historia.
Citera
2015-06-29, 18:36
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Fast bara för att de kanske har ett låglönejobb så betyder det ju inte att de behöver tjäna lite. Om de jobbar dubbelt så mycket som en svensk gör i antal timmar kommer de upp i en högre lön än en svensks medellön.

Typisk låglönedumpning alltså. Dela ut tidningar 6-7 timmar på morgonen för 7000 i månaden, sälja frukt och grönt 6-7 timmar på dagen för 7000 i månaden samt diska 6-7 timmar på kvällen för 7000 i månaden. Antagligen 7 dagar i veckan också. Grattis ni har gjort Achmed rik!

I call troll!
Citera
2015-06-29, 18:38
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Typisk låglönedumpning alltså. Dela ut tidningar 6-7 timmar på morgonen för 7000 i månaden, sälja frukt och grönt 6-7 timmar på dagen för 7000 i månaden samt diska 6-7 timmar på kvällen för 7000 i månaden. Antagligen 7 dagar i veckan också.

Grattis ni har gjort Achmed rik!

Tror du på fullaste allvar att disk för 6-7 timmar per dag ger 7000 kr i månaden?
Citera
2015-06-29, 18:40
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Tror du på fullaste allvar att disk för 6-7 timmar per dag ger 7000 kr i månaden?

Har du inte sett artikelserien i DN? Invandrare är inte sena att utnyttja invandrare. Varför tror du att avtalsenliga löner utbetalas av Achmed?
Citera
2015-06-29, 18:43
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Har du inte sett artikelserien i DN? Invandrare är inte sena att utnyttja invandrare. Varför tror du att avtalsenliga löner utbetalas av Achmed?

Fast jag talar inte om invandrare och Achmed här diskuterar vi ghananer. Alla invandrare är inte likadana, framförallt inte om de kommer från olika länder.
Citera
2015-06-29, 19:05
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Fast jag talar inte om invandrare och Achmed här diskuterar vi ghananer. Alla invandrare är inte likadana, framförallt inte om de kommer från olika länder.

Men jag talar om Achmed som betalar ghanierns lön.

P.S. Hur i hela friden kom man fram till att det stavas ghananer istället för ghanier? För att det rimmar på bananer? Ghananer låter helt främmande ur språklig synpunkt, i varje fall för mig. Finns något liknande, jag kan inte komma på något. D.S.

P.S.S. Eller vänta, Japaner är en språklig dito. D.S.S.
Senast redigerad av FarbrorBerit 2015-06-29 kl. 19:09.
Citera
2015-06-29, 20:00
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Men jag talar om Achmed som betalar ghanierns lön.

P.S. Hur i hela friden kom man fram till att det stavas ghananer istället för ghanier? För att det rimmar på bananer? Ghananer låter helt främmande ur språklig synpunkt, i varje fall för mig. Finns något liknande, jag kan inte komma på något. D.S.

P.S.S. Eller vänta, Japaner är en språklig dito. D.S.S.

Jag har ju redan talat om att de flesta ghananer har anställning på stora svenska företag och inte hos några Achmeds. Jag känner faktiskt inte till en enda som har en sådan tvivelaktig anställning.
Jag förstår inte dina upprepningar om Achmed i en tråd som inte har med det att göra?
Inom restaurang vet jag tex många som har anställning på ett stort svenskt företag som både äger restauranger och matbutiker. Vilket företag exakt vill jag inte outa här i tråden men jag vet att de har många ghananer anställda.
Citera
2015-06-29, 20:23
Medlem
Cataphracts avatar
Citat:

Svartjobb är inget jag känner till bland ghananer, de min man och jag känner jobbar inom större svenska företag och har alla vita arbeten och betalar skatt för sig. Diskare är ett bra instegsjobb för att sedan få "bättre" jobb. Jag känner även ghananer som arbetar som sjuksköterskor eller ekonomer bland annat. Jag håller inte med att ghananer är en belastning på vår välfärd, du får gärna presentera en trovärdig källa om att så är fallet om du skulle sitta på en sådan.
Tänk lite för fan. Vi har hundratusentals outbildade människor som inte kan svenska i landet. Det är endast en förlust för oss att en jävla ghanan kommer och skall diska här, han tar ett av få simpla arbeten som en nyanländ hade kunnat tagit vilket hade inneburit att samhället sluppit betala socialbidrag för den nyanländas uppehälle.

Det finns INGENTING positivt i invandring av lågutbildade och lönedumpningen som följer när fler och fler skall konkurrera om färre och färre arbeten. Staten och folket förlorar på det, de enda som vinner är den absoluta eliten högst upp i näringslivet som kan sänka och sänka löner samt arbetsskydd när pöbeln nere på marken slåss om de få arbetstillfällena som finns.

Dessutom antar jag att alla ghananer du känner är män? Hur tror du att en stor övervikt av män i ung-/medelålder påverkar samhället? Sverige är ett av få västländer i världen med en stor övervikt unga män jämfört med unga kvinnor, på grund av bland annat invandringen där en kraftig majoritet är män.

Alla invandrare som kommer hit och inte skapar nya arbetstillfällen på egen hand alternativt bidrar med efterfrågad högutbildad spetskompetens är en belastning när de tar ett arbete med låga ingångströsklar eftersom det sker en undanträngningseffekt. Det är därför invandringskritiker gnäller både när invandrare går på bidrag samt arbetar - dem är en belastning i båda fallen och därför är invandringen åt helvete.

Ta din Ghanan och flytta till Ghana.
Senast redigerad av Cataphract 2015-06-29 kl. 20:37.
Citera
2015-06-29, 20:42
Medlem
LorenaSanchezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cataphract
Tänk lite för fan. Vi har hundratusentals outbildade människor som inte kan svenska i landet. Det är endast en förlust för oss att en jävla ghanan kommer och skall diska här, han tar ett av få simpla arbeten som en nyanländ hade kunnat tagit vilket hade inneburit att samhället sluppit betala socialbidrag för den nyanländas uppehälle.

Det finns INGENTING positivt i invandring av lågutbildade och lönedumpningen som följer när fler och fler skall konkurrera om färre och färre arbeten. Staten och folket förlorar på det, de enda som vinner är den absoluta eliten högst upp i näringslivet som kan sänka och sänka löner samt arbetsskydd när pöbeln nere på marken slåss om de få arbetstillfällena som finns.

Dessutom antar jag att alla ghananer du känner är män? Hur tror du att en stor övervikt av män i ung-/medelålder påverkar samhället? Sverige är ett av få västländer i världen med en stor övervikt unga män jämfört med unga kvinnor, på grund av bland annat invandringen där en kraftig majoritet är män.

Ta din Ghanan och flytta till Ghana.

Hur vore det att använda hjärnan lite själv? Det är väl bättre att folk kommer hit och arbetar än de som kommer hit och inte vill lära sig språket och gå på soc som inte orkar söka jobb. De människor som vill arbeta skaffar sig också ett arbete, oavsett om en ghanan diskar eller inte.

Jag har väl knappast heller sagt att alla ghananer skall komma hit, däremot att jag inte förstår vad TS har med en random ghanans önskan om att invandra till Sverige. Jag gav ett svar på att det inte alls behöver stämma att denna ghanan kommer gå arbetslös resten av livet baserat på mina erfarenheter av ghananer i Sverige.

Vad får dig att tro att jag endast känner män från Ghana? Självklart känner jag även kvinnor från Ghana, besökte en senast igår (som arbetar inom vården).

Varför ska jag flytta till Ghana? Det kan du väl göra själv om du nu tycker det är så förträffligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in