Citat:
Ursprungligen postat av
djembelelle
En kvart innan Lisa kom dit hade kafeägarens dotter varit där och hämtat sin moped. Du menar att GM var ute just efter Lisa och var gömd där medan kafeet fortfarande var öppet?
Antingen gömd, eller så kom han efter att arbetskompisarna hade gått.
Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Om vi antar att GM redan fanns vid mopeden när Lisa kom dit, vem eller vad fick henne att gå till ladan vid det läget? Skulle hon gå med på att följa den/de misstänkta bröderna till ladan? För att hon skulle göra det behöver hon i ett tidigare skede ha träffat dom eller i alla fall ha någon slags anknytning till dom. De kan i och för sig ha samtalat med varandra eftersom bröderna utförde olika arbeten i Blomberg.
Jag har dock svårt att tro på att hon skulle följa med bröderna/ena brodern till ladan, hon har trots allt bara arbetat ett fåtal gånger på kafét och kan därför inte ha någon närmare relation till någon av bröderna i fråga. Det ska nog mycket till för att på dålig svenska och knagglig engelska få henne att följa med en nästan okänd man. Tror därför inte på detta scenario. Vilket enligt min hypotes är att Lisa aldrig befann sig i ladan.
Jag tror inte heller att hon följde med bröderna till ladan. Det bör ha varit en ung man i hennes ålder. Jag frågade förut om det fanns någon sådan på kaféet, och fick till svar att det fanns det. Jag fick i PM veta vem det var och kollade upp honom. Han saknar bil och körkort, så jag strök honom från listan över misstänkta.
Men det fanns säkert andra unga män i hennes omgivning, mer eller mindre mogna. Någon kan ha lockat henne till ladan under någon falsk förevändning för att få vara ensam med henne. Men det ville inte hon, och så gick det som det gick.