Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-28, 22:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Den som bor i närheten
Två är skriva i Spanien och en i Stockholm. Den i Stockholm, alltså.
2015-06-28, 22:54
Medlem
Va ett par dagar sen jag va inne och blev uppdaterad här . Ser att en del skriver om GW enligt min åsikt så kommer han mest med massa spekulationer som förvirrar saker och ting. När han skriver något brukar jag inte bry mig för den fyllbulten enligt mig har haft sin tid på efterlyst.

Tycker ni inte det är lite konstigt ingen läcker någon alls info?? Brukar va ju va att alltid någon säger något.

Hitintills så vet ingen vart hon hittades eller vilket sätt hon blev mördad.
Jag tycker att hennes arbetskollegor va lite väl dåliga på att vänta på henne.
Men så är det på mitt jobb och så fort kl slår halv 5 springer folk och kör direkt. Själv så släcker jag och låser nästintill alltid. Vi vet inte heller om GMm kanske skulle länsa stället och i stundens hetta slår dem ner henne och märker att utgången blev död.

Jag tror att det är litauerna som utfört dådet för att dem vet hur maskiner och vart verktygen fanns.
Plus vem skulle leta i en byggnad där dem har sina saker ? AJ har inte tid att kolla dem för han hade förtroende för dem båda.

Nu vet vi typ inget om bilarna på gården har gjort dna tester på eller verktyg mm.

Läste någonstans att MP hittade en hamare om nu hon fått ett slag av denna.

Men sen om bevisning räcker för åtal är ju svårt att säga om dem använt handskar så finner dem DNA
Dem kanske borde kolla spisen i huset om den använt för man kan faktiskt kolla askan.

Hoppas verkligen att detta blir ett slut med fällande dem så inte mördarna går fria på grund av bristfällig bevisning.
2015-06-28, 22:56
Medlem
Yoga-Millans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Men hittills har inget framkommit som antyder att kroppen låg i ett låst utrymme. Det är nåt som upprepats många gånger i tråden.

Nej precis, men som du kan se använder vi termerna "Kan" och "Tror"

Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Brödernas största misstag kan vara att de placerat kroppen i ett låst utrymme där de i stort sett är ensamma om att ha tillgång till nyckeln.

Citat:
Ursprungligen postat av Yoga-Millan
Jag tror att du kan ha väldigt rätt i det antagandet
2015-06-28, 22:57
Medlem
[quote=Quishlish|53855862]Om man är 17 år & bor på vishan så är man lika vuxen eller mer vuxen än någon som är upp till 30 år & bor i stan så hon var nog betrodd med nyckel. Fast nyckeldiskussionen är ointressant.

Jag tror att godsherren vet en del, tror även att Lisas kollegor har sina aningar & jag tror att pappan vet varför. Tror att där är många fler inblandade än vad vi kan tänka oss. Vi lär aldrig få veta exakt vad som hänt eftersom oavsett om dessa 2 Litauer har en del i det hela så lär de aldrig våga berätta med rädsla för sina liv. Deras inblandning kan ju ha varit att bara reka platser mm. När allt sedan gick åt helvete så blev de bra syndabockar. Medhjälp till människorov kanske de döms till. Mördarna går fria är min gissning.[/QUOTEL

Lisa bodde inte på visch--------Skövde=stort nog att räkn som stad !
Det kan ju ligga ngt i dina spek-----inte vet jag, tvekl har dock de häkt
större del i mordet än vad du skriv !

Visst kan de vara fler idiot inbland här,men igt i utredn tyd på det !
Polis har nog flel bev än vad som kommit fram i media, lär ej finnas
dna el andra spår från andra än dessa hemska bröder---usch vilket
folk som hela tdn väller in i värt land !

Krav på nykterh+skötsamh måste höj när det gäller invand,mörd+v-täktare
har vi så det räcker på hemmapl. Tips=pol har grip de skyld i detta fall !
Senast redigerad av deakpeasley 2015-06-28 kl. 23:00.
2015-06-28, 22:58
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Du menar att hon skulle ha glömt kvar mobilen i kafeet? Nej, hon messade med den....
Handskriven lapp? Hur menar du då?

Visste pappan att Lisa stod utomhus redo att åka när hon skickade sms?
Ja, kanske om han varit i kontakt med kollegorna. Knappast annars.

Det här kan vara en nyckelfråga i ett helt annat avseende käre djembelelle!
Var han i kontakt med kollegorna? Hade de sina mobiler påslagna?
2015-06-28, 23:02
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Jag tror att du kan ha väldigt rätt i det antagandet

Kanske.. Det lär dröja innan vi får veta.
2015-06-28, 23:03
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Nu vet inte jag var du fått uppgifterna om beställningsmord ifrån.
Vad jag skriver om är att hotbilden för personer i statlig utlandstjänst har ökat och även mot deras familjer. Samt att det skulle ha funnits en misstanke om det även i detta fall.
Övriga slutsatser du drar av detta får stå för dig.

Det var du som yrade om beställningsmord och kopplingar till hotbilder samt att det blir mer och mer vanligt. Vilket jag självklart avfärdade som trams och efterfrågade fakta om att det blir mer och mer vanligt...

Citat:
Jag tror att det befarades att det fanns en hotbild, inte mot LH utan hennes far och att det kunde röra sig om ett beställningsjobb.

Citat:
Det klart något sådant inte kan förekomma i det idylliska Sverige. Är det inte dags att vakna upp och inse att denna typ blir mer och mer vanlig. Även i Sverige.
2015-06-28, 23:03
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Nej precis, men som du kan se använder vi termerna "Kan" och "Tror"
"Brödernas största misstag kan vara att de placerat kroppen i ett låst utrymme "
Det där är en språkfråga som blir OT att gå in på.
2015-06-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är nog den här bilden några har efterlyst.

http://www.ladda-upp.se/bilder/miwyxqprbxeoh/

Är det en sk arbetsbod, norrlandsvagn?
2015-06-28, 23:08
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Är det en sk arbetsbod, norrlandsvagn?

Kärt barn har många namn. Själv kallar jag byggnaden för byggfjutt, barack eller skjul. Din poäng?
2015-06-28, 23:08
Medlem
Har läst ganska mycket, men långt i från allt.
Om jag läst rätt så stänger och låser dom kaffet, LH går runt till baksidan där hon har sin moped,
tar ca en minut.

Dom två andra sätter sig i bilen, enligt trådstarten ska en av dom ta bussen 18:20 vid
Källby, resan tar ca sju minuter. Om dom kom iväg tio över sex så är det treton minuter
innan pappan får sms från Lisa, och sju minuter innan telefonen stängs av.

Tjugo minuter som fattas. Hade hon glömt nått, och kom tillbaka?

Har detta redan avhandlats ber jag om ursäkt för att jag upptar er dyrbara tid.
2015-06-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Alla jag har sett intervjuvas ,kollegor,chef,godsägare ser ut som dom måste tänka efter innan dom svarar och en sak till, om något hände bakom Cafet när Lisa gick det borde inte kollegorna ha hör det då,eftersom Lisa nådde sin Moppe innan kollegerna nådda sin bil då Lisa gick medan kollegorna låste dörren?

Om de tänker efter i en mediaintervju kan det bero på nervositet. Om de gör det i ett polisförhör kan det tyda på en viss sanningshalt i deras svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in