Jag håller äntligen på att ta mig ur ett jobbigt förhållande. Av olika skäl så har jag stannat alldeles för länge med en kvinna som jag inte alls passar med. Jag är dock en sådan person som gärna vill förstå så mycket som möjligt om verkligheten omkring mig, och grunnar på en del saker hos min f d fästmö, och vår tidigare relation. En del av detta är att jag vill undersöka tesen att hon lider av någon slags psykisk störning.
Kännetecknar följande någon typ av psykisk störning?
Vad kan denna dubbelhet och inkonsekvens tyda på?
Vad gör en människa så överdrivet mån om att uppvisa tecken på förhållandet gentemot omgivningen, trots att personen inte tycks bry sig om partnern och förhållandet egentligen?
Kan hon vara lesbisk i garderoben?
Kan hon lida av någon psykisk åkomma?
Kännetecknar följande någon typ av psykisk störning?
- Jag uppfattar det så som att hon alltid har varit kall och distansierad, och lätt narcissistisk.
- Hon bedyrade alltid att hon ville ha mig, och blev förtvivlad varje gång det verkade som om jag skulle lämna henne. Trots det så var hon ovillig att ge tid och prioritet åt mig och vårt förhållande.
- Hon ignorerarde och blockerade alla mina försök till seriös kommunikation och hånade mig när jag försökte tala om känslor.
- Hon bedyrade att hon ville bilda familj, men talade aldrig om barn eller om att "bygga bo", och ville nästan aldrig ha sex.
- Hon talade gärna mycket om sådant som intresserade henne, men blev genast otålig och irriterad när jag försökte tala om något som intresserade mig, eller om oss och vårt förhållande.
- Hon tolkade alla "tips" eller frågor om praktiska saker som personangrepp.
- Hon såg till att arbeta konstant, och stannade frivilligt extra nätter när hon var bortrest, samt fyllde den lilla fritiden med aktiviteter och vänner utanför förhållandet. Trots det så var hon extremt inne på att vi skulle fortsätta vara tillsammans.
- Hon var extremt påtryckande i fråga om att hon ville att jag skulle fria till henne, men visade i övrigt inget större intresse för att ha ett "normalt" förhållande.
- Hon var svartsjuk och gav mig skit i åratal, för att jag hade flirtat lite med andra i början av vårt förhållande. Trots det så flirtade hon själv hejvilt, och jag är nästan säker på att hon var otrogen mot mig.
- Hon tycktes hata min röst och ibland min blotta närvaro, men hon var ändå väldigt mån om att vi skulle vara tillsammans.
- Hon fick ofta raseriutbrott där hon fullständigt tappade fattningen, och skrek sig hes samt slog sönder saker.
- Hon skrek ofta i sömnen, för full hals, oftast olika hatiska kommentarer och tillmälen.
- Många av hennes kollegor, och flera av våra gemensamma bekanta och släktingar, uppfattade henne som kall och som en "bitch".
Vad kan denna dubbelhet och inkonsekvens tyda på?
Vad gör en människa så överdrivet mån om att uppvisa tecken på förhållandet gentemot omgivningen, trots att personen inte tycks bry sig om partnern och förhållandet egentligen?
Kan hon vara lesbisk i garderoben?
Kan hon lida av någon psykisk åkomma?
Senast redigerad av vasadueller 2015-06-29 kl. 03:49.
Senast redigerad av vasadueller 2015-06-29 kl. 03:49.