Varför snöar ni in på ladan så? Även om gm utgått från ladan så finns inget som tyder på att lisa varit där, bara hennes vante som troligen blåst in där.
Ser ingen orsak till att hon skulle gå in där för att pissa bakom en grävmaskin eller jordhög. Skulle hon vara i behov av toalett skulle åtminstone jag börja åka iväg för att hitta en neutral plats i skogen.
Varför snöar ni in på ladan så? Även om gm utgått från ladan så finns inget som tyder på att lisa varit där, bara hennes vante som troligen blåst in där.
Men vad tänker du om polisens avspärrningar, grävande och letande där?
För att "blåst in" låter lika ologiskt.. det var en Mc-handske och inte av silke, en lång sträcka och vinden tros ha varit från motsatt håll.
Jag tror att i och med att det blev ett jävla pådrag nästan direkt på söndagskvällen så har polisen klantat till det rejält genom att inte spärra av alla byggnader runt cafeét direkt . Allskön människor har sprungit runt och letat och därmed förstört nästan alla spår som en duktig polishund annars skulle kunnat hitta . Jag anlitas för eftersök på vilt vid trafikolyckor ibland och det sista man vill är att massa folk har varit på platsen och förstört spåren . Hade den biten skötts rätt hade man haft mycket större chans att reda ut vad som hade hänt på platsen . Som i sin tur hade gett en betydligt bättre start på hela sökarbetet .
Inget då vi inte vet något användbart som de hittat eller inte hittat.
Något måste polisen ha hittat, eftersom ladan var avspärrad under längre tid än de häktades bostad. Polisen slutar leta rätt snart om den inte hittar något. Dessutom brukar polisen ta hänsyn till det behov som finns av det avspärrade objektet. Ladan var en arbetsplats, de som bodde i bostaden hade inget behov av den.
Betänk att det finns en bloddroppe , saliv eller annat och någon får det under skosulan . Hur många villospår bara denna enda person lägger ut som försvårar sökarbetet . Hur många villospår blir det då efter 10-20 personer som fjantar omkring helt planlöst runt cafeét ....
Jag tror att i och med att det blev ett jävla pådrag nästan direkt på söndagskvällen så har polisen klantat till det rejält genom att inte spärra av alla byggnader runt cafeét direkt . Allskön människor har sprungit runt och letat och därmed förstört nästan alla spår som en duktig polishund annars skulle kunnat hitta . Jag anlitas för eftersök på vilt vid trafikolyckor ibland och det sista man vill är att massa folk har varit på platsen och förstört spåren . Hade den biten skötts rätt hade man haft mycket större chans att reda ut vad som hade hänt på platsen . Som i sin tur hade gett en betydligt bättre start på hela sökarbetet .
.. det som är mest konstigt är inledningen, för vid denna tidpunkt har väl inte så mkt folk klampat runt cafét och handsken i ladan borde ha hittats av en hund - en sån måtte väl ha varit relativt snabbt på plats och genomsökt ladan?
Tror som dig att hade polisen satt in sökhundar från första stund så kunde de nog ringat in mördaren. Polisen har blivit bekväma och vill att andra gör deras jobb :-(
.
När polisen kom dit efter flera timmar så hade väl åtskilliga redan letat på platsen .
Pappan och hans kollegor hade ju säkert redan varit i ladan m.fl ställen runt omkring .
Nån skrev att polisen ofta är smartare än gärningsmännen ... Faaan trot ... Här anser jag att polisen gjorde en dundertabbe .
"21:54
De personer som hämtats in av Polisen till förhör har gjorts med anledning av ett fynd som gjordes under eftermiddagen. Ett stort område norr om kaféet har spärrats av och genomsökts av hundar."