2015-06-28, 13:08
Medlem
eatsoups avatar
Ja varför kryllar det av dessa individer runt om i Värmland ? Rest ganska mycket i Sverige men av alla hålor är nog de Värmlandska värst. Sist var jag på
en bensinmack i Årjäng , där var det tamefan 5 st volvo 240 som bara gled runt smygandes och en hel drös av sketna EPA-traktorer likaväl. Så vad gör att denna kulturern är som starkast just i Värmland? Långt bort från Stockholm? Nää, Skåne och Dalarna har ju samma avstånd . Något samband med Norge? nä, där är existensen försumbar. Diskutera , vad tror ni.
Citera
2015-06-28, 13:23
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatsoup
Ja varför kryllar det av dessa individer runt om i Värmland ? Rest ganska mycket i Sverige men av alla hålor är nog de Värmlandska värst. Sist var jag på
en bensinmack i Årjäng , där var det tamefan 5 st volvo 240 som bara gled runt smygandes och en hel drös av sketna EPA-traktorer likaväl. Så vad gör att denna kulturern är som starkast just i Värmland? Långt bort från Stockholm? Nää, Skåne och Dalarna har ju samma avstånd . Något samband med Norge? nä, där är existensen försumbar. Diskutera , vad tror ni.
Just norska grändkommunerna till Värmland tycker jag mig även de en hel del av detta förtappade folk. Varför just där är helt klart frågan..
Citera
2015-06-28, 13:35
Medlem
smurflers avatar
Överallt på landet finner du volvoraggare, men givetvis är det vanligare på vissa ställen än andra. Åk till småbyarna utanför Motala så kan du spela 740-bingo om du så önskar...

Jag tror att en stor anledning till varför det är så koncentrerat med dessa individer på landet är för att ungdomar där är mycket mer mån om att ta körkort tidigt än i städerna. När man är arton har man inte den största inkomsten i världen, och då får man otroligt mycket bil för pengarna med en 740 / 940 / 850. Dessutom är de väldigt billiga i drift och lätta att skruva med.
Citera
2015-06-28, 13:42
Medlem
Citat:

Nöjeslivet i Årjäng är nog inte det mest spännande för 18-20-åringar. Förr var det amerikanarbilar som gällde...antagligen är de tämligen stora Volvobilarna ett amerikanarsubstitut.
Citera
2015-06-28, 14:18
Medlem
Halloween2s avatar
För Värmland är ganska så bondigt? Kil, Arvika, Torsby, Säffle , Sunne, Hagfors, Forshaga , deje. EPA och lössnus hör till liksom..

Kommer man till Karlstad däremot ser man bara fjortisar, babbar eller ensamma bönder som väntar på länsbussen. Värmland är fanimig riktigt efter
Citera
2015-06-28, 15:37
Bannlyst
Citat:

Värmland är ett "bonnigt" landskap. Möjligen ligger det något i att det är närheten till Norge, för andra landskap med mycket volvoraggare är Dalsland, Bohuslän och Västergötland. Men som sagt är det ett vanligt fenomen överallt på landet.
Citera
2015-06-29, 20:32
Medlem
Du har volvoraggare i nästan alla hålor.

Skillnaden är bara att Värmland ser lite annorlunda ut med sin relativa kala mark, stora fina ytor för bilkörning etc. Inte som i jämtland där du har skog skog skog överallt. Även i södermanland, östergötland, neråt Gbg, etc. har du en hel del raggare.
Citera
2026-02-21, 22:16
Medlem
senhackarens avatar
Värmlänningar är Sveriges jänkare, readnex. Där utav orsaken. Främlingsfientliga är dem med.
Citera
2026-02-23, 19:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Värmlänningar är Sveriges jänkare, readnex. Där utav orsaken. Främlingsfientliga är dem med.
Detta rotade du upp en 11 år gammal tråd för att skriva? Ja, det är ordning på värmlänningar och dalslänningar. Annars rekommenderar jag varmt ett besök i Polen, längesedan jag var där nu, har inte varit där sen innan jul.
Citera
2026-02-24, 00:36
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Detta rotade du upp en 11 år gammal tråd för att skriva? Ja, det är ordning på värmlänningar och dalslänningar. Annars rekommenderar jag varmt ett besök i Polen, längesedan jag var där nu, har inte varit där sen innan jul.

Fuck Polen. Vad ska jag med landet till? Vad ska jag där och göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in